برخی از روزنامه‌های کشورمان ستونی در صفحات خود دارند که اخبارویژه را در ان منتشر می‌کنند.
کد خبر: ۵۸۰۹۳۱
صدور مجوز حمله به ایران در سنای آمریکا؟

روزنامه آرمان نوشت شنیده شد که وب‌سایت نیوزمکس خبر داده یکی از سناتورهای ارشد جمهوریخواه در آمریکا اعلام کرد که در پاییز امسال طرحی برای اجازه به دولت اوباما جهت حمله نظامی به ایران به منظور متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور در صورت نیاز تقدیم خواهد کرد.

گراهام با اشاره به این مساله گفت: هدف اصلی من جلوگیری از جنگ است و بهترین راه برای این کار، باوراندن این مساله به ایران است که راه آنها درنهایت به شکست خواهد انجامید.

گراهام افزود که هدف اصلی از ارائه این لایحه، دادن ضمانت اجرایی لازم به سخنان سال گذشته پرزیدنت اوباماست که ایران را تهدید به استفاده از گزینه نظامی به منظور ممانعت از دست‌یابی این کشور به سلاح هسته‌ای کرد. این سناتور جمهوریخواه در ادامه تاکید کرد: هدف از ارائه این طرح، فهماندن این مساله به ایران است که وقتی اوباما از حمله نظامی حرف می‌زند تنها یک لفاظی پوچ نیست بلکه سنا و قانونگذاران آمریکایی نیز با او موافق هستند.

اعتدال و افراط را ول کن پتروپارس را بچسب!

کیهان درخبری به اظهارات اکبر ترکان مدیرعامل اسبق شرکت نفتی پتروپارس،که مدیر مسئول کیهان را سمبل افراط معرفی کرد واکنش نشان داده ونوشته است: برای کیهان روشن است که چرا آقای ترکان به این روزنامه حمله می‌کند و آن را افراطی می‌خواند.که ترکان مدیر عامل و بهزاد نبوی رئیس هیات مدیره آن بود، گشود و این پیگیری آن قدر مستند و مستدل بود که علی اکبر محتشمی‌پور رئیس فراکسیون دوم خرداد در مجلس ششم ضمن اعتراض به وزیر نفت (زنگنه) در مرداد سال 1380 گفت «فاجعه در وزارت نفت در حال وقوع است... موضوع تأسف برانگیز عدم اطلاع‌رسانی درباره قراردادهای نفتی است. قرارداد در مورد شرکت پتروپارس یکی از موارد بی‌توجهی وزارت نفت. این اقدام خارج از کنترل دولت و مجلس و سایر دستگاه‌های نظارتی بوده و این واگذار کردن شبهه‌انگیز است».

اکبر ترکان در مصاحبه با سایت آریا گفته بود که آقای شریعتمداری سمبل افراط است وایشان نمی‌تواند به یکباره اعتدالی شود.

فارین پالیسی: سیاست خارجی آمریکا از رمق افتاده است

کیهان نوشت :یک نشریه معتبر آمریکایی به هجو سیاست خارجی دولت ناکارآمد آمریکا پرداخت و تاکید کرد سیاست اوباما از رمق افتاده است.

فارین پالیسی در تحلیل خود می‌نویسد: شاید این تنها یک افسردگی تابستانی باشد با عقبگردهای کوچکی که معمولاً تمامی رؤسای جمهور دور دومی از آن رنج می‌برند. اما هرچه باشد نمی‌تواند منکر این شد که سیاست خارجی باراک اوباما به طور قابل ملاحظه‌ای از رمق افتاده و این در حالی است که یک وزیر امور خارجه، یک وزیر دفاع و یک مشاور امنیت ملی جدید به کابینه اوباما ملحق شده‌اند.

براین اساس آمده است:در مورد ایران، روی کار آمدن رئیس جمهوری میانه‌روچیزی که واشنگتن مدت‌ها در انتظار آن بود نیازمند یک واکنش مثبت از سوی ایالات متحده است اما کاخ سفید به جای دست زدن به ابتکارهای دیپلماتیک جدی، شنونده نطق‌های آتشین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل است که اشک تمساح می‌ریزد و گمان می‌کند آمریکا جنگ دیگری در خاورمیانه را به تل‌آویو بدهکار است.

سفر مهاجران غیر قانونی ونگرانی دو دولت

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت که پس از مذاکرات نخست‌وزیر استرالیا با رئیس‌جمهور اندونزی، وزیر دادگستری اندونزی دستور جلوگیری از صدور ویزا برای ایرانیان را به محض ورود به این کشور داده است.

 سخنگوی نخست‌وزیر استرالیا گفت "کوین راد" مسئله قاچاق ایرانیان را مستقیماً با رئیس‌جمهور اندونزی در میان گذاشته است. ایرانیان به مانند تعدادی از اتباع دیگر کشورها می‌توانند پس از ورود به اندونزی با پرداخت هزینه‌ای ویزا دریافت کنند. دولت استرالیا در مورد سفر مهاجران غیرقانونی ایرانی به این کشور از طریق قایق‌های اندونزی نگرانی‌هایی ابراز کرده است.

تحریم کالای ایرانی‌ها در عراق

در خبری دیگر در این روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:تعدادی از سازمان‌های حقوق بشر در عراق در اقدامی عجیب خواستار تحریم کالاهای ساخت ایران شده‌اند.

وسام العانی، رهبر این کمپین، گفت کمپین "صلح"، تلاش‌هایی برای تشویق استان‌های جنوبی در پیوستن به تحریم کالای ایرانی  درحال انجام است.و برخی از جوانان برای نصب تابلوهایی که شامل عبارت "نه به کالاهای ایران" است،‌ در خیابان‌ها و آشنا کردن ساکنان محلی با اهداف کمپین داوطلب شده‌اند.

 عزیز مخلف، رئیس اتاق بازرگانی انبار، ادعا کرد که در این هفته دیده شده که صدها کامیون ایرانی، بدون تخلیه محموله خود درحال بازگشت به ایران بوده‌اند. وی افزود که عراق هر سال حدود 22 میلیارد دلار کالای ایرانی وارد می‌کند.

ماجرای قول کتبی عارف به خاتمی چه بود؟

روزنامه تهران امروز در ستون آن روی سکه خود نوشته اگرچه محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات چهارروز قبل از انتخابات ریاست جمهوری از دایره رقابت ها کنار رفت اما هیچ گاه روایت درستی از دلایل کناره گیری وی در رسانه ها منتشر نشد. حسن رسولی سخنگوی ستاد انتخاباتی عارف  اخیرا در مصاحبه ای گفته:«با ورود آقای هاشمی برخی معتقد بودند که آقای عارف باید به سرعت انصراف بدهد که در همین راستا نامه ای هم در همان شب شنبه توسط خود من تهیه شد اما برخی دیگر از اعضای ستاد معتقد بودند که در ایران هیچ چیز ناممکنی وجود ندارد و ممکن است هزار و یک اتفاق تا شب انتخابات رخ دهد. در این میان آقای عارف در جلسه ای با آقای هاشمی موضوع انصراف را مطرح کردند که آقای هاشمی مخالفت کردند و گفتند این کار را نکنند.

مهمترین استدلال آقای هاشمی هم این بود که رقیب تریبون های مختلفی دارد و بهتر است سخنان توسط افراد مختلف مطرح شود.»رسولی با اشاره به دلخوری عارف از کناره گیری گفته: «عارف ناراحت و دلخور بود اما نه به این دلیل که به نفع روحانی کنار رفت بلکه به دلیل برخوردها و عملکردی که در شورای مشورتی صورت گرفت. به این دلیل که بر خلاف وعده هایشان عمل کردند. برخی از دوستان از بیم اینکه آقای عارف کناره گیری را نپذیرد، بر خلاف نظر شورای مشاوران و نمایندگان نامزدها اقدام به مصاحبه و اعلام خبر اجماع به نفع آقای روحانی کردند.

نقش جلیلی و ولایتی در انتخاب روحانی چه بود؟

روزنامه تهران امروز به زمینه پیروزی حسن روحانی اشاره کرده ونوشته :به باور بسیاری از اصلاح طلبان آنچه پیروزی حسن روحانی را فراهم کرد مناظره سومی بود که میان کاندیداها برگزار شد و مهمترین بخش آن جدال هسته‌ای علی اکبر ولایتی و سعید جلیلی بود که به باور احمد پورنجاتی کار اصولگرایان را تمام کرد.

پورنجاتی عضو فعال اصلاح طلب گفته:آقای ولایتی و آقای جلیلی صحنه ای را آفریدند که عملا تمام آن سناریوی محتمل را برهم ریخت و انگیزه حضور را بالا برد. به نظر من تحلیل بخش مهمی از شرکت کنندگان در انتخابات که به آقای روحانی رای دادند در وهله نخست «نه» به جلیلی بود و در وهله دوم «آری» به روحانی.

زمانی به رئیس جمهور نزدیک بودم، الان نیستم

روزنامه تهران امروز نوشت :محمدعلی آبادی می‌گوید مایل است بعد از دولت، اگر فضا مناسب باشد در حوزه ورزش به فعالیت خود ادامه دهد.وی در پاسخ به اینکه آقای احمدی نژاد بعد از پایان دولت در سیاست خواهند ماند یا نه؟ گفته: من خیلی وقت است صحبت نزدیکی با ایشان نداشتم.علی آبادی درباره اینکه شخصا چه پیش بینی‌ای در این باره دارید؟ گفته به هر حال کسی که رئیس‌جمهور می‌شود، بعد از پایان ریاست جمهوری چه باید بکند؟ قاعدتا یکی از کارهایش فعالیت سیاسی باید باشد.

دستور جالب دولت درباره خانه های سازمانی نهاد ریاست جمهوری

روزنامه خراسان در ستون ویژه خود نوشت:در حالی که بر اساس آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، تمامی وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی و شرکت های دولتی موظفند نسبت به فروش خانه های سازمانی در مالکیت خود از طریق مزایده عمومی اقدام کنند بر اساس ابلاغیه هفته های اخیر یکی از مسئولان ارشد اجرایی کشور به دستگاههای مربوطه، خانه های سازمانی متعلق به نهاد ریاست جمهوری از این شیوه مستثنی شده اند.

بدسلیقگی شرکت ایرانسل در طرح یک مسابقه پیامکی

خراسان نوشت:بدسلیقگی و بی دقتی شرکت ایرانسل در طراحی یکی از سوالات مسابقه پیامکی خود موجب واکنش هایی از سوی هموطنان اهل سنت در سیستان و بلوچستان شد.

گزارش ها حاکی است امام جمعه مسجد مکی زاهدان در خطبه های این هفته نماز جمعه با محکوم کردن این اقدام گفت: نباید با انتشار این گونه پیام ها موجب تفرقه میان شیعیان و اهل تسنن شد. مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: مسئولان نظام و دستگاه قضایی کشور باید با عاملان این حرکت برخورد کرده و مدیران شرکت ایرانسل نیز باید رسماً عذرخواهی کنند.

گزارش ها حاکی است ایرانسل در پاسخ برخی معترضان اعلام کرد که مسابقه ای به نام اسوه عدالت برگزار نکرده است. براین مبنا بخش مسابقات ایرانسل نیزغیرفعال شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بسیجی ایران
Netherlands
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
۰
۰
صدور مجوز حمله به ایران به معنای نابودی خود امریكا است ، جهنم سوزان را آنچنان برایشان درست خواهیم كرد كه در تاریخ ننگین امریكا ثبت تاریخی شود ، امریكا باید بداند از سه چیز باید دوری كند ، ۱ . حمله شیر ۲. زهر مار ۳ . انتقام ایرانیان هنوز ایرانیان ناشناخته اند كه چه توانایی و استعدادی در جنگ دارند .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها