این روز‌ها گیاه بامبو یکی از پرطرفدار‌ترین گیاهان آپارتمانی محسوب می‌شود. البته این نوع بامبویی که در خانه‌ها نگهداری می‌شود و معمولا پرپیچ و تاب است، نوع خاصی از بامبو است که به «لاکی بامبو» شهرت دارد و با نام علمی ‌ «دراسینا» در جهان شناخته می‌شود. با ۶ نکته مهم درباره نگهداری از آن در ادامه مطلب آشنا شوید.
کد خبر: ۵۸۶۶۱۱
یک:
مهم‌ترین نکاتی که در مورد این نوع بامبو لازم است در نظر گرفته شود، نور کافی و آب تازه است و احتیاج به رسیدگی خاصی ندارد. البته بامبو برای رشد، خاک هم نمی‌خواهد. حتی می‌توان آن را در خاک‌های ژله‌ای نگهداری کرد اما برای رشد بهتر است از تقویت‌کننده‌های مایعی استفاده ‌شود که به آب بامبو اضافه می‌کنند و گل‌فروشی‌ها آن را «غذای بامبو» می‌نامند. 
 
دو:
بامبو‌ها گیاهان بسیار حساسی هستند و در صورت کوچک‌ترین تماسی با موادشیمیایی مثلا مواد‌شوینده، نگهداری در هوای گرم، عدم تعویض آب، قرار گرفتن در مجاورت نور زیاد و گاهی بیماری، کم‌کم زرد می‌شوند و از بین می‌روند. به همین دلیل ظرف یا گلدانی که در آن نگهداری می‌شود باید ماهی یک بار شسته شود و قبل از آنکه گیاه در آن قرار گیرد، کاملا خشک شود. 
 
سه:
اگر نکات بالا را مدنظر قرار دهید و بامبو را در دمای ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد و دور از نور مستقیم خورشید و باد مستقیم کولر نگه‌دارید و رطوبت لازم را برای آن فراهم کنید، پس از مدت ۵ تا ۷ ماه شاهد قد کشیدن عجیب این گیاه پیچ خورده و سرسبزی آن خواهید بود. 
 
چهار:
بامبو برعکس بقیه گیاهان، ‌ نگهداری می‌شود؛ یعنی وقتی نور کمتری به آن برسد، بیشتر در جست‌وجوی نور قد می‌کشد و در تماس با نور زیاد و گرما از داخل می‌پوسد. 
 
پنج:
تمیز نگه‌داشتن آب بامبو و با تعویض هفتگی اثر بسزایی در سلامت گیاه دارد. مقدار آب نیز باید تا اندازه‌ای باشد که تقریبا تا ۲/۵ سانتی متر بالا‌تر از انتهای پایینی ساقه قرار بگیرد. 
 
شش:
دو عامل برای زرد شدن بامبو مطرح است. نور مستقیم یا بیش از حد و آب لوله کشی مورد استفاده برای گیاه که حاوی مقدار بیش از حد نمک یا فلوراید است. اگر گیاهتان بنابه دلایلی زرد شده و رشد آن متوقف شده است، آن را از تابش مستقیم نور آفتاب دور کرده و آب آن را تنها از آب فیلتر شده یا آب معدنی طبیعی تامین کنید تا دوره پربار و جدیدی را آغاز کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۳
Samaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
۰
۱
عالی بود مر30
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
۰
۱
مطلب خوبی بو ولی خیلی كم نوشته اید
قدرت
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
۰
۰
با سلام مطالبتان عالی بود ولی ننوشتید اگر گیاه بامبو از نوك ساقه زرد شد چه باید كرد واینكه وقتی كه نوك بامبورا بریدیم برای جلوگیری از زرد شدنش چه باید كرد . لطفا راهنماییم نمایید با تشكر
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
۲
۰
بسیار كامل وخوب بود
ساناز
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
۰
۰
سلام میخوام بدونم میشه ماهی قرمز كه از عید مونده توی تنگ بامبو انداخت تا زندگی كنه? با توجه به اینكه دو هفته یكبار قطره در آب ریخته میشه??????
مرسده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
۰
۳
قلم زدن بامبو
مرسده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
۰
۰
باممبو من برگش زرد شده و ساقش داره خشك میشه برای نجاتش باید چه كرد
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
۰
۰
بامبو گیاه شانس اوری است از روزی كه خریدم برام شانس اورده
سحر
Germany
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
۰
۰
چرا بامبو من نوك برگاش زرد و خشك میشه ؟
بهار
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
۰
۰
من تازه بامبو خریدم طریقه نگهداریش هم بلد نیستم
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
۰
۰
من هفته ای یك بار اب بامبو را عوض میكنم اما زود اب بو میگیرد چرا
sh
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
۰
۰
من شنیدم اب معدنی حاوی فلوراید است و برای رشد بامببو ضرر دارد. زرد می شود.لطفا اطلاع رسانی درست كنید.
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
۰
۲
سلام من سه ساله سه شاخه بامبو دارم اما اون شاخه كوچكتر خیلی كمتر رشد كرده و ساقه هاش زرد شده من قلمه زدن ولی الان یك هفته هست كه هیچ تغییری نكرده و كمی زردیش بیشتر شده خواهش میكنم راهنمایی كنید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها