رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان از در معرض خطر بودن ۵۰. ۸ درصد جوانان به اینترنت خبر داد و گفت: اعتیاد به اینترنت در پسران بیشتر است.
کد خبر: ۵۸۶۹۷۹

به گزارش جام جم سرا به نقل از ایسنا، محمدتقی حسن‌زاده افزود: طی تحقیقاتی که در سال ۸۸ مبنی بر شیوع اعتیاد درجوانان بین سنین ۱۵ تا ۲۹ سال انجام شده است. میزان اعتیاد جوانان به اینترنت در حد شدید ۱. ۹ درصد و در معرض خطر ۵۰. ۸ درصد اعلام شده است. این تحقیق با پرسش از ۱۶۰۰ جوان در تهران انجام شد و نتایج به دست آمده نشان داد که از این تعداد، ۸۰۰ نفر از اینترنت استفاده می‌کردند و ۸۰۰ نفر بر اساس دلایلی همچون اعتیادآور بودن آن، وقت نداشتن، نیاز و ضرورت نداشتن و... استفاده‌ای از اینترنت نداشتند.
حسن‌زاده با اشاره به مدرک تحصیلی افرادی که به اینترنت اعتیاد داشتند، گفت: اعتیاد به اینترنت بر حسب وضعیت تحصیلات متفاوت است و در افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم بیشتر بوده است. همچنین این اعتیاد در افراد بیکار بیشتر بود و افراد بیکار اکثرا در منزلشان از اینترنت استفاده می‌کردند.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های وزارت ورزش با بیان اینکه اعتیاد به اینترنت در سنین ۱۵ تا ۲۰ سال بیشتر دیده شده است، تصریح کرد: بر اساس نتایج تحقیقاتی که بر روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای انجام شده است بین تحصیلات والدین و اعتیاد به اینترنت ارتباط خاصی وجود دارد و در نمونه‌هایی که سطح تحصیلات پدر آن‌ها فوق دیپلم است، بیشتر دیده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها