گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه:

ذره‌ای از حقوق ملت کوتاه نمی‌آیم

عضو هیأت رئیسه مجلس از احتمال ادامه بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در شیفت شب فردا خبر داد.
کد خبر: ۵۸۷۷۴۵
جلسه علنی مجلس احتمالا فردا ۳ شیفته می‌شود

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در جلسه نوبت شب فردا چهارشنبه خبر داد و گفت: با توجه به روندی که در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس در حال پیگیری است، احتمال دارد که فردا مجلس ادامه بررسی صلاحیت وزرا را در نوبت شب دنبال کند.

وی ادامه داد: براساس آیین‌نامه داخلی، مجلس در مجموع 31 ساعت زمان برای بررسی صلاحیت و دیدگاه‌ها وزرای پیشنهادی دولت، فرصت دارد، بنابراین باوجود اینکه تاکنون حدود 12 ساعت از این میزان استفاده شده و با جلسه 4 ساعته عصر امروز نیز به 16 ساعت خواهد رسید، بنابراین احتمال ادامه بررسی رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی فردا شب و پس از ساعت 18 نیز ادامه یابد. البته این موضوع باید در جلسه فردا به رأی نمایندگان گذاشته شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه تأکید کرد: اگر نمایندگان با ادامه جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در جلسه فردا شب و پس از ساعت 18 موافقت نکردند، ادامه جلسه به صبح پنج‌شنبه موکول خواهد شد.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا اظهارداشت: در صورتی که نمایندگان با ادامه جلسه علنی مجلس برای بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت پس از ساعت 18 فردا و در نوبت شب موافقت کنند، جلسه بعدی با تنفس کوتاهی و به مدت 4 ساعت آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر همه نمایندگان موافق و مخالف وزرای پیشنهادی از تمامی وقت‌شان استفاده کنند، احتمال اینکه در پایان جلسه به رأی اعتماد برسیم وجود دارد، اما طبق روندی که تاکنون وجود داشته، همه نمایندگان از وقت‌شان استفاده کرده‌اند.

عضو هیأت رئیسه مجلس به نحوه چگونگی رأی‌ اعتماد به وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس اشاره کرد و افزود: پس از بررسی صلاحیت تک‌تک وزرای پیشنهادی، 18 صندوق در صحن علنی و برای هر کدام از وزرا اختصاص داده می‌شود که پس از شمارش، رأی اعتماد و یا عدم رأی اعتماد نمایندگان به وزرا مشخص خواهد شد.(تسنیم)
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها