رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران‌بزرگ از دستگیری فردی خبر داد که با مسابقات اینترنتی از 6472 نفر کلاهبرداری کرده است.
کد خبر: ۵۸۱۱۳۸

سرهنگ محمدمهدی کاکوان در گفت‌وگو با‌ایسنا افزود: کارآگاهان پلیس به‌دنبال رصد فضای مجازی، متوجه شدند با برگزاری مسابقات اینترنتی که پایه علمی و سرگرمی نداشت، سوالاتی ساده مطرح و از مردم درخواست می‌شود در صورت برنده‌شدن مبلغ 28 هزار تومان برای هزینه پست واریز کنند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری و تحقیق در ارتباط با این کلاهبرداری ردپای زنی بیست و‌هفت‌ساله به نام افسانه کشف و وی دستگیر شد و عامل اصلی این کلاهبرداری‌ها را معرفی کرد.

رئیس پلیس فتای پایتخت تصریح کرد: با اعترافات این زن جوان، ردپای یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای که در زمینه برگزاری مسابقات پوچ اینترنتی سوابق متعددی داشت، به دست آمد و در ادامه متهم اصلی پرونده به نام تیمور شناسایی و دستگیر شد.

بررسی سوابق تیمور نشان می‌دهد وی از سال 88 با طراحی مسابقات بی‌اساس، از مردم کلاهبرداری می‌کند؛ به‌طوری که وی به سبب اقدامات مجرمانه‌اش نمی‌توانسته در بانک‌ها حساب بانکی بازکند، بنابراین با به کارگیری دختران جوان، تحت عنوان کارمند شرکت به نام آنها حساب‌بانکی افتتاح می‌کرد، اما مدیریت و کارت بانکی را نزد خود نگاه می‌داشت و ماهانه 500 هزار تومان به‌عنوان حقوق به آنها پرداخت می‌کرد.

وی با بیان این که تمامی کلاهبرداری‌ها با نام «افسانه» ثبت شده است، یادآور شد: این در حالی است که این دختر جوان از نحوه واریز و برداشت از حساب بانکی که به نام او بوده، اطلاعی نداشت و اطلاعات حساب نزد تیمور بود.

رئیس پلیس فتای پایتخت اضافه کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد 6472 نفر به بهانه برنده شدن در این مسابقه اینترنتی، فریب خورده و هر کدام مبلغ 28 هزار تومان به حساب این فرد واریز کرده‌اند تا هدایای خود را دریافت کنند، اما ارزش هدایای ارسال شده برای برخی از این افراد به 8000 تومان نیز نمی‌رسید.

کاکوان با بیان این‌که بیشتر مسابقات اینترنتی که با این سبک و سیاق طراحی می‌شود، صرفا کلاهبرداری است، گفت: شاید 28 هزار تومان هزینه کمی باشد، اما دقت داشته باشید که بیش از 6000 نفر این مبلغ را به حساب مرد شیاد واریز کرده‌اند و تیمور ده‌ها میلیون تومان به این شیوه به جیب زده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها