پیروزی پرسپولیس با گل های پیام صادقیان و قاسم دهنوی

پرسپولیس همسایه سپاهان در صدر شد

کد خبر: ۵۸۶۰۴۵
خلا مشترک استقلال و پرسپولیس

در حالی که دو هفته از لیگ برتر در فصل سیزدهم سپری شده و از امروز نیز هفته سوم این رقابت‌ها در شهرهای مختلف دنبال خواهد شد، استقلال و پرسپولیس تا اینجا نشان داده‌اند که در میانه زمین خویش از یک خلأ مشترک برخوردارند.

استقلال که طی این دو هفته به یک پیروزی و یک باخت دست یافته، در میانه زمین خویش هنوز نتوانسته است جای خالی مجتبی جباری را پر کند. با این‌که آبی‌ها در خط میانی خویش از وجود جواد نکونام، آندو تیموریان، پژمان نوری و احمد جمشیدیان برخوردارند، اما هیچ‌کدام از این بازیکنان در قالب هافبکی بازیساز و ششدانگ قرار نمی‌گیرند و بیش از آن‌که جلوه بازی‌شان در کار سازندگی و تغذیه مهاجمان تیم باشد، ویژگی بازی‌شان در جنگندگی و تخریب بازی تیم مقابل است که اتفاقا با دوندگی و قدرت زیادشان می‌توانند در مرکز زمین، وزنه‌ای موثر برای استقلالی‌ها باشند. در بازی با سپاهان که به باخت آبی‌های پایتخت انجامید، این خلأ بیش از هر زمانی به چشم آمد، بویژه آن‌که در سوی دیگر میدان در تیم سپاهان، تمام توپ‌ها در میانه زمین به مجتبی جباری ختم می‌شد تا این بازیکن بازیساز با پاس‌های عمقی خود، بخوبی مهاجمان زردپوش را تغذیه کند. پاس 40متری او در نیمه دوم که با فرار آرش افشین همراه شد، زمینه‌ساز پنالتی سپاهان شد تا همین پاس ارزنده نیز برای تیم اصفهانی‌ کلی ارزش پیدا کند. برعکس در تیم استقلال، بازیکنی با ویژگی‌های جباری حضور نداشت و گرچه در این بین بازی آندو تیموریان بیشتر از دیگر هافبک‌ها به چشم آمد، اما به طور طبیعی او هم بیشتر به عنوان هافبکی تدافعی شناخته شده تا این‌که در نقش بازیساز ظاهر شود. این وسط امید امیر قلعه‌نویی به گوران لاوره، هافبک صربی است که گفته می‌شود ویژگی‌های تهاجمی دارد و می‌تواند در صورت جا افتادن در ترکیب استقلال، این خلأ را پوشش دهد، البته تا او بازی نکند، نمی‌توان راجع به وی اظهارنظر شفافی داشت.

در طرف مقابل پرسپولیسی‌ها نیز در میانه زمین خود، تنها محمد نوری را به عنوان بازیساز در اختیار دارند که البته او نیز طی این سال‌ها بیشتر به عنوان هافبکی تهاجمی شناخته شده که مهاجمان سرخ را بخوبی پوشش داده است. در حقیقت نوری نیز نیاز دارد که در کنار خود یک هافبک بازیساز و مکمل را ببیند تا پرسپولیسی‌ها نیز با کنترل میانه زمین، خط حمله خویش را بخوبی پوشش دهند. در شرایطی که سرخ‌ها امید عالیشاه را نیز در اختیار دارند که با تکنیک قابل قبول خود می‌تواند پرسپولیس را در فاز تهاجمی همراهی کند، به نظر می‌رسد که علی دایی باید بیش از پیش به پیام صادقیان جوان و تکنیکی میدان دهد. بازیکنی که گرچه در برابر تراکتورسازی و ذوب‌آهن فرصت کمتری برای بازی یافت، اما نوع بازی او مببین این است که می‌تواند به عنوان بازیکنی ثابت به میدان رفته و مهاجمان سرخ را بخوبی تغذیه کند. این را نیز نباید فراموش کنیم که با پاس طلایی او بود که پرسپولیس توسط سیدصالحی به گل پیروزی‌بخش در برابر تراکتورسازی رسید.

حجت‌اله اکبرآبادی/ دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها