یکی از متهمان با حضور در پلیس آگاهی خود را معرفی و نحوه جنایت را بازگو کرد

جنایت 2 شرور در باغ

دو شرور مست که دوست خود را در باغی در منطقه یافت آباد تهران به قتل رسانده بودند، از سوی ماموران پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۸۱۴۸۱

به گزارش پلیس آگاهی تهران، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در این باره گفت: ساعت 8و 30 دقیقه روز ششم تیر از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110، کشف جسد مرد جوانی در باغی در بلوار معلم، انتهای خیابان فاخری به کلانتری 151 یافت‌آباد اعلام شد.

با حضور مأموران در محل مشخص شد جسد متعلق به جوانی به نام آصف، بیست و هفت ساله است که با ضرباتی که به ناحیه سر و قسمت‌های مختلف بدنش وارد شده، به قتل رسیده و موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد.

در این مرحله به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی، پرونده‌ای تشکیل و به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

شناسایی جسد

کارآگاهان ابتدا به تحقیق از صاحب کارگاه داخل باغ (محل کشف جسد) پرداختند و متوجه شدند وی ساعت 8 صبح پس از باز کردن در باغ متوجه جسد آصف شده و موضوع را به پلیس خبرداده است.

با توجه به اظهارات صاحب کارگاه و شناسایی جوانی به نام پیمان به عنوان فردی که مقتول آخرین بار با وی بوده، تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت. ساعت 16 و 30 دقیقه همان روز پیمان با مراجعه به اداره دهم و معرفی خود به عنوان قاتل به ماموران گفت: شب گذشته با فردی به نام آصف در محله یافت‌آباد درگیر شدم و او را با ضربات چاقو کشتم.

پیمان درباره انگیزه جنایت گفت: شب حادثه همراه آصف مشروب خورده و برای استراحت به باغ رفته بودیم که در حالت مستی با هم درگیر شدیم و من با چاقو چند ضربه به گردن آصف زدم و او را کشتم.

ردپای متهم دوم در پرونده

در حالی که پیمان مدعی بود جنایت را به تنهایی مرتکب شده، کارآگاهان اداره دهم به بررسی میدانی محل جنایت پرداختند و اطمینان یافتند قتل از سوی یک نفر انجام نشده و نظریه پزشکی قانونی نیز موید این نتیجه بود.

به این ترتیب، تحقیق از پیمان ادامه یافت تا این که وی یکی از دوستانش به نام امیر را به عنوان همدستش در جنایت معرفی کرد.

پیمان در این باره به کارآگاهان گفت: همراه آصف (مقتول) در حالی که مشروب خورده و در پارک نشسته بودیم، آصف از صاحب کارگاه داخل باغ، کلید کانکس داخل باغ را خواست و صاحب کارگاه هر دو یمان را تا در باغ رساند. پس از دقایقی شوخی شوخی با یکدیگر درگیر شدیم و من با یکی از دوستانم به نام امیر تماس گرفتم و او نیز با موتور خود را به باغ رساند؛ پس از رسیدن امیر، آصف را صدا کردم و با چاقو ضربه‌ای به سینه‌اش زدم که زمین افتاد و امیر قصد داشت با موتور از باغ خارج شود که از او خواستم مرا تنها نگذارد که او هم با بلوک سیمانی چند ضربه به سر آصف زد و همزمان با وی، من نیز با چاقو ضرباتی به قسمت‌های مختلف بدن آصف می‌زدم.

دستگیری متهم

با اعترافات پیمان و معرفی امیر به عنوان شریک جنایت، دومین متهم پرونده نیز دستگیر و به مشارکت در جنایت اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعترافات صریح هر دو متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی برای هر دو متهم صادر شده و متهمان در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها