نگاهی به ظرفیت‌ها و خدمات یک بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی؛

انجام رایگان پیشرفته‌ترین اعمال جراحی قلب برای بیمه‌شدگان در بیمارستان لواسانی

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی صرفا ًبه دنبال درآمدزایی نیستند گفت: خدمت به مردم در اولویت برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد.
کد خبر: ۵۸۲۸۲۹
سازمان تامین اجتماعی به دنبال درآمدزایی نیست

مراسم شصتمین سالگرد تأسیس سازمان تأمین اجتماعی با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس و شمار دیگری از مسوولان و اعضای این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، معاون محمدرضا رحیمی در این مراسم با بیان این‌که شرکت‌های این سازمان صرفا ًبه دنبال درآمدزایی نیستند گفت: خدمت به مردم در اولویت برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد.

رحیمی افزود: سازمان تأمین اجتماعی در کنار دولت یاور مستضعفان است و امروز افتخار می‌کند که نیمی از مردم ایران اسلامی را زیر پوشش خدمات خود دارد.

وی خطاب به کارکنان این سازمان گفت: یادتان نرود شما امین مردم و امنیت ساز خانواده‌های ایرانی هستید.

37 میلیون نفر زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی

اسدالله عباسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به فعالیت سازمان تامین اجتماعی درعرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و علمی گفت: تأمین اجتماعی مطلوب، شکوفایی کشور را در پی خواهد داشت.

وی با بیان این‌که پیش از دولت نهم حدود 27 میلیون نفر زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار داشتند افزود: اکنون شمار این افراد به 37 میلیون نفر رسیده است.

عباسی تأکید کرد: طبق آمار دقیق اعلام می‌کنم دولت نهم و دهم با ساز و کارهای تأمین اجتماعی حدود 7 میلیون و پانصد هزار شغل در کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان این‌که بیش از یک میلیون و پانصد هزار شغل در بخش تعاون 500 هزار فرصت شغلی در بخش مسکن و 2 میلیون و 300 هزار شغل از طریق شورایعالی اشتغال در کشور ایجاد شده است افزود: ایجاد مراکز کارآفرینی و بنگاه‌های زودبازده از دیگر اثار سازمان تأمین اجتماعی جهت اشتغال زایی در دولت‌های نهم و دهم بوده است.

وی همچنین از ایجاد 70 هزار شغل در مؤسسات دانشگاهی غیر دولتی و 600 هزار شغل در کمیته امداد خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از پرداخت بدهی 35 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین اجتماعی خبرداد و گفت: این اقدام در 60 سال گذشته بی سابقه بوده است.

عباسی افزایش حقوق مستمری بگیران، بازنشستگان و افراد زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی زودتر از موعد مقرر را کار بزرگ تأمین اجتماعی دانست و گفت: افزایش حقوق‌ها به جای مرداد در تیر ماه اعمال شد.

وی زیرپوشش قرار گرفتن سرپرست خانوارها، افراد شاغل در کارهای سخت  و کارگران ساختمانی را از دیگر خدمات تأمین اجتماعی در دولت نهم و دهم برشمرد.

عباسی گفت: یک میلیون و 120 هزار خانوار روستایی و عشایری نیز در دولتهای نهم و دهم زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند و همچنین یک میلیون و 150 هزار بازنشسته کشوری هم دارای بیمه‌های تکمیلی شدند.

سعید مرتضوی رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم که آقای عبدالرضا شیخ الاسلامی معاون اجتماعی رئیس‌جمهورنیز حضور داشت، با اشاره به  مصوبه دولت دهم از واگذاری معادن شماره 2 و 3 سیرجان و دو معدن سنگ آهن به این سازمان خبر داد و گفت: دولت با این کار دیون خود  به سازمان تأمین اجتماعی را تسویه کرد.

مرتضوی گفت: اعلام می‌کنم که سازمان تأمین اجتماعی دیگر هیچ بدهی به هیچ مرجع حقیقی و حقوقی ندارد و تمام اضافه حقوق‌های افراد زیر پوشش را نیز پرداخت کرده است.

وی افزود: تمام بدهی سازمان تامین اجتماعی به طرف‌های قرارداد از جمله داروخانه ها، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و پزشک‌ها تا فروردین ماه تسویه شد و مطالبات سه ماه اخیر نیز به این علت است که سه ماه طول می‌کشد مراکز و ارگان‌ها اسناد مطالبات خود را جمع آوری و به سازمان تأمین اجتماعی تحویل دهند.

در این مراسم از ۶۰ چهره ماندگار سازمان تامین اجتماعی با اهداء لوح سپاس قدردانی و از تمبر یادبود شصتمین سالگرد تاسیس این سازمان رونمایی شد.

newsQrCode
برچسب ها: تامین اجتماعی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها