مغز متفکر بارسلونا در فصل اخیر رکورد زانتی را زد

ژاوی؛ در صدر رکوردداران پاس صحیح

ژاوی هرناندز، هافبک بارسلونای اسپانیا یکی از برترین بازیکنان دنیا در چهار سال اخیر به شمار می‌رود. این هافبک سی‌وسه ساله که همواره یکی از تاثیرگذارترین و بهترین بازیکنان بارسلونا بوده است، مهارت و تبحر زیادی در پاس دادن دارد و به عنوان یکی از گلسازان مطرح فوتبال دنیا شناخته می‌شود.
کد خبر: ۵۸۱۶۷۹

مهارت این هافبک تاثیرگذار در پاس دادن آن‌قدر زیاد است که منجر به ثبت یک رکورد منحصربه‌فرد برای او در فصل اخیر شد. در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2013-2012، بارسلونا و پاری سن ژرمن حریف یکدیگر شدند که در این دیدار ژاوی، مغز متفکر بارسا چنان رکوردی از خود بر جای گذاشت که به نظر نمی‌آید به این زودی‌ها بازیکن دیگری آن را بشکند. در این دیدار هر 96 پاس ژاوی بدون اشتباه به مقصد رسید تا این هافبک رکورد صد درصد پاس سالم را از خود بر جای بگذارد و در صدر بازیکنانی در تاریخ فوتبال دنیا قرار بگیرد که تمام پاس‌هایش سالم به مقصد می‌رسد.

دیدار بارسا و پاری‌سن‌ژرمن با نتیجه 2 بر یک به نفع کاتالان‌ها به پایان رسید و ژاوی با 96 پاس سالمش نقشی عمده در این پیروزی و صعود تیمش به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا داشت. پیش از این، خاویر زانتی در برابر تیم تاتنهام بدون اشتباه پاسکاری کرده بود، اما تعداد پاس‌های وی به ژاوی هرناندز نمی‌رسد. زانتی رکورد صد درصد پاس سالم را سال 2010 در دیدار تیم‌های اینترمیلان و تاتنهام به ثبت رسانده بود.

او در این دیدار 72 پاس بدون اشتباه به هم تیمی‌هایش داد. امانوئل ابوئو نیز در سال 2006 در صدر رکوردداران پاس‌های صحیح قرار گرفته بود.

این بازیکن در دیدار تیمش آرسنال مقابل پورتو در لیگ قهرمانان اروپا هر 54 پاس خود را به مقصد رساند. البته او اکنون در رده سوم رکوردداران دهنده‌های پاس صحیح قرار دارد. در زیر جدول رکوردداران پاس‌های صحیح در طول یک مسابقه را مشاهده می‌کنید:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها