مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار از افزایش قیمت تخم‌مرغ به شانه‌ای 8500 تومان خبر داد و گفت:‌ قیمت این محصول در بازار داخلی بالاتر از بازارهای صادراتی است.
کد خبر: ۵۹۰۴۴۰

هدایت اصغری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هفته آینده جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود تا دامنه قیمت تخم‌مرغ در بازار داخلی تعیین شود.

وی افزود: هر شانه تخم‌مرغ در بازار داخلی 8000 تا 8500 تومان فروخته می‌شود که البته با توجه به هزینه تمام شده تولید این فرآورده پروتئینی برای مرغداران، این قیمت منطقی به نظر می‌رسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار گفت: قیمت هر کارتن 22 کیلویی تخم‌مرغ در بازار صادراتی حدود 38 دلار است که به کیلویی 5/1 تا دو دلار می‌رسد.

اصغری ادامه داد: در حال حاضر مشتری‌های تخم‌مرغ ایرانی در بازارهای صادراتی کشورهایی مانند عراق، افغانستان، تاجیکستان، گرجستان، ترکمنستان، کویت، امارات، عمان، بحرین و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که این نشان می‌دهد بازارپسندی تخم مرغ ایرانی در منطقه بسیار مناسب است.

وی تاکید کرد: در صورت بهبود شرایط تولید تخم‌مرغ می‌توان بازارهای صادراتی این فرآورده پروتئینی را گسترش داد که در این صورت کشورهایی مانند روسیه به عنوان مشتری‌های جدید بررسی خواهند شد.

صادرات 40 هزار تنی تخم‌مرغ در 5 ماه نخست امسال

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار گفت: در پنج ماهه نخست امسال حدود صد هزار تن تخم‌مرغ مازاد تولید شده است که از این میزان 40 هزار تن آن به کشورهای متقاضی صادر شده و بقیه آن صرف تنظیم بازار داخلی شده است.

اصغری پیش‌بینی کرد: با ادامه روند کنونی میزان صادرات تخم‌مرغ، امسال به صد هزار تن می‌رسد.

وی افزود: ماهانه حدود 87 هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود و میزان تولید این فرآورده پروتئینی در پنج ماهه نخست امسال به حدود 430 هزار تن رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار اظهار کرد:‌ با توجه به شرایط کنونی، امسال حدود 980 هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌شود که اگر شرایط بازار داخلی و صادراتی مناسب باشد، می‌توان آن را به یک میلیون تن هم رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها