با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

موزه ملی مطبوعات ایران گشایش یافت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری این‌که با مجوز‌های ارائه شده هم اکنون تمامی استانها کشور دارای روزنامه و نشریه هستند، گفت: خوشبختانه با تدابیر اندیشه شده، مطبوعات ایران در چهارسال گذشته بالاترین رشد کمی و کیفی را داشته است.
کد خبر: ۵۸۲۶۷۹
مطبوعات ایران در4سال گذشته بالاترین رشد را داشت

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، ‌سید محمد حسینی ‌شامگاه چهارشنبه در مراسم گشایش موزه ملی مطبوعات و اختتامیه نهمین دوره جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاریها با تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع)، ابراز امیداوری کرد که اخلاق و منش آن امام الگو و سرلوحه کارها و زندگی همگان قرار گیرد.

وی به افتتاح موزه ملی مطبوعات ایران اشاره و آن را گنجینه‌ای گرانبها توصیف کرد که تاریخ مطبوعات ایران اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

حسینی با یادآوری این‌که در برخی از استانها نیز در چندسال گذشته شاهد افتتاح موزه‌های کوچکتر مطبوعات بوده ایم، ابراز امیداوری کرد در تمامی استانها اینگونه موزه‌ها راه اندازی شود تا از این طریق گذشته مطبوعات استانها در آنها به معرض دید نسل امروز و آینده گذاشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به سابقه 170 ساله مطبوعات ایران اشاره کرد و از نمایندگان و رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور خواست که یک نسخه و یا تصویری از نشریات قدیمی موجود ایران در خارج کشور را برای نگه داری به این موزه ارسال کنند.

حسینی با بیان این‌که در جای جای دنیا به تاریخ و پیشینه خود اهتمام می‌ورزند گفت: امروزه حتی در کشورهایی که سابقه چندانی ندارند اشیاء و اسناد خود را با جمع آوری و در موزه‌ها در معرض دید جهانگردان قرار می‌دهند.

عضو کابینه دولت دهم تاکید کرد که هیچ چیز مانند موزه مطبوعات بار معنایی و موضوعی ندارد از این رو کشورما که دارای میراث، تمدن و پیشینه گرانبهایی است نیاز دارد به آن بیشتر توجه شود.

حسینی گفت: ارتباط دانشجویان دانشکده‌های خبر و ارتباطات و روزنامه نگاری با اینگونه موزه‌ها در روند پژوهش و تحقیقات آنها موثر و این قشر قادر خواهند بود اظهار نظر بهتری داشته باشند.

وی با اشاره به سابقه دیرینه مطبوعات ایران گفت: برخی فکر می‌کنند که نشریات ما در گذشته به مدح سلاطین و پادشاهان می‌پرداخته است در حالیکه اینچنین نبوده و آنها مسائل و مشکلات جامعه را بطور آشکار در نشریات خود مطرح می‌کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح کارها و فعالیت‌های خوب انجام شده در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، ابراز امیدواری کرد این فعالیت‌های آغاز شده در آینده نیز ادامه یابد.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی و محمد جعفر محمد زاده معاون مطبوعاتی وزیرارشاد، مهدی شجاعی مدیرعامل صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران و جمعی از اهالی رسانه و مطبوعات موزه ملی مطبوعات ایران در خیابان مولوی -صاحب جمع تهران در مرقد سید آقا افتتاح و در ادامه برگزیدگان نهمین دوره جشنواره فصلی مطبوعات معرفی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها