متهم فراری از 200 نفر به بهانه فروش خودرو، کلاهبرداری کرد و به اروپا گریخت

پلیس بین‌الملل در جستجوی کلاهبردار 3 میلیارد تومانی

مردی که با راه‌اندازی دفتر قلابی نمایندگی شرکت‌های خودروسازی در شمال غرب تهران، به بهانه فروش خودرو از 200 نفر سه میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
کد خبر: ۵۸۱۱۳۷

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 از صاحب یک نمایندگی فروش خودرو به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: با مشاهده آگهی فروش خودرو در یکی از شرکت‌های خودروسازی در شمال غرب تهران برای خرید یک خودروی پراید و بررسی شرایط فروش آن به دفتر شرکت رفتم.

وی اضافه کرد: مدیر عامل شرکت به من اطمینان داد نماینده یک شرکت خودرو سازی است و قرار شد نیمی از پول خودرو را نقدی و بقیه را در قالب اقساط طولانی مدت به شرکت بپردازم. در ادامه با دیدن مدارک و اوراق فروش خودرو که فقط متعلق به نمایندگی‌های یک شرکت خودروسازی بود و نیز سند خودرو‌های فروخته شده، اعتمادم به او جلب شد.

فریب شاکی از سوی مدیرعامل قلابی

شاکی یادآور شد: پس از توافق با مدیرعامل شرکت و پرداخت هفت میلیون تومان به وی قراردادی تنظیم و قرار شد 40 روز دیگر برای تحویل گرفتن خودرو به دفتر شرکت بروم. روز مورد نظر وقتی به آنجا رفتم، دیدم شرکت تخلیه شده و افراد دیگری در آنجا فعالیت می‌کنند و خبری از مدیرعامل شرکت و کارکنانش نیست. همان موقع افراد دیگری هم به دفتر شرکت آمده و سراغ مدیرعامل را گرفتند و در گفت‌و‌گو با آنها متوجه شدم آنها نیز مبالغی را به او پرداخت کرده، اما خودرویی تحویل نگرفته‌اند.

با به دست آمدن تصاویر رایانه‌ای مدیر عامل شیاد، جستجو برای دستگیری او و کارکنانش آغاز شد.

در ادامه بیش از200 نفر دیگر هم با حضور در مرکز پلیس و ارائه شکایت‌هایی عنوان کردند در دام مرد کلاهبردار گرفتار شده و مبالغ کلانی را بابت خرید خودروهای اقساطی از دست داده‌اند. ماموران در بررسی این پرونده‌ها متوجه‌شدند این افراد نیز در دام همان متهمی که پلیس در تعقیب اوست، گرفتار شده‌اند.

جستجو‌ها در این باره ادامه داشت تا این که ماموران، چند روز پیش ردپای پنج مرد و زن را که در دفتر شرکت متهم فراری کار می‌کردند، در چند منطقه تهران شناسایی کردند. این افراد با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی گفتند خودشان نیز در دام متهم گرفتار شده‌اند.

کارکنان شرکت خود فریب خورده بودند

در تحقیق از کارکنان این شرکت قلابی معلوم شد آنها در جستجوی کار بوده‌اند تا این که با خواندن آگهی استخدام شرکت در روزنامه، به دفتر آنجا رفته و استخدام شده‌اند و گمان می‌بردند مدیرعامل شرکت در زمینه فروش انواع خودرو فعالیت می‌کند و نماینده رسمی شرکت‌های خودروسازی است و از کلاهبردار بودن او خبری نداشتند و خودشان نیز وقتی برای شروع کار روزانه به دفتر شرکت رفته‌اند، متوجه تخلیه شرکت و فرار مدیر عامل شده و حقوق خود را هم نگرفته‌اند.

ردپای مرد کلاهبردار در اروپا

به این ترتیب جستجو برای دستگیری مدیرعامل کلاهبردار ادامه یافت تا این که ماموران متوجه شدند متهم به بهانه فروش انواع خودرو مبلغ سه میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده و شواهد نشان می‌داد او به طور‌غیرقانونی از کشور خارج شده و به اروپا رفته است.

علی نقابی، بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران با هشدار به شهروندان، از آنها خواست برای خرید خودرو به نمایندگی‌های معتبر شرکت‌های خودروسازی مراجعه و صحت فعالیت این دفاتر را از مسئولان شرکت‌ها استعلام کنند و فقط به آگهی دفاتر فروش خودروها بسنده نکنند.

وی افزود: در این پرونده، متهم فراری بیش از 200 نفر از مردم را فریب داده و سه میلیارد تومان از آنها کلاهبرداری کرده است. با توجه به این که ردپای متهم فراری در اروپا پیدا شده است، مکاتباتی با پلیس بین‌الملل انجام شده تا کلاهبردار فراری، دستگیر و تحویل پلیس ایران شود.

معصومه ملکی / گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها