زن میانسالی که در شلوغی گورستان و غسالخانه بهشت‌زهرا (س) اموال زنان را سرقت می‌کرد، همراه پسرش از سوی ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری دستگیر شد.
کد خبر: ۵۹۰۲۰۸
سرقت از خانم‌های عزادار در گورستان

به گزارش جام‌جم، سرهنگ حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری در این باره گفت: اوایل اردیبهشت امسال زنی با حضور در پلیس آگاهی، از سرقت اموالش شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد او برای شرکت در مراسم خاکسپاری یکی از بستگانش به بهشت زهرا (س) رفته بود که در میان جمعیت عزادار ناگهان متوجه باز بودن کیف خود و سرقت مدارک، پول، گوشی تلفن همراه و کارت اعتباری بانکی‌اش شده و وقتی برای مسدود کردن حسابش به بانک رفته، اطلاع یافته دومیلیون تومان از حسابش به چند کارت اعتباری واریز و برداشت شده است.

سارق مرموز اموال زنان را می‌دزدید

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران یادآور شد: با تشکیل پرونده‌ای، تحقیقات پلیس برای دستگیری سارق و همدستان احتمالی‌اش آغاز شد تا این که زنان دیگری هم با حضور در پلیس آگاهی از سرقت کیفشان در گورستان بهشت زهرا(س) و غسالخانه شکایت کردند.

زارع خاطرنشان کرد: در بررسی این پرونده‌ها معلوم شد، شیوه سرقت‌ها یکی بوده و احتمالا یک زن، این دزدی‌ها را مرتکب می‌شود.

تحقیق در این زمینه ادامه داشت تا این که چند روز پیش نیز زنی با حضور در پلیس آگاهی طی شکایتی عنوان کرد در بهشت‌زهرای تهران اموالش از جمله کارت اعتباری بانکی‌اش سرقت و پنج میلیون تومان از حسابش برداشت شده است.

ردپای یک زن سابقه‌دار در دزدی‌ها

وی یادآور شد: در ادامه با بررسی تصاویر دوربین مداربسته بانکی که پول‌های شاکی از آن برداشت شده بود، تصویر یک زن میانسال به نام شهناز که یک دزد حرفه‌ای بود، به دست آمد. مخفیگاه این متهم نیز ظهر روز دوشنبه بیست‌وهشتم مرداد امسال شناسایی شد.

در ادامه، ماموران با هماهنگی قاضی شعبه 101 دادگاه بخش قضایی آفتاب در شهرستان ری، وارد مخفیگاه متهم شدند و هنگامی که پلیس قصد دستگیری این زن را داشت، پسر وی با حمله به ماموران قصد داشت فرصتی برای فرار مادرش فراهم کند که ماموران این مادر و پسر را دستگیر کردند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران خاطرنشان کرد: متهمان به پلیس آگاهی منتقل شدند و در بررسی از سوابق کیفری شهناز ـ زن متهم ـ معلوم شد او دارای چند فقره سابقه کیفری در زمینه سرقت و جیب‌بری از بانوان بوده و بار‌ها به زندان افتاده است. به طوری که دی سال گذشته نیز به اتهامات مشابه دستگیر و زندانی شده، اما چند ماه بعد با سپردن وثیقه در دادگاه آزاد شده و جرایمش را از سر گرفته است.

اعتراف زن سارق

متهم با اشاره به نحوه دزدی‌اش گفت در بهشت‌زهرا به زنانی که در مراسم خاکسپاری شرکت می‌کردند یا در غسالخانه حضور می‌یافتند با توجه به ازدحام جمعیت نزدیک می‌شدم و با باز کردن کیفشان، محتویات آن را از جمله کارت اعتباری بانکی که اغلب رمز آن نیز در کنار کارت‌ها بود، سرقت می‌کردم.

زارع یادآور شد: با اعتراف متهم، پسرش نیز به همدستی با او اعتراف کرد. برای متهمان از سوی قاضی هاشمی رئیس شعبه 101 دادگاه بخش قضایی آفتاب در شهرستان ری قرار قانونی صادر شد.تحقیقات از آنها ادامه دارد.

وی با هشدار به شهروندان، از آنها خواست هنگام شرکت در مراسم خاکسپاری در گورستان‌ها، از همراه داشتن اموال قیمتی خودداری کنند و به محض دیدن افراد مشکوک در این مکان‌ها، موضوع را به پلیس گزارش دهند.

کسانی که اموالشان به این شیوه سرقت شده است، می‌توانند برای شکایت به دادسرا یا پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زرگر
United States
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
۰
۰
تازمانی كه بعدازمدتی آزاد میشوندبازهم به جرایمشان ادامه میدهند مگر طبق قانون اسلام دست این افرادقطع شوداین حكم قران را اجرا كنید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها