استاد جراحی بیمارستان امام خمینی (ره)گفت: علی رغم استفاده از روش های کمک درمانی سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار جراحی قلب باز در کشور و ماهانه ۱۲ پیوند قلب در تهران انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۹۲۳۱۸
سالیانه ۴۰ هزار قلب زیر تیغ جراحی می‌رود

حسن رادمهر پیش از ظهر امروز در نشست خبری پانزدهمین کنگره قلب و عروق ایران خاطرنشان کرد: امروزه با رشد بیماری‌های قلبی در کشور و دنیا روبه‌رو هستیم به طوریکه با اینکه بیشتر گرفتگی‌های قلب و عروق از طریق کار گذاشتن استنت (فنر) و بالن برطرف می‌شود اما همچنان آمار جراحی‌های قلب باز بالاست و سالانه حدود 30 تا 40 هزار جراحی قلب باز در 60 مرکز جراحی قلب در ایران انجام می‌شود که بیشترین آنها در بیمارستان قلب شهید رجایی مرکز قلب تهران و بیمارستان امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

وی ادامه داد: عفونت دریچه‌های مصنوعی قلب اگر چه شایع نیست ولی خطرناک است که در صورت درمان نشدن به مرگ بیمار منجر می‌شود و از هر 100 بیمار دو نفر دچار عفونت دریچه‌ای می‌شوند که علامت اولیه آن بروز تب‌های نامشخص و ممتد است.

این جراح قلب گفت: بیمارانی که تحت جراحی قلب قرار گرفته‌اند باید مراقب بهداشت خود باشند و به عنوان مثال از مسواک نرم استفاده کنند تا لثه آنها دچار زخم نشده و زمینه ورود میکروب فراهم نشود. همچنین معتادانی که تحت جراحی قلب قرار می‌گیرند تنها با انجام تزریق آلوده ممکن است دچار عفونت دریچه قلب شوند.

وی در مورد میزان پیوند قلب در کشور گفت: بیمارانی که هیچ یک از روش‌های کمک درمانی مانند کار گذاشتن استنت، بالن و باطری در آنها جوابگو نبوده و ماهیچه قلب آنها بسیار ضعیف شود برای پیوند کاندید می‌شوند و ماهانه چیزی حدود 10 تا 12 پیوند قلب در بیمارستان امام خمینی، شریعتی و مسیح دانشوری تهران انجام می‌شود که معمولاً از قلب بیماران مرگ مغزی و تصادفی استفاده می‌شود.

پانزدهمین کنگره قلب و عروق ایران از 26 تا 29 شهریور برای 2 هزار متخصص و جراح قلب و عروق تازه‌‌ترین دستاوردهای این حوزه را در سالن همایش‌های رازی ارائه می‌کند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها