ناراحتی عرب ها از نیامدن نکونام به الشارجه

"به اسم لیگ خود افتخار می کنیم"

«ایران به خاطر نام خلیج فارس از حضور کاپیتان تیم ملی کشورش در لیگ امارات جلوگیری کرد.» این گزارشی بود که الجزیره درباره نکونام نوشت.
کد خبر: ۵۸۱۵۹۰
خلیج فارس مانع حضور نکونام در امارات


ایران از حضور جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی این کشور در لیگ فوتبال امارات به خاطر نام خلیج فارس جلوگیری کرد.

نکونام 32 ساله که به همراه تیم ملی ایران به جام جهانی 2014 برزیل صعود کرده است، در ابتدای این هفته به امارات سفر کرده بود تا قرارداد خود با تیم تازه صعود کرده شارجه را نهایی کند.

الجزیره گزارش داد: این انتقال که گفته می‌شد بیش از دو میلیون دلار ارزش دارد توسط سران فدراسیون فوتبال ایران و از جمله علی کفاشیان، رئیس این فدراسیون در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس مطرح شده بود. علی کفاشیان در این زمینه به فارس گفته بود: نباید اجازه دهیم او به لیگ امارات برود.

کفاشیان اشاره‌ای به اینکه چرا این تصمیم در مورد نکونام گرفته شده نکرد ولی گفته می‌شود این تصمیم به دلیل آن بوده که اماراتی‌ها به تازگی نام لیگ فوتبال خود را خلیج ع ر ب ی گذاشته‌اند. کاری که تنش میان این دو کشور را بار دیگر بالا برده است.

*حساسیت در این زمینه از کجا نشات می‌گیرد

بر اساس تمامی اسناد و نقشه‌های قدیمی، ایرانی‌ها معتقدند که از دیرباز نام این خلیج، خلیج فارس بوده است. تمامی شواهد نیز حاکی از آن است که حق با ایرانی‌ها است. لیگ فوتبال ایران هم به نام «خلیج فارس» برگزار می‌شود. آنها روزی ملی به همین نام در تاریخ 10 اردیبهشت را نیز جشن می‌گیرند.

ایران و امارات سال‌ها است که بر سر سه جزیره در نزدیکی تنگه هرمز درگیری‌هایی دارند.

کفاشیان همچنین اعلام کرده هشت یا 9 بازیکن دیگری که شرایطی شبیه به نکونام دارند نیز از رفتن به لیگ امارات بازداشته می‌شوند. آنها به دنبال یافتن راهی قانونی برای فسخ کردن قرارداد محمدرضا خلعتبری، دیگر بازیکن ملی پوش ایران با باشگاه عجمان هستند. البته این بازیکن پیش از نامگذاری لیگ امارات قرارداد خود با این تیم را نهایی کرده بود.

در ماه می سال 2012 (اردیبهشت 91) ایرانی‌ها از سایت گوگل نیز به دلیل حذف کردن نام خلیج فارس از روی نقشه‌های آنلاین خود انتقاد کرده بودند که موجب شد این سایت نام آن را به خلیج فارس تغییر دهد.

ایران همچنین در سال 2012 به تمامی شرکت‌های هواپیمایی نیز اعلام کرده بود اگر از نامی غیر از خلیج فارس در مانیتورهای خود استفاده کنند، حق عبور از فضای هوایی این کشور را ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها