متهمان از مجرمان سابقه‌داری هستند که پیش از این تحت تعقیب چند دادسرا و پایگاه‌های پلیس آگاهی بوده اند

انهدام شبکه بزرگ جعل و سرقت در پایتخت

رئیس پلیس آگاهی تهران از انهدام شبکه بزرگ جعل، سرقت و کلاهبرداری در تهران خبر داد. به گزارش پلیس آگاهی تهران، سرهنگ عباسعلی محمدیان گفت: نوزدهم خرداد سال گذشته پرونده‌ای تحت عنوان «سرقت از داخل خودرو» با شکایت فردی از کلانتری 119 مهرآباد جنوبی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران ارجاع و با بررسی آن معلوم شد از داخل خودرو دسته چک و مدارک شناسایی مالباخته به سرقت رفته که هماهنگی لازم با شعبه بانک صادر کننده دسته چک انجام شد.
کد خبر: ۵۸۴۸۶۲

محمدیان افزود: سرانجام پنجم تیر، با هوشیاری کارمند بانک، فردی که حامل یک فقره از چک‌های سرقتی بود، دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران منتقل شد.

دارنده چک در تحقیقات عنوان کرد از سرقتی بودن چک اطلاعی نداشته و آن را در قبال فروش یک دستگاه کپی از شخصی ناشناس دریافت و دستگاه فوق را از طریق پیک به نشانی وی در خیابان سبلان ارسال کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی با مراجعه به نشانی مورد نظر متوجه شدند یکی از متهمان سابقه‌دار در زمینه سرقت، جعل و کلاهبرداری به نام مهدی سی‌و‌چهار ساله با اجاره یک واحد مسکونی در این محل با همدستی چند نفر دیگر از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار به صورت سازمان یافته اموال داخل خودرو‌ها را در سطح شهر تهران سرقت و به این خانه منتقل می‌کنند.

محمدیان عنوان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد مهدی و تعدادی از همدستانش تحت تعقیب دادسراهای ناحیه یک، 10، 27 و 14 و پایگاه‌های یکم، هفتم، هشتم، ادارات پنجم، چهاردهم و بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

اقدامات پلیسی گسترده‌ای برای شناسایی هویت تمامی اعضای گروه، محل‌های تردد و مخفیگاه‌های آنها آغاز و سرانجام مخفیگاه اصلی سرکرده گروه ـ مهدی ـ نیز در محدوده میدان خراسان و خیابان صفاری شناسایی شد.

در ادامه، کارآگاهان پایگاه پنجم طی عملیاتی غافلگیرانه سرکرده گروه را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از محل، ده‌ها فقره چک متعلق به مالباختگان، مدارک شناسایی مختلف و فرم‌های جعلی بانکی را کشف و توقیف کردند.

با کشف مدارک شناسایی و استعلام در این زمینه مشخص شد تمامی مدارک کشف شده سرقتی است و متهم اصلی پرونده نیز اعتراف کرد با همدستی 35 نفر دیگر از اعضای گروه شامل 15 جاعل مرد، سه جاعل زن ، هشت مالخر، شش سارق مرد، یک سارق زن و دو کلاهبردار از ده‌ها خودرو وجه نقد، مدارک شناسایی، دسته چک و لپ‌تاپ سرقت و با استفاده از چک‌های سرقتی در تهران و دیگر شهرهای کشور کلاهبرداری کرده‌اند.

به این ترتیب تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری اعضای گروه و شناسایی شیوه‌های ارتکاب جرم از سوی این گروه حرفه‌ای و سابقه‌دار در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و طی چند ماه اقدامات پلیسی و عملیاتی پیوسته و انجام ده‌ها عملیات جداگانه در نقاط مختلف شهر تهران و سایر شهرهای استان‌های تهران و البرز، همه 35 عضو این گروه از سارقان، جاعلان و کلاهبرداران دستگیر شدند و از مخفیگاه‌های آنها تعداد زیادی چک‌های سرقتی متعلق به شعبه‌های مختلف بانک‌های کشور همراه مدارک شناسایی، اوراق مجعول بانک‌های مختلف، 37 دستگاه لپ تاپ، انواع مهرهای جعلی و لوازم دیگر کشف و توقیف شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران خاطرنشان کرد: با تحقیق درباره نحوه کلاهبرداری از سوی این گروه از سارقان مشخص شد اعضای باند ابتدا با مدارک شناسایی مالباختگان در بانک‌های مختلف حساب باز کرده، سپس با گرفتن دسته چک کلاهبرداری کرده‌اند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان گفت: با شناسایی ده‌ها مالباخته، آنها با حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی مدارک و اموالشان راتحویل گرفتند. در این ارتباط پرونده نیز در اختیار شعبه 11 بازپرسی دادسرای امور جنایی قرار گرفت. متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها