محققان بیمارستان عمومی ماساچوست با استفاده از یک چاپگر سه بعدی و غضروف های گوسفند موفق به ساخت یک گوش مصنوعی بسیار شبیه به گوش واقعی با عملکرد مشابه شدند.
کد خبر: ۵۸۴۲۸۱
ساخت گوش مصنوعی مانند  گوش واقعی

گوش مصنوعی دانشمندان توسط یک جراح پلاستیک طراحی شد که تا حد ممکن به عضو واقعی شبیه باشد.

محققان بیمارستان عمومی ماساچوست تعداد مورد نیاز سلول های غضروف را رشد دادند و آنها را زیر پوست موش های آزمایشگاهی پرورش دادند.به قالب سیم اضافه شد تا این عضو شکل گرفته و شبیه گوش انسان قابل ارتجاع باشد.

دانشمندان درحال حاضر برای انجام آزمایش های بالینی این گوش آماده می شوند و امیدوارند که روزی از آن در عمل های پیوندی به کار گرفته شود.

درحالی که این فناوری قابل تغییر است، دانشمندان مدعی شده اند که می توانند در یک دوره زمانی کوتاه از همین فرآیند برای تولید گوش های استفاده کننده که شبیه گوش های واقعی است.

این گوش ها توسط «توماس سروانتیز» و همکارانش از بیمارستان عمومی ماساچوست ساخته شده است.

 آنها با کمک یک جراح پلاستیک یک مدل سه بعدی دیجیتال ساخته و طراحی کردند تا از شکل و شباهت آن اطمینان حاصل کنند.



مدل نهایی چاپ شد و با «polydimethylsiloxane» قالب گرفته شد. این مواد یک ترکیب خاص سیلیکنی است. کولاژن گاو به این قالب نهایی افزوده شد. کولاژن پروتئینی است که به پوست خاصیت ارتجاعی می دهد.

پس از آن محققان سلول های غضروف گوش را از گوسفند برداشت کردند. این سلول ها زیر پوست موش های آزمایشگاهی کاشته شد و یک دوره سه ماهه انتظار سپری شد تا تعداد کافی غضروف ها در بدن موش ها رشد کنند تا بتوان آنها را جایگزین کلاژن گاو در قالب نهایی کنند.

مدل هایی که با همین روش به علاوه سیم ساخته شد شباهت بیشتری به گوش انسان داشت، چرا که به نظر می رسد مدل های بدون سیم به نوعی از شکل خارج شده اند.

همین گروه پیشتر این تحقیق را روی موش ها با استفاده از سلول های غضروفی انجام داده بود اما این بار آن را به صورت سه بعدی انجام دادند.

سالانه هزاران کودک با نقصی متولد می شوند که از آن با عنوان «microtia» یاد می شود، در این نوع نقص عضو ، گوش خارجی آنها به طور کامل رشد نمی کند.

بسیاری از آنها دارای گوش داخلی هستند اما در شنوایی آنها به علت فقدان ساختار خارجی یک نقص وجود دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها