رمضان به نیمه رسیده و هر شب سفره های افطاری در جمع اعضای خانواده گسترده می شود . سرآشپز ما امروز یک غذای مناسب افطار برایتان تهیه دیده است ؛پیروک نان و پنیر و سبزی .
کد خبر: ۵۸۱۹۷۵

مواد لازم :

تخم مرغ    

2 عدد

 

شیر

1 قاشق

 

وانیل

سر قاشق

 

آرد

به میزان لازم

 

شیر ولرم

 

1 پیمانه

وانیل یا پوست لیمو

کمی

 

نمک و فلفل سیاه و دارچین

به میزان لازم

 

روغن مایع

نصف پیمانه

 

پنیر خامه ای و سبزی خوردن و خامه

به میزان لازم

 

بکینگ پودر

نصف قاشق پایخوری

 

 

 

  طرز تهیه :

2 عدد تخم مرغ را با هم زن می زنیم  و یک قاشق شیر و کمی وانیل به آن اضافه کنید و با هم زن بزنید تا بوی زهم آن گرفته شود .

نکته : برای اینکه بوی زهم تخم مرغ را بگیرید ٌ،1 قاشق شیر یا یک زره وانیل به آن اضافه کنید.

3 قاشق بزرگ آرد سفید به مواد اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم . به اندازه ای آرد اضافه می کنیم که مثل ماست شود . نصف قاشق چایخوری بکینگ پودر هم به آن می زنیم و قاطی می کنید و هم می زنید . شیر را روی شعله جدا می گذاریم تا ولرم شود . و بعد شیر ولرم را اضافه می کنیم . گفتیم که می خواهیم مثل ماست شود , پس 1 قاشق دیگر هم آرد اضافه می کنیم و با هم زن دستی هم می زنیم .

4 عدد قاشق دیگر آرد باز به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم . اگر تخم مرغ در مغازه مانده باشد , بوی زهم آن زیاد است و برای از بین بردن آن وانیل یا پوست لیمو کمی به آن اضافه می کنیم تا بوی زهم آن کاملاً گرفته شود . سپس به آن کمی نمک و فلفل سیاه و دارچین هم اضافه کنید و هم بزنید و نصف پیمانه روغن هم اضافه کنید و هم بزنید  . بعد در روی سینی فر کاغذ روغنی که از قنادی گرفته اید , بندازید و روی آن را با روغن مایع چرب کنید و مواد را در قالب بریزیم و در فر 180 درجه به مدت 10 دقیقه بگذارید .

سبزی خردن و حتی تربچه را با چاقو ریز ریز کنید و نان را که از فر در آوردید تا نان داغ هست کمی کره به روی آن بمالید و خامه اگر دوست داشتید و پنیر و سبزی خوردن روی آن بمالید و گردوی ریز شده را روی آن بگذارید و یک روز قبل در یخچال بگذارید تا خوب به جسم آن برود  . از این نان برای زیر دسرها هم می توان استفاده کرد .

آموزشگاه نگارشید / مریم نادعلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها