رئیس پلیس آگاهی تهران از انهدام شبکه بزرگ جعل، سرقت و کلاهبرداری در پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۶۷۹
انهدام شبکه بزرگ جعل و سرقت در تهران

سرهنگ عباسعلی محمدیان در تشریح این خبر گفت: 19 خرداد سال گذشته پرونده ای با عنوان «سرقت از داخل خودرو» با شکایت فردی از طریق کلانتری 119 مهرآباد جنوبی ، برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . محتویات پرونده حکایت از آن داشت که سارق یا سارقین با دستبرد به خودرو اقدام به سرقت دسته چک و مدارک شناسایی کرده اند که بلافاصله هماهنگی های لازم با شعبه بانک صادر کننده دسته چک انجام تا سرانجام پنجم تیر ، فردی با در دست داشتن یک فقره از چک های سرقتی به بانک مراجعه که با هوشیاری کارمند بانک ،دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران منتقل شد.

دارنده چک در تحقیقات اولیه عنوان داشت که از سرقتی بودن چک هیچ اطلاعی نداشته و چک را برای فروش یک دستگاه کپی از شخصی ناشناس دریافت و دستگاه فوق را از طریق پیک به آدرسی مشخص در خیابان سبلان تحویل داده است  .

کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی ، با مراجعه به نشانی به دست آمده در خیابان سبلان اقدام به تحقیقات نامحسوس و پلیسی پرداخته و متوجه شدند که یکی از متهمان سابقه دار در زمینه سرقت ، جعل و کلاهبرداری به نام «مهدی . ت» 34 ساله در این مکان اقدام به اجاره واحد مسکونی کرده و با همدستی چند نفر دیگر که از سارقین حرفه ای و سابقه دار هستند ، به صورت سازمان یافته اقدام به سرقت از داخل خودرو در سطح شهر تهران کرده و از این مکان به عنوان محلی برای تردد و انجام هماهنگی های لازم برای اقدامات مجرمانه استفاده می کنند.

همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد که "مهدی . ت" به همراه تعدادی از همدستانش تحت تعقیب دادسراهای ناحیه 1 ، 10 ، 27 و 14 تهران و همچنین پایگاه های یکم ، هفتم ، هشتم ، ادارات پنجم ، چهاردهم و بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند .

اقدامات پلیسی گسترده ای برای شناسایی هویت تمامی اعضای گروه ، محلهای تردد و مخفیگاه های آنها آغاز و سرانجام مخفیگاه اصلی سرکرده گروه - مهدی - نیز در محدوده میدان خراسان _ خیابان صفاری شناسایی شد .

با شناسایی مخفیگاه سرکرده گروه و با اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش ، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، 20 مرداد سال گذشته طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی اقدام به دستگیری سرکرده گروه در داخل مخفیگاهش کرده و در همان بازرسی های اولیه از مخفیگاه وی ، دهها فقره چک های متعلق به مالباختگان ، مدارک شناسایی مختلف و فرم های جعلی بانکی کشف و توقیف شد .

با به دست آمدن مدارک شناسایی و استعلام صورت گرفته در خصوصی تمامی مدارک مشخص شد که تمامی مدارک کشف شده سرقتی است و متهم اصلی پرونده نیز در تحقیقات تخصصی اعتراف کرد که با همدستی 35 نفر دیگر از اعضای گروه 15 جاعل مرد ، 3 جاعل زن  ، 8 مال خر ، 6 سارق مرد ، یک سارق زن و دو کلاهبردار اقدام به دهها فقره سرقت از داخل خودرو شامل وجه نقد ، مدارک شناسایی ، دسته چک ، لپ تاپ  و ... کرده و در ادامه ، با استفاده از چک های سرقتی اقدام به کلاهبرداری های کلان در تهران و دیگر شهرهای کشور کرده اند.

با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از سرکرده گروه ، تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری اعضای گروه و همچنین شناسایی شیوه های ارتکاب جرم از سوی این گروه حرفه ای و سابقه دار در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و طی چندین ماه اقدامات پلیسی و عملیاتی پیوسته و انجام دهها عملیات جداگانه در نقاط مختلف شهر تهران و سایر شرهای استان های تهران و البرز ، هر 35 عضو دیگر این گروه از سارقین ، جاعلین و کلاهبرداران دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه های آنها مقادیر بسیار زیادی از چک های سرقتی متعلق به شعبات مختلف بانک های کشور به همراه مدارک شناسایی ، اوراق مجعول بانک های مختلف ، 37 دستگاه لپ تاپ ، انواع مهرهای جعلی و لوازم دیگر کشف و توقیف شد .

در ادامه تحقیقات و در خصوص نحوه انجام کلاهبرداری از سوی این گروه از سارقان مشخص شد که اعضای این گروه ابتدا با استفاده از مدارک شناسایی متعلق به مالباختگان اقدام به افتتاح حساب در بانک های مختلف کرده ، سپس دسته چک اخذ و در ادامه اقدام به کلاهبرداری کلان کرده اند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان در پایان این خبر گفت: در پایان رسیدگی به این پرونده و با شناسایی دهها مالباخته ، از مالباختگان جهت حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی دعوت ، مدارک و اموال آنها مسترد و پرونده نیز در تیرماه سال جاری تحویل شعبه 11 بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران شد و متهمان نیز با قرارهای قانونی روانه زندان شدند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علیرضا
Netherlands
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
۰
۰
درود بر پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها