معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این مطلب که ۵۱۳ هزار و 103 نفر به عمره مفرده امسال مشرف شده‌اند تاکید کرد: امسال هیچکدام از زائران به علت حمل مواد ممنوعه، در عربستان بازداشت نشده‌اند.
کد خبر: ۵۸۷۱۷۰
جلوگیری از خروج مواد مخدر در حج عمره سال 92

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ سردار بهرام نوروزی، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس گزارشات رسیده از شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها و فرماندهی پلیس فرودگاه‌های کشور که در آخرین جلسه کمیته مقابله با عرضه ستاد ارائه شد، عملیات پیشگیری و کنترل عمره‌گذاران اعزامی به عمره مفرده در سال‌جاری با توفیق کامل به اتمام رسید.

وی تصریح کرد: این عملیات با طراحی اقدامات پیشگیرانه و اجرای آن شامل اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی و آموزش عمره‌گذاران در جلسات قبل از سفر و با مشارکت مدیران کاروان‌ها و افسران پلیس آغاز می‌شود و سپس با تاکیدات و تذکرات اولیه در ایستگاه‌های پروازی ادامه می‌یابد که نتایج آن منجر به رعایت مقررات توسط بخش عمده زائرین می‌شود.

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: این عملیات با انجام اقدامات کنترلی دقیق و با استفاده از نیروی انسانی متخصص، ابزار و تجهیزات فنی و سگ موادیاب ادامه می‌یابد.

نوروزی ادامه داد: از تاریخ 25 دی ماه سال گذشته تا 17 تیر امسال اعزام عمره‌گذاران با برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت و مشارکت کلیه دستگاه‌ها علی‌الخصوص پلیس پیشگیری (پلیس فرودگاه‌ها) اجرایی شد و طی آن 513 هزار و 103 نفر از زائرین بیت‌الله‌الحرام برای انجام مناسک عمره مفرده از طریق 19 ایستگاه پروازی و یک‌هزار و 558 پرواز به عربستان اعزام و سپس به کشور مراجعت کردند.

وی افزود: پلیس فرودگاه‌های کشور با مشارکت پلیس تخصصی مبارزه با مواد مخدر و پشتیبانی ستاد مبارزه با مواد مخدر با توجه به عملیاتی که‌ در سنوات اخیر برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند، امسال نیز با تلاش شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای پرسنل خود موفق شد از بازداشت اتباع کشورمان در عربستان جلوگیری کند.

نوروزی ادامه داد: این عملیات در سنوات اخیر با هدف و عنوان صیانت از عمره‌گذاران نام‌گذاری و هر ساله اجرا می‌شود و در عملیات امسال تعدادی از متقاضیان متخلف این سفر معنوی که اقدام به رعایت مقررات کردند، از سفر فوق بازماندند.

وی یادآور شد: اعضای کمیته مقابله با عرضه ستاد در جلسه اخیر خود از تلاش‌های کلیه دست‌اندرکاران این عملیات علی‌الخصوص فرماندهی و پرسنل فرودگاه‌های کشور تقدیر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها