جستجوی پلیس برای دستگیری همدستان متهم ادامه دارد

دزدی شبانه از خانه‌های خالی از سکنه

سه متهم که با شناسایی منازل خالی از سکنه در استان فارس، نیمه شب اموال قیمتی مردم را سرقت می‌کردند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفته و یکی از آنها دستگیر شد.
کد خبر: ۵۸۵۶۸۲
دزدی شبانه از خانه‌های خالی از سکنه

به گزارش جام‌جم، سرهنگ سیروس حیدری،رئیس پلیس آگاهی استان فارس در این باره گفت: چند روز پیش مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شیراز تماس گرفت و از ورود دو سارق به خانه پدری ‌اش خبرداد و برای دستگیری آنها درخواست کمک کرد.

در پی تماس این مرد، ماموران برای بررسی موضوع به محل حادثه در خیابان همت شمالی اعزام شدند و در تحقیق از مرد صاحبخانه معلوم شد در خانه پدری‌اش کسی زندگی نمی‌کرده و شب هنگام قصد برداشتن وسیله‌ای از آنجا را داشته که متوجه روشن بودن چراغ‌های خانه شده و موضوع را به پلیس خبر داده است.

حیدری افزود: ماموران ابتدا با کنترل محله، به راننده یک خودروی پراید که نزدیک خانه پدری شاکی متوقف شده بود، ظنین شده وی را دستگیر کردند.

متهم، دزد حرفه‌ای بود

وی یادآور شد: متهم پس از انتقال به کلانتری 15 قصرالدشت، با اظهارات ضد و نقیض مدعی بود برای ملاقات با یکی از دوستانش به آن محل آمده بوده که اشتباهی دستگیر شده است.

در ادامه ماموران با بررسی سوابق کیفری متهم متوجه شدند او یک مجرم سابقه‌دار است که در زمینه دزدی از منازل فعالیت داشته و چند مرتبه هم به همین جرم دستگیر و زندانی شده است.

اعتراف متهم سابقه دار به دزدی سریالی

رئیس پلیس آگاهی استان فارس خاطرنشان کرد: در ادامه متهم اعتراف کرد پس از آزادی از زندان و آشنایی با دو متهم سابقه‌دار، دزدی از منازل را با همدستی آنها از سر گرفته است. به طوری که ابتدا با شناسایی منازل خالی از سکنه، نیمه شب همراه دو همدستش که متواری هستند، وارد این خانه‌ها شده و اموال قیمتی، پول و طلای موجود در این منازل را سرقت می‌کردند. در دو مورد از این سرقت‌ها نیز چند سارق دیگر با او همدست بوده‌اند.

وی افزود: در این سرقت اخیر نیز که متهم دستگیر شده، وی در خیابان کشیک می‌داده و همدستانش با ورود به خانه پدری شاکی، قصد سرقت اموال را داشته‌اند که متوجه حضور شاکی شده که به سمت خانه‌شان می‌آید. بنابراین موضوع را به همدستانش اطلاع داده و آنها پیش از حضور پلیس موفق به فرار شده‌اند اما وی با هوشیاری ماموران به دام افتاده است.

بنابراین گزارش، در بازرسی از مخفیگاه این متهم مقادیری اموال مسروقه کشف و ضبط و برای وی قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی برای دستگیری دیگر همدستان متهم ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
قدرت الله
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
۰
۰
این اقایان درزندان استادمی شوندوتیم درست می كنند وقتی بیرون می آیند خلافهای بزرگتری انجام می دهند. بایدبجای زندانی كه بخوربخواب واموزش كارخلاف. به اردوگاههای كار اجباری محكوم شوند.

نیازمندی ها