مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت

مخالفان: نعمت زاده مسن توان جسمی ندارد

پس از دفاعیات وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از برنامه های خود نوبت به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت رسید ، که مخالفان و موافقان تصدی وی نظرات خود را بیان کردند .
کد خبر: ۵۸۸۲۲۳
مخالفان: نعمت زاده مسن توان جسمی ندارد

کائیدی:نعمت زاده مسن توان جسمی ندارد

به گزارش واحد مرکزی خبر ، نماینده مردم پلدختر در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه با مدیریت مقام معظم رهبری حماسه سیاسی شکل گرفت ولی بدنبال آن باید حماسه اقتصادی شکل بگیرد که تکمیل کننده حماسه سیاسی است گفت : اگر ما بتوانیم مردم را امیدوار کنیم و منجر به حماسه اقتصادی نشود کارمان ابتر است .

کائیدی در ادامه با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری مجلس باید برای دولتها ریل گذاری کند ابراز امیدواری کرد در این جلسات بتوانیم ریلی محکم برای دولت تهیه شود که دشمنان انقلاب اسلامی بالاخص آمریکا در راس آنها مایوس شود .

وی با بیان اینکه هزاران جوان بیکار، هزاران دختر دم بخت منتظر نتایج این جلسات هستند وان شاء الله بتوانیم با توجه به شعار دکتر روحانی با تدبیر مردم را امیدوار کنیم افزود : مخالفت من با آقای نعمت زاده است .

نماینده پلدختر با بیان اینکه از استفاده از برخی الفاظ در مجلس همچنان زیر سرم رفتن فلان وزیر افزود : این ها با ادبیات مجلس سازگار نیست زیرا ماهمه باهم برادریم و مردم به ما اعتماد کرده اند تا برای آنها کار کنیم .

وی گفت : آقای نعمت زاد بعد از گذشت سی و چند سال از وزارتش باز دوباره به وزارت صنعت ، معدن و تجارت برگشته است.

وی با اشاره به خدمات آقای نعمت زاده به انقلاب افزود: در دنیا افرادی همچون آقای نعمت زاده باید در اتاق فکر باشند .

این نماینده با تاکید بر اینکه صنعت ، معدن و تجارت آزمایشگاه نیست اضافه کرد : این وزارتخانه کار اجرایی دارد و آقای نعمت زاده خودشان اذعان دارد که باید سر همه پروژه ها برود ولی سوال است که آیا ایشان این توان را دارد ؟

وی با تاکید بر اینکه آقای نعمت زاده انسان پاکدستی است و سابقه سیاسی ندارد ولی باید در راس مشاورین این وزارتخانه باشد گفت : این وزارتخانه ، 4 وزارتخانه  است و وزارت سال 68 تا76 نیست .

وی با بیان اینکه وزارت صنعت ، معدن بویژه تجارت مورد هجوم تحریم های آمریکاست افزود : معتقدیم آقای نعمت زاده با توجه به احترام کافی که برای ایشان قائلم قطعا از لحاظ جسمی توان ندارد و در دهه هفتم و هشتم زندگی است و این توان را ندارد .

نماینده پلدختر گفت: آقای نعمت زاده ؛ شما با مساله خودرو  چکار خواهید کرد ، شما هیچ برنامه ای برای رفع مشکل خودرو انجام نداده و ظاهرا در بعضی مصاحبه ها بیان داشته اید که خودرو انحصاری نیست ولی خودرو بطور کامل انحصاری است و در اختیار دو غول خودروساز است و دیدید در آخر دولت دهم چه کردند.

نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اگر خودرو در اختیار این دو شرکت بزرگ باشد باز هم قیمت آن افزایش خواهد یافت.

کائیدی افزود: شما به شکل واضح مطرح کنید که وضعیت خودرو چه خواهد شد زیرا این محصول به کالای لوکس تبدیل شده است. دسترسی مردم به خودرو واقعاً آرزوست.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن و تجارت گفت: شما در دوره هشت ساله از سال 68 تا سال 76 با دلار هفت تا 20 تومان چه صنعتی را در مناطق محروم ایجاد کردید.

نماینده پلدختر افزود : برخی به من تذکر دادند که مطلبی را مطرح نکنم زیرا به نفع مردم حوزه انتخابیه ات نیست.

وی افزود: استانهای محروم از جمله سیستان ، کردستان ، لرستان ، چهار محال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد قرار نیست با دولت ها نسیه معامله کنند. باید قول دهید که در این دوره هشت ساله می توانید مسئله بیکاری را حل کنید.

کائیدی افزود: شما صنعت را در چند استان تجمیع کردید با توجه به رانت های سیاسی و اقتصادی چرا اکنون در مجلس مطرح می شود که حرف مردم را نزنید زیرا به شما صنعت نمی دهند.

وی گفت: ما می خواهیم استانهای محروم برخوردار شوند و می خواهیم با مهندس نعمت زاده میثاق ببندیم تا در صورتی که رأی اعتماد را از مجلس گرفت به این استانها توجه ویژه داشته باشد.

نماینده پلدختر افزود: شما صنعت را در دوران مدیریتتان در اصفهان ، قزوین بردید ما امیدواریم این دولت با حمایت مجلس و با ریل گذاری صحیح به سرمنزل مقصود که حل معیشت مردم است ،برسد.

تمیمی:نعمت زاده مسن است

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: جناب آقای روحانی، برخی از وزرای پیشنهادی شما ایده آل نیستند، اما می توان به هیئت دولت پیشنهادی شما نمره 18داد.

تمیمی با بیان اینکه اینجانب مخالف برنامه های آقای نعمت زاده هستم نه مخالف شخصیت ایشان افزود: سن شما حدود 70 سال است و این صحیح می باشد که کوله باری از تجربه هستید، اما چقدر می توانید برای این وزارتخانه عریض و طویل وقت بگذارید.

وی با اشاره به اینکه این وزارتخانه ادغام دو وزارتخانه مهم است،  گفت: 25 سال از آخرین مسئولیت شما می گذرد و در آن زمان توانایی اداره وزارتخانه را داشتید اما آیا عقلا وزارتی که حجم کاری آن دو برابر شده توانایی اداره آن را خواهید داشت یا خیر؟

تمیمی افزود: آقای نعمت زاده، شما هشت سال وزیر صنعت بودید و در زمان تصدی شما فقط خودروسازی موفق بود آن هم خودرویی با نام پیکان که حتی برف پاک کن آن از سمت چپ به راست منتقل نشد.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی در حوزه صنعت و معدن، با توجه به مشکلات عدیده معدن چیان زحمتکش و همچنین در حوزه تجارت برنامه روشنی ندارد از نعمت زاده سئوال کرد برنامه شما درباره خام فروشی در بخش معدن چیست؟ خام فروشی که مقام معظم رهبری، بارها بر قطع آن تاکید داشته اند.

تمیمی گفت: از جناب نعمت زاده این سئوال را دارم که در حوزه اکتشاف که نقطه عطف توسعه صنعت و معدن کشور است چه برنامه ای دارید؟ آیا رئیس زمین شناسی این وزارتخانه که 18 سال است در این پست قرار دارد باز هم نگهداشته می شود یا خیر؟

وی با اشاره به اهمیت استفاده از بخش خصوصی در زمینه صنعت معدن گفت: در زمان تصدی احتمالی شما نوع بهره برداری از معادن و استفاده از بخش  خصوصی و همچنین برنامه نظارتی شما بر بخش خصوصی و مبارزه با رانتخوارها چه خواهد بود.

قربانی:از نظر جسمی و فیزیکی توانایی ندارد

نماینده آستانه در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: مخالفت من با وی به منزله مخالفت با برنامه کلان دولت آقای روحانی نیست و من موافق برنامه های وی هستم.

قربانی افزود: با شناختی که از نعمت زاده دارم وی از سرمایه های انقلاب و نظام است، ای کاش با شرایطی که وی دارد آقای روحانی در جای دیگری از آقای نعمت زاده استفاده می کرد.

وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیازمند وزیری با توان بالا و پیشتاز در عرصه تفکر و عمل است و لذا وزیر باید شرایط و شایستگی های مورد نیاز را برای اداره این وزارتخانه که از مولفه هایی چون تواناییهای فکری، جسمی، علمی و عملی ، فیزیکی و تصمیم گیری که لازمه مدیریت چنین وزارتخانه ای است برخوردار باشد.

قربانی افزود: جناب مهندس نعمت زاده آیا فکر می کنید با توجه به ایفای نقش یک وزیر، از نظر جسمی و فیزیکی دارای توانایی های لازم برای مدیریت وزارتخانه برخوردار هستید.

وی گفت: در حال حاضر 50 درصد ظرفیت سرمایه گذاری در این بخش کاهش یافته است و آقای نعمت زاده نگفته  که چگونه می خواهد میزان سرمایه گذاریها را افزایش دهد و نیز نگفته درمورد یارانه تولید چگونه این سهم را خواهد پرداخت.

قربانی افزود: عدالت در توزیع، ثروت و صنعت را در استان ها بویژه استان های شمالی اجرا نکردید این استان ها در کنار کشاورزی می توانستند صنایعی را که لطمه ای به محیط زیست وارد نکنند داشته باشند اما این اقدام شما ظلم به این استانها بود بطوریکه امروز ما شاهدیم استان های شمالی کمترین بهره وری و بیشترین فقر و بدبختی را دارند و برون رفت از این شرایط توجه ویژه دولت تدبیر آقای روحانی را در این زمینه می طلبد.

وی گفت: شما فرمودید خودرو سازی در ایران در انحصار نیست یعنی یک صنعت رقابتی است آیا واقعا صنعت خودروسازی در ایران رقابتی است؟ همه مردم می دانند که این صنعت رقابتی نیست.

قربانی افزود: آیا می دانید آلودگی محیط زیست در تهران ناشی از وجود همین صنایع است؟ آلودگی هوا عامل سقط جنین، عقب ماندگی ذهنی و سرطان ریه است و شما برای استاندارد کردن خودرو و صنایع چه برنامه ای دارید؟

وی گفت: تولید خودرو ملی را عوام فریبی دانستید آیا تولید سمند عوام فریبی است؟ در تولید و صنعت شما اشرافیت کامل را نداشتید هنگام برداشت برنج با وارد کردن برنج برنجکاران شمالی را به خاک سیاه نشاندید.

قربانی افزود: شما می دانید عده ای به روش گوناگون خودروهای لوکس وارد می کنند و آیا شما واردات خودروهای لوکس را به کالاهای اساسی و دارو ترجیح می دهید ؟

وی گفت: برنامه شما برای اصلاح نظام مالیاتی و توسعه صنعتی چگونه است و چگونه می خواهید از واردات کالاهای خارجی جلوگیری کنید.

حسن پور: نعمت زاده پدر صنعت ایران

حسن پور نماینده مردم سیرجان که در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن و تجارت صحبت کرد ، آقای نعمت زاده را برندی بین المللی برای صنعت و معدن کشور دانست و گفت: آقای نعمت زاده همه سرمایه های اصلی کشور را که نیروهای متخصص و متعهد هستند به اسم و معادن کشور را مانند کف دستش می شناسد.

وی افزود: اگر دغدغه اجرای صنعت چشم انداز 1404 را دارید، برای اجرای این سند و اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی نیازمند مسئولانی قاطع در تصمیم گیری و انتخاب همکارانی متعهد ، متخصص  و شناخته شده در سطح جهانی هستیم.

نماینده سیرجان گفت: اکنون وزارت حساس و مؤثر در تولید و بازرگانی نیازمند مدیری مجرب و آگاه است ؛ این کشتی را ناخدایی لازم است که بتواند آن را از گرداب تحریم نجات دهد و از تعطیلی بخشهای تولیدی جلوگیری کند.

حسن پور افزود: آقای نعمت زاده نه فقط پدر صنعت ایران نام گرفته بلکه دایره المعارفی جامع از مقدورات و محدودیتهای صنعت کشور است و باید بارها به او بابت پذیرش این مسئولیت آفرین گفت.

وی با اظهار تعجب از منتقدانی که نعمت زاده را مسن دانسته اند گفت: امروز اکثریت قریب به اتفاق کسانی که در کمیسیون صنعت و معدن مجلس خدمت کرده اند از انتخاب آقای نعمت زاده به عنوان وزیر صنعت ، معدن و تجارت حمایت قاطع کردند.

نماینده سیرجان همچنین در آغاز سخنانش با قدردانی از رییس جمهور گفت: آقای دکتر روحانی ثابت کرد به شعارهایش پایبند و فردی کارآزموده در سیاست داخلی و خارجی و از علم رجال به خوبی برخوردار است.

حسن پور افزود: سند من انتخاب همکاران لایق و متعهدی مانند آقایان جهانگیری ، نوبخت و نهاوندیان و نیز انتخاب بهترین های کشور به عنوان اعضای تیم اقتصادی مانند آقایان رحمانی فضلی ، طیب نیا ، آخوندی ، حجتی ، زنگنه ، چیت چیان و ظریف است.

وی اضافه کرد: حضور دو مجتهد عالی مقام از میان شاگردان امام و رهبری یعنی آقایان پورمحمدی و علوی که خضوع و خشوع وی در برخورد با مخالفان درسی ماندنی در تاریخ کشور بود شایسته قدردانی است که امیدوارم زمینه مناسبی برای امنیت سرمایه گذاری و کارآفرینان فراهم شود.

 شریعتی: نعمت زاده توانا است

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: آقای نعمت زاده را باید قدرتمندترین و تواناترین وزیر کابینه دانست.

آقای شریعتی با بیان اینکه ظرفیت امروز ملت ایران، به علت اینکه انرژی مثبت آن متحد و به سمت دکتر روحانی و دولت او سوق یافته است، غنیمتی برای دولت است، افزود: انتظار است که با کلید تدبیر ، روح تازه ای در کالبد کشور دمیده شود.

وی گفت: کابینه پیشنهادی دولت، افرادی کارآمد و کاردان هستند و عقلانیت، آشنایی به وظایف حاکمیتی، کارآزمودگی در حوزه اجرا، کارنامه دار بودن و اصالت در کنار پختگی و تجربه از مهمترین نقاط قوت آن است.

 شریعتی افزود: تصدی وزارت، نیازمند بلوغ و پختگی است که این موضوع در کابینه تدبیر و امید لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از وزرای پیشنهادی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند، گفت: وزیر اقتصاد شرایط اقتصادی را متحول می کند، وزیر نفت به تعبیر کارشناسان بهترین هاست و وزیر اطلاعات فهم موقعیت جمهوری اسلامی را به خوبی می شناسد و همه وزرا از بهترین ها انتخاب شده اند.

این نماینده افزود: وزیر علوم که از سابقه انقلابی برخوردار است می تواند جایگاه دانشگاهها را متحول کند .

شریعتی درخصوص پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: در برنامه آقای نعمت زاده وضع موجود و نقطه عزیمت، نقاط ضعف و قوت و فرصت ها و تهدیدها به صورت واقع بینانه نشان داده شده است نقطه قوت برنامه های اجرایی نعمت زاده قابلیت اندازه گیری آنهاست او کلی گویی نکرده بلکه برنامه اش را دقیق اعلام کرده است.

وی افزود: آقای نعمت زاده انشاء ننوشته بلکه برنامه نوشته است و در این برنامه افق و امکانی در اختیار مجلس قرار داده که با همین معیار می توان به ارزیابی عملکرد او پرداخت.

شریعتی گفت: افزایش تولید و ارزش افزوده ، توانمندسازی بخش خصوصی ، بهبود فضای کسب و کار ، کیفیت ، رقابت پذیری و سرمایه گذاری داخلی و خارجی به صورت شفاف و دقیق در برنامه ها لحاظ شده است.

وی افزود: با این تفاسیر می توان آقای نعمت زاده را فرصت آفرین دارای برخوردار از حسن شهرت ، مقتدر و قاطع دانست.

شریعتی گفت: نعمت زاده با برنامه اش نوید سیاست گذاری مدبرانه ای برای تسهیل در امور تولید را داده است.

این نماینده افزود: درک منطقی از فضای صنعت ، برخورداری از دانش روز ، خبره بودن در حوزه بازرگانی ، برآمده از دل صنعت و دارای مقبولیت در بخش خصوصی از جمله ویژگیهای بارز وزیر پیشنهادی است.

نماینده مردم بهبهان در ادامه گفت: آقای نعمت زاده مدیری است که آسیب شناسی تولید در ایران را می شناسد.

آقای شریعتی افزود : آقای نعمت زاده، زبان گفتگوی بین بخشی برای بهبود وضعیت تولید را به خوبی می داند.

وی گفت: ایشان با تعامل سازنده ای که با وزرای اقتصاد، نفت، تعاون ، جهاد کشاورزی و سایر وزرای محترم خواهند داشت چرخ های صنعت و معدن و بازرگانی را سرعتی فزاینده خواهند بخشید.

شریعتی افزود: انتظار می رود آقای نعمت زاده پس از گرفتن رای اعتماد بالا از مجلس به محورهای سپردن صنعت و تجارت کشور به مدیران توانمند و صاحب ایده و فکر، توزیع مناسب صنایع در همه جغرافیای ایران و همچنین انجام اقدامات عملی برای جلب سرمایه در بخش صنعت توجه و عنایت داشته باشند.

نماینده بهبهان ادامه داد: امیدوارم مجلس و همکاران فرهیخته با رای اعتماد و مثبت خود به آقای نعمت زاده زمینه را برای سپردن سکان صنعت، معدن و تجارت به فردی آزموده، کارکشته و توانمند فراهم کنند.

شریعتی خطاب به نمایندگان  مردم گفت: مردم در بیرون از خانه ملت، چشم امیدشان به شماست تا به کابینه آقای دکتر روحانی رای بدهید.

وی افزود: رای اعتماد شما در حفظ روحیه مردمی که شما را انتخاب کرده اند، بسیار تاثیرگذار است.

شریعتی گفت: نگاه مردمی و اسلامی داشته باشید و از نگاه های سیاسی بپرهیزیم تا هزینه های کشور کاهش پیدا کند.

وی ابراز امیدواری کرد: همه ما برای رضای مردم که رضای خدا است رای بدهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سجاد
Netherlands
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
۰
۰
در ایران رئیس جمهور عوض می شود , اما همیشه از كسانی در وزارت استفاده می شود كه چندین بار وزیر بودند یعنی وزرای تكراری , ٧٥ میلیون ایرانی وجود دارد كه ٣٠ میلیون تحصیلات عالیه دارند , چرا از این افراد استفاده نمی شود , بهترین مهندسین كشور افسران ارتش هستند كه بیشتر آنها از دانشگاه افسری ارتش فارغ التحصیل شدند و تحولات بسیار خوبی در ارتش بوجود آوردند , چرا از افسران ارتش در پست وزارت استفاده نمی شود آنها توانایی بسیار بالایی دارند در فرماندهی وزارت خانه ها و پیشرفت مملكت , آقای روحانی كابینه وزرای آقای هاشمی رفسنجانی و خاتمی را برداشته آورده .
1
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
۰
۰
آقایانی كه امروز سنگ مردم ورضای مردم رابه سینه میزننددردوره های قبل كجا بودند یا نفعشان ایجاب نمیكردكه سخنی بگویند؟

نیازمندی ها