افراد مسلح دو زندان تاجی و ابو غریب واقع در بغداد را هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند که در این عملیات بیش از 500 زندانی از جمله رهبران گروه‌های تروریستی گریخته‌اند .
کد خبر: ۵۸۱۸۰۵
فرار 500 زندانی از 2 زندان عراق

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع امنیتی عراق اعلام کردند که افراد مسلح به دو زندان مهم در شمال و غرب بغداد، پایتخت عراق حمله کردند.

این منابع افزودند: افراد مسلح زندان بسیار مستحکم ابو غریب واقع در غرب بغداد هدف خمپاره‌های خود قرار دادند که پس از آن درگیری‌هایی نزدیک این زندان رخ داد که به دخالت هواپیماهای نظامی ارتش برای کنترل درگیری‌ها انجامید.

منابع خبری داخل زندان ابو غریب از کشته شدن سه زندانی و زخمی شدن 15 زندانی دیگر در این حمله خبر دادند.

این در حالی است که شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد که در این حمله 41 پلیس نیز کشته شده‌اند.

از سوی دیگر، افراد مسلح به زندان تاجی واقع در شمال بغداد حمله بردند اما هنوز مشخص نشده است که آیا افراد مسلح توانسته‌اند زندانیان را از سلول‌هایشان خارج کنند یا خیر.

در همین راستا، وزارت کشور عراق اعلام کرد که این دو حمله را خنثی کرده است اما پایگاه‌های خبری از فرار صدها زندانی از دو زندان مذکور خبر دادند.

روسیه الیوم گزارش داد که در این عملیات بیش از 500 زندانی از جمله رهبران گروه‌های تروریستی گریخته‌اند.

سعد معن، سخنگوی رسمی وزارت کشور عراق در بیانیه خود که روی سایت وزارت کشور قرار گرفت، عنوان کرد: نیروهای امنیتی عراق به کمک نیروی هوایی ارتش توانستند حمله افراد مسلح به دو زندان تاجی و ابو غریب را خنثی کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی جلوی مهاجمان را گرفتند و آنها را وادار به فرار کردند اما با این وجود این نیروها هنوز در تعقیب تروریست‌ها و در تلاش برای تحت کنترل گرفتن منطقه دو زندان تاجی و ابو غریب هستند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها