اینکه ما چطور عشق و محبت را به دیگران می‌بخشیم و چطور به آنها یادآوری می‌کنیم که سهم بزرگی از قلب و زندگی ما دارند، دقیقا همان ‌چیزی است که باعث می‌شود تا از آنها عشق و محبت بگیریم. این گزارش به شما می‌گوید که چطور در خانه، همسر و فرزندان‌تان را با عشق و محبت خود بیمه کنید.
کد خبر: ۵۹۱۸۸۶

چطور به همسرتان بگویید دوستت دارم
  قبل از اینکه به همسرتان بگویید که «دوستت‌ دارم» یا «عاشقت هستم»، اول به معنای اصلی این کلمات فکر کنید. به اینکه این جملات چه معنی‌ای برای شما دارند و در زندگی شخصی خود، جایگاه عشق و دوست داشتن کجاست. به این ترتیب، وقتی این جملات را به زبان می‌آورید که دقیقا ارزش و معنای آن را می‌دانید و نه خودتان را به دردسر می‌اندازید و نه قلب کسی را می‌شکنید.
  کارهایی را انجام دهید که هیچ‌وقت توقع انجام آن را از طرف شما ندارد. مثلا قبول کنید به جای او دنبال بچه‌ها بروید یا کرم مورد استفاده روزانه‌اش را بخرید. گاهی با یک شاخه گل و جعبه شکلات به خانه بروید و گاهی هم او را به کافه دعوت کنید. اگر بخواهید هزار گزینه از این دست به ذهن‌تان می‌رسد که انجام دهید و عشق خودش را نشان دهد.
 در مواقع بحران، یک گوشه ننشینید و غر نزنید و مقصر پیدا نکنید. به او اطمینان دهید که تا پایان مشکلات، همراهش هستید و این هم قسمتی از زندگی شما دو نفر است و خدا را شکر که همدیگر را دارید.
  خاطرات خوب گذشته را هیچ‌وقت فراموش نکنید و هرچند وقت یک‌بار برای او یادآوری و حتی بازسازی‌اش کنید. مثلا می‌توانید فیلمی که در گذشته باهم دیدید و دوست داشتید را دوباره پیدا کنید و یک‌شب ناگهان با پاپ‌کورن و چیپس به خانه بروید و فیلم را باهم ببینید. یا برای بچه‌ها از روز و روزگار پرخاطره و عشق در تمام آن لحظه‌ها تعریف کنید.

بی‌انتظار و بدون توقع، کسی را دوست داشته باشید. این‌طوری وقتی جمله «دوستت دارم» را به زبان می‌آورید، واقعی‌ترین احساس شما به او منتقل می‌شود. یادتان باشد اگر همسرتان شما را دوست نداشت، زندگی مشترک هم نداشتید.


  موقعیت مناسبی را برای حرف زدن از احساس‌تان پیدا کنید. بهترین موقعیت، فضایی دونفره است که شما و همسرتان، راحت‌تر حرف‌های خود را به اشتراک می‌گذارید. اما اگر ناگهان وسط یک میهمانی یا جمعی دیگر، تصمیم به گفتن این جمله گرفتید، یک نفس راحت بکشید و کمی به اطراف نگاه کنید و جمله را آن‌طوری بگویید که او دوست دارد در جمع و از زبان شما بشنود.
  وقتی به همسرتان می‌گویید که «دوستت دارم»، بدترین اتفاق ممکن این است که از او هم انتظار داشته باشید، در همان لحظه این جمله را به شما بگوید یا آن را امتیاز ویژه‌ای برای شما حساب کند.

بی‌انتظار و بدون توقع، عاشق شوید و کسی را دوست داشته باشید. این‌طوری وقتی این جمله «دوستت دارم» را به زبان می‌آورید، واقعی‌ترین احساس شما به او منتقل می‌شود. در ضمن یادتان باشد که اگر همسرتان شما را دوست نداشت، زندگی مشترک هم نداشتید.
  خلاق باشید. حالا درست است که «دوستت دارم» به اندازه کافی، جمله زیبا و دوست‌داشتنی‌ای است، اما ابراز آن با راه‌های مختلف، هیجان و جذابیتش را بیشتر می‌کند و لحظه خاصی را می‌سازد. نوشتن یک شعر، قاب کردن یک عکس دونفره و نوشتن جمله «دوستت دارم» در پشت آن، گفتن «دوستت دارم» به زبان‌های مختلف و... همه از راه‌حل‌های خلاقانه است.
  اگر از آن دسته از آدم‌ها هستید که ابراز احساسات برای شما سخت است و واژه‌ها را باید با انبر از زبان شما بیرون کشید، کارهایی را انجام دهید که هیچ‌کس دیگری برای همسرتان انجام نمی‌دهد و حواس‌تان به خواسته‌های درونی او باشد. شما می‌توانید ساعت‌هایی را پای درددل او درباره دوستانش، همکارانش، خاطرات سخت گذشته و... بنشینید و اگر کمکی از دست‌تان برمی‌آید برای حل آنها انجام دهید. اگر می‌دانید که همسرتان عاشق صبحانه است، یک روز صبح بی‌مقدمه او را از خواب بیدار کنید و برای صبحانه به یک رستوران خوب بروید. کارهای ناگهانی، پیشنهادهای جذاب ناگهانی، برنامه‌هایی که فقط او دوست‌ دارد و همه و همه، راه‌های خوبی برای انتقال احساس درونی شماست.
 شنیدن جمله‌هایی به جای «دوستت دارم»، جذاب و خوشحال‌کننده است و همان تاثیر را دارد. اینجا می‌توانید این جمله‌ها را پیدا کنید، فقط حواس‌تان باشد که موقع به زبان آوردن آنها، واقعا به آن باور داشته باشید و لحن شوخی و طنز توی صدایتان نباشد. شما می‌توانید به جای دوستت دارم ساده از جمله‌هایی مثل عزیزم، تو تنها آدم من هستی، تو نفس من را بند می‌آوری، چقد دوست‌داشتنی هستی، با تو تا ابد، همه‌چیز زود می‌گذرد و... استفاده کنید.
  وقتی هزاربار به یک‌نفر بگویید که دوستش دارید، بعد از مدتی، تاثیر خودش را از دست می‌دهد. پس آدمی باشید که حواسش به قلبش هست و بی‌جهت به کسی نمی‌گوید: «دوستت دارم». زمانش که برسد، آنقدر خاطره خوب و ویژگی‌های دوست‌داشتنی در آدم مقابل پیدا می‌کنید که موقع گفتن این جمله دوست‌داشتنی و خوشایند، حرف‌های جذاب و دوست‌داشتنی در کنار این «دوستت دارم»، از شما می‌شنود.
  وقتی عاشق می‌شوید و می‌خواهید این عشق را با او به اشتراک بگذارید، به چشم‌هایش نگاه کنید. جمله «دوستت دارم» اگر زمانی که با او چشم در چشم هستید، به زبان‌تان بیاید، عمق نگاه، به اندازه همان کلمات، کار خودش را می‌کند.

  چطور به فرزندتان بگویید دوستت دارم
محبت به بچه‌های خانه، جزو آن دسته از کارهای سخت و البته دلنشین هر پدر و مادری است. مسوولیت و وظیفه تربیت، همیشه باعث می‌شود پدر و مادرها میان محبت و سختگیری، در دوراهی بمانند و گاهی با انتخاب‌ یکی از آنها، دیگری را قربانی کنند. اما همیشه راه‌حل‌های خوبی هم وجود دارد که فارغ از مسائل تربیتی، می‌تواند به پدر و مادرها کمک کند تا به فرزندان‌شان بگویند که چقدر دوست‌شان دارند و چطور تمام قلب آنها در تصاحب این عشق است. برای پیدا کردن این راه‌حل‌ها همیشه آماده باشید و هیچ‌وقت فکر نکنید که مسوولیت بزرگ تربیت باید از شما پدر و مادری جدی و بدون محبت بسازد.

بچه‌های خانه همیشه و همواره نگران نارضایتی شما از خودشان هستند و اگر همیشه با کلماتی ناخوشایند روبه رو شوند، این نارضایتی در زندگی آنها می‌ماند و محبت و علاقه شما را باور نمی‌کنند


  کارشناسان معتقدند، برای ارتباط با فرزندان در سنین کم نباید ‌منتظر بهانه خاصی باشیم. بدترین حالت این است که آنها فکر کنند دیده نمی‌‌شوند، شنیده نمی‌شوند یا اینکه از آنها پرسشی نشود، به عبارت دیگر جدا ‌از زندگی والدین و بزرگ‌ترها هستند. پس همیشه و همواره حواس‌تان به کوچک‌ترهای خانه باشد و با رفتار و لحن مناسب به آنها یادآوری کنید که سهم بزرگی در خانواده دارند و می‌توانند همراه شما، محبت و لبخند را به خانه بیاورند.
  مقابل فرزندان باید حواس‌تان باشد که از چه نوع کلماتی استفاده می‌کنید. کلماتی که از اقتدار، غرور و محبت می‌گویند، خیلی بهتر از کلماتی است که نشان‌دهنده شرم، ‌افسوس و نارضایتی شما از آنهاست. بچه‌های خانه همیشه و همواره نگران نارضایتی شما از خودشان هستند و اگر همیشه با کلماتی ناخوشایند روبه رو شوند، این نارضایتی در زندگی آنها می‌ماند و نه‌تنها محبت و علاقه شما را باور نمی‌کنند بلکه خود را مقصر اصلی تمام بی‌مهری می‌دانند.
   اگر قولی می‌دهید، پای قول‌تان بایستید. این قول می‌تواند از پختن یک غذای ساده تا خرید یک وسیله گران باشد؛ میزان بزرگی آن مهم نیست. مهم این است که شما حرفی زده‌اید، وعده‌ای داده‌اید و اگر فراموش کنید، فراموشی به نشانه ساده فراموشی یا نبود امکانات تلقی نمی‌شود بلکه برای فرزند شما نشانه کم‌اهمیتی و بی‌ارزشی است. اگر هم واقعا در شرایطی نیستید که به وعده‌های گذشته خود عمل کنید، باید این را به شکل خصوصی برای او توضیح دهید. در چنین شرایطی باید در محیطی بسیار آرام، دقیق و با جزئیات برای او توضیح دهید که چه اتفاقاتی باعث عملی نشدن وعده شما شده و به جای آن چه کاری از دست‌تان برمی‌آید.
  بازی کردن، یکی از مهم‌ترین نشانه‌های محبت و علاقه شما به فرزندان کوچک خانه است. اینکه شما برای آنها وقت می‌گذارید و در دنیای رویایی آنها سهیم می‌شوید، هیچ نشانه‌ای جز محبت و عشق شما ندارد. سرتان را به کار و زندگی روزمره گرم نکنید و با اسباب‌بازی خریدن، این مسوولیت را از خودتان دور نکنید. هیچ اسباب‌بازی‌ای در دنیا نمی‌تواند جای پدر و مادر هم‌بازی و هم‌زبان را بگیرد.
  بوسیدن و در آغوش کشیدن، فقط برای بچه‌های کوچک خانه نیست. بزرگ‌ترها هم به آن احتیاج دارند. ممکن است دختر یا پسر نوجوان شما از اینکه ناگهان او را به آغوش بگیرید و ببوسید، ناراحت شود، اما همیشه بهانه‌ای هست. مثل لحظه‌های ورود و خروج از خانه یا وقتی همه سر میز غذا نشسته‌اند و شما دیرتر می‌رسید و به بوسه‌ای آنها را میهمان می‌کنید.
  راه و روش و زبان فرزندتان را یاد بگیرید. با او به راه و زبان خودش صحبت و محبت را نثارش کنید. می‌توانید به چیزهای کوچکی که علاقه دارد، فکر کنید و هرازگاهی برایش کادویی کوچک بگیرید. درباره بچه‌های کوچک‌تر شکلات و اسباب‌بازی همیشه جواب می‌دهد، اما بزرگ‌ترها، کتاب، موسیقی، فیلم و... مورد علاقه دارند و گرفتن آلبوم تازه خواننده مورد علاقه‌شان یا پکیج فیلم‌های مورد علاقه‌شان، کادویی ارزشمند و دوست‌‌داشتنی است.
  اینکه شما فرزندان‌تان را دوست دارید، یک اصل بدیهی برای خودتان است. اما این دوست داشتن را باید هرچند وقت یک‌بار به او هم یادآوری کنید و دقیقا هم باید جمله‌ای را به زبان بیاورید. فرزند شما نیاز دارد که از زبان شما بشنود که دوستش دارید و در زندگی‌تان سهم مهمی دارد.

>> فرهیختگان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها