نایب‌رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار از افزایش حق مسکن کارگران از ده هزار تومان به ۲۰ هزار تومان و بن خواربار کارگران از ۳۵ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۱۰۱

علی اولیابیگی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در نشست شورای عالی کار که با حضور سه شریک اجتماعی کار (کارگر، کارفرما و دولت) برگزار شد، به‌رغم مخالفت نمایندگان کارفرمایی، تصمیم یادشده به تصویب رسید.

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که نظر اکثریت اعضا برای تصمیم‌گیری در شورای عالی کار مهم است بنابراین اکثریت اعضا با این افزایش هماهنگ شدند.

اولیابیگی افزود: این افزایش از یکم مرداد امسال قابل اجرا است.

مصوبه نیازمند تصویب در دولت است

در همین حال احمدرضا معینی، عضو کارگری شورای عالی کار در گفت‌و‌گو با ایلنا، با بیان این‌که مصوبه برای اجرایی‌شدن تا چند روز آینده به تصویب هیات دولت خواهد رسید، یادآورشد: تغییرات مربوط به افزایش ۲۵ هزار تومانی حقوق مسکن و خواربار کارگران از ماه مردادماه اعمال خواهد شد و مشمول چهار ماه سپری شده سال ۹۲ نمی‌شود.

وی بابیان این‌که اکثریت اعضای شورای عالی کار در جلسه با این افزایش حقوق موافق بودند، گفت: به دلیل شرایط بد اقتصادی نتوانستیم تمامی اعضای شواری عالی کار را نسبت به افزایش مزد متقاعد کنیم.

حال با توجه به این‌که آخرین جلسه هیات وزیران در دولت دهم امروز برگزار می‌شود، اگر این موضوع در این جلسه تصمیم‌گیری و مصوبه‌اش صادر نشود، عملا به چند ماه بعد و به دولت یازدهم موکول خواهد شد.

واریز ۲۰۰ هزار تومان به حساب بازنشستگان کشوری

از سوی دیگر، بنابر اعلام روز گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، واریز ششمین مرحله مطالبات ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری به حساب بازنشستگان به میزان ۲۰۰ هزار تومان آغاز شد.

به گزارش تسنیم، اسدالله عباسی گفت: تاکنون پنج مرحله از مطالبات به مبلغ یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری واجد شرایط واریز شده و در این مرحله نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با بانک عامل از ساعت 24 هفتم مرداد 200 هزار تومان به حساب بانکی 651 هزار بازنشسته مشمول واریز شده است. وی افزود: با پرداخت این مرحله مطالبات، در مجموع تاکنون از تعداد 830 هزار بازنشسته مشمول، مطالبات بالغ بر 220 هزار نفر از بازنشستگان کشوری به طور کامل تسویه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها