سالاد لانه از آن دست سالادهاست که اگر آن را به مقدار کم درست کنید به عنوان پیش‌غذا و اگر زیاد درست یا میل کنید به عنوان غذای اصلی می‌توان از آن استفاده کرد چون به دلیل مواد تشکیل دهنده آن در این صورت غذایی کامل محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۸۷۳۷۵

مواد لازم:


کنسرو ذرت یا ذرت پخته: یک قوطی
تن ماهی: یک قوطی
فلفل دلمه‌ای زرد و سبز مربع خرد شده: از هرکدام یک عدد
زیتون سیاه حلقه شده: ۲۰ عدد
لوبیای سبز پخته: یک پیمانه
گوجه فرنگی: ۳ عدد
لیموترش: یک عدد
نعنا خشک: ۱ قاشق غذاخوری
خمیر پیراشکی: ۱ بسته


طرز تهیه:
 

قوطی تن ماهی را حتماً ده دقیقه بجوشانید (به هیچ وجه قوطی را روی گاز نگذارید بلکه بیندازید داخل آب جوش تا جوشیده شود). دانه‌های داخل گوجه فرنگی را خالی کرده، به شکل مربع خرد کنید. خمیر را داخل قالب قرار دهید.

قالب‌ها را درون فر بگذارید. حرارت دو طرفه و باد گرم را روی ۱۸۰ سانتیگراد تنظیم کنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خمیر‌ها پخته شود.
محتویات تن ماهی را داخل ظرفی بریزید و برای آن که بوی بد تن ماهی گرفته شود مقداری آبلیموی تازه و اندکی روغن زیتون به آن بیفزایید.
یک قاشق غذاخوری نعنا برای خوشبو کردن ماهی و هضم سریع سالاد هم به آن اضافه کنید و مواد دیگر شامل لوبیا سبز، فلفل دلمه‌ای، ذرت، زیتون سیاه و گوجه فرنگی را به وسیله دو قاشق با هم مخلوط کنید.
وقتی مواد خوب مخلوط شد و لانه‌ها هم در فر پخته شد و فرم گرفت، مواد را درون لانه‌های خمیر بریزید و بر سر سفره بیاورید.

توجه:


برای قالب، می‌توان از قالبهای تکی یا یکجا استفاده کرد. اگر از قالبهای فلزی استفاده می‌کنید حتما با قلم‌مو سطح آن را کمی چرب کنید. با این حال، از هر قالبی که دوست داشته باشید در هر شکلی که باشد می‌توانید استفاده کنید. اگر قالب هم نداشتید، خود این سالاد بدون خمیر هم غذایی کامل است و با هر نانی می‌توانید آن را بخورید.

>> شبکه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها