مخترعان روسی نوعی کلاه ایمنی حاوی رهیاب ساخته‌اند. کلاه ایمنی لایومپ ـ LiveMap ـ تصاویری نیمه‌شفاف و تمام‌رنگی و نیز متنی روی صفحه شیشه‌ای جلوی کلاه در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد و موتورسوار می‌تواند بدون این‌که نگاهش را از روی جاده بردارد سرعت و زمان را بررسی کرده و راهش را بیابد.
کد خبر: ۵۸۸۳۴۳
کلاه ایمنی رهیاب

سازندگان این کلاه امیدوارند در مدت کمی 150 هزار دلار ازفروش این کلاه‌ها عایدشان شود. کلاه ایمنی لایومپ که فقط اندکی از کلاه‌های معمولی بزرگ‌تر است به کنترل صدا، قطب نمای دیجیتال و حسگر لامپ که میزان روشنایی نمایشگر را نسبت به روشن یا تاریک بودن هوا تنظیم می‌کند، مجهز است.

کلاه لایومپ، همچنین ویژگی‌های ایمنی هوشمندانه‌ای در خود دارد، چراکه کاربران نمی‌توانند از نمایشگر آن برای بازی‌های کامپیوتری یا تماشای تصاویر ویدئویی استفاده کنند و صفحه شیشه‌ای کلاه فقط اطلاعات نقشه را وقتی سرعت موتور سوار نزدیک به حد ایمن است به طور کلی نشان می‌دهد.

این کلاه البته قدری گران است و بین چهارونیم تا شش میلیون تومان در نظر گرفته شده است. راستش را بخواهید تصور موتورسواری با یک کلاه شش میلیون تومانی در حالی که کل موتورسیکلت خیلی کمتر از این قیمت دارد می‌تواند برای موتورسواران ایرانی خنده‌دار باشد.

popsci / مترجم: نادیا زکالوند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها