این شبکه تولید فیلم و سریال با موضوع ائمه معصومین را در دستور کار خود قرار داده است

شبکه تلویزیونی قرآن فردا 14 ساله می‌شود

شبکه قرآن و معارف سیما مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع) چهارده سالگی‌اش را جشن می‌گیرد. این شبکه در برنامه‌های امسال و سال آینده توجه جدی به حوزه فیلم و سریال با موضوع ائمه، قرآن و معارف اسلامی دارد.
کد خبر: ۵۸۱۸۳۶

حسن گروسی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما درباره دستاوردهای این شبکه به جام‌جم گفت: فعالیت‌های این شبکه در آستانه چهارده سالگی به بار نشسته و این شبکه پیام‌آور نشر عظیم قرآن و معارف اسلامی است. رضایتمندی بیش از 80 درصد مردم، برگ زرین این شبکه است.

وی ادامه داد: گستردگی و رشد همکاری این شبکه با نهادها و موسسات فعال قرآنی و معارفی از دیگر دستاوردهای این شبکه است. امسال طرح قرآنی 1447 را براساس حفظ جزء 29 قرآن کریم به منظور تربیت حافظان قرآن برگزار می‌کنیم. برای برپایی این طرح وزارت ارشاد، سازمان اوقاف، موسسات قرآنی، دارالقرآن کریم و... با ما همکاری می‌کنند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به تنوع تولید برنامه‌ در حوزه قرآن گفت: با برنامه‌های متنوع در حوزه قرآن و عترت مناسک‌سازی کرده و برای تقویت برنامه‌ها اتاق فکر راه‌اندازی کرده‌ایم. همچنین تلاش می‌کنیم سطح اجرا را در این شبکه بالا ببریم تا به استانداردها نزدیک شویم. از کارشناسان طراز اول کشور در برنامه‌ها و تولید استفاده می‌کنیم.

گروسی با اشاره به گستردگی آموزش آموزه‌های قرآن برای کودکان و نوجوان گفت: با تقویت گروه کودک و نوجوان شبکه قرآن و معارف سیما توانسته‌ایم آموزه‌های قرآنی را برای این قشر گسترش دهیم. بزودی در حوزه فیلم و سریال‌های دینی و معناگرا تولیدات گسترده‌ را آغاز می‌کنیم.

وی عنوان کرد: سعی کرده‌ایم با تولید برنامه‌های متنوع در زمینه مهدویت و انتظار، پاسخگوی شبهات مردم باشیم. به شکل جدی در زمینه رویدادهای قرآن برنامه‌سازی می‌کنیم. در مسابقات برون‌مرزی در زمینه قرآن و معارف اسلامی حضور پررنگی داریم. در فضای مجازی هم با راه‌اندازی پایگاه‌های دینی توانستیم نظر مخاطبان را تامین کنیم.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به سایت قرآن تی‌وی گفت: این سایت روزانه 50 هزار بازدیدکننده دارد. در این سایت توانسته‌ایم نظر کاربران را تامین کنیم و تجربه خوبی برای شبکه است. همچنین سایت‌های لبیک، زائرین، صلات، امام رضا تی‌وی و رسول‌الله تی‌وی نیز فعال هستند و با استقبال مخاطبان رو‌به‌رو شده است.

گروسی ادامه داد: در جشنواره بین‌المللی آیات، شبکه قرآن و معارف سیما به عنوان سیمای برتر انتخاب شد. در این جشنواره جوایزی کسب کردیم. همچنین این اتفاق در جشنواره جام‌جم هم افتاد و برنامه‌های شبکه رتبه خوبی کسب کردند.

وی با اشاره به برنامه‌های پربیننده این شبکه گفت: برنامه برهان با هدف پاسخگویی شبهات وی‍ژه جوانان و نوجوانان توانسته نظر مخاطبان را جلب کند. همچنین از دیگر برنامه‌های پرمخاطب می‌توان به باران، ملکوت سخن، آفاق، نغمات دینی، صبح و امید، راه روشن و... اشاره کنم.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در پاسخ به این پرسش که برای فردا که مصادف با سالگرد شبکه است، چه برنامه‌هایی تدارک دیدید، گفت: این روز مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع) است. بنابراین برنامه‌های ویژه‌ای برای پخش آماده کرده‌ایم. گروه تواشیح کریم آل‌طاها در روز سالگرد شبکه ساعت 21 و 30 دقیقه برنامه اجرا می‌کند.

گروسی با اشاره به تغییر در ساختار شبکه گفت: گروه‌های برنامه‌های مستند و اجتماعی، تفسیر علوم قرآنی، مدیریت چند رسانه‌ای و نغمات دینی از سال گذشته به شبکه اضافه شدند و برنامه‌های متنوعی برای بینندگان پخش می‌کنند. همچنین بر تعداد میزگردهای تخصصی با حضور کارشناسان مجرب افزوده شده است.

وی درباره تعامل شبکه قرآن با حوزه علمیه قم گفت: این تعامل را تقویت کرده و برنامه سیمای حوزه بعد از ماه رمضان در جدول پخش برنامه‌های شبکه قرار می‌گیرد. در مجموع جدول پخش برنامه‌های این شبکه از اول شوال تغییر می‌کند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما درباره ساخت تله فیلم‌ و سریال گفت: قصد داریم درباره 14 معصوم، 14 تله‌فیلم ویژه تولید کنیم. همچنین گروه نویسندگان مشغول نگارش سریال «نرجس خاتون» هستند. این سریال سال آینده تولید می‌شود. چهار تله‌فیلم هم تولید کرده‌ایم. فیلم به رنگ اغنا به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین علی میری رامشه و بازی مهدی امینی‌خواه، شهرام عبدلی و حسن اسدی و فیلم «چشم و چراغ» به کارگردانی محسن عظیمی‌نیا و تهیه‌کنندگی حسن روستایی و حضور بازیگرانی چون امیرمحمد زند، جلیل‌فرجاد، ایمان صفا و پوراندخت مهیمن تولید شده است.

گروسی ادامه داد: فیلم «گاهی پیش می‌آید» هم به کارگردانی اکبر شهبازی و تهیه‌کنندگی مجید عباسی و بازی اردلان شجاع‌کاوه، شهروز ابراهیمی و فیلم «ایستاده در آغاز» هم به کارگردانی محمدرضا میرمحمد و بازی محمدامیر ناجی، منوچهر آذر، عزت‌الله رمضانی‌فر و ابراهیم آبادی تهیه و آماده پخش است.

وی درباره برنامه زنده فصل نو هم گفت: این برنامه با حضور مسئولان و متولیان فرهنگی و قرآنی بعد از ماه‌رمضان پخش می‌شود. هدف از تولید این برنامه پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های قرآن و فرهنگ است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: قصد داریم فیلم و سریال را در این شبکه گسترش دهیم. البته باید امکانات مالی فراهم شود. امیدواریم رئیس‌جمهور محترم به حوزه تخصصی قرآن و معارف اسلامی بویژه در حوزه رسانه بودجه‌های مناسب تخصیص بدهد تا بتوانیم در این شبکه فیلم و سریال‌های معناگرا تولید کنیم. رویکرد ما توجه جدی به حوزه فیلم و سریال، قرائت قرآن، تدبر در قرآن و معارف اسلامی، اهل‌بیت و... است.

فاطمه عودباشی‌ /‌ گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها