ابراهیم اصغرزاده که برای اتخابات ریاست جمهوری یازدهم آماده شده بوداما صلاحیتش از سوی شورای نگهبان احراز نشد از باید ها و نبایدهای دولت یازدهم سخن گفته وبه عنوان یک اصلاح طلب تاکید کرده که این طیف سیاسی نباید بعد از پیروزی حسن روحانی دچار نشئه شوند.
کد خبر: ۵۸۰۸۹۲
اصلاح‌طلبان دچار نشئه پیروزی نشوند

وی گفت: این مردم بودند که دغدغه و احساس خطر خود از تداوم وضع موجود را به اصلاح‌طلبان به‌خصوص‌ هاشمی و رئیس دولت اصلاحات دیکته کردند و ظاهرا سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبان هم وقتی جواب داد که در پیش‌بینی‌ناپذیری، غافلگیری و ابتکار عمل همراه و همسنگر مردم شدند.

اصغرزاده انتخاب حسن روحانی در عرصه انتخابات را بازتابی از نگرانی های مردم از رواج برخی بداخلاقی‌ها ونگرانی از وضعیت معیشتی دانست وافزود: روشن است ریاست‌جمهوری روحانی اگر به تلطیف اوضاع و باز شدن فضای سیاسی منجر نشود، جامعه دچار سرخوردگی و دیالکتیک انتقادی در سطح عمومی خواهد شد .این انتخابات را باید پیروزی مردم و رای به تغییر بدانیم نه رای به شخص خاص یا ضدیت با شخص خاص،و کسانی که از تاریخ تجربه نگیرند مستحق سرگیجه و دور باطل‌اند.

عضو دوره اول شورای شهرتهران در خصوص سهم خواهی دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب از کابینه دولت یازدهم نیز گفت: اعتدال، تدبیر و عقلانیت باید ازخصایص برجسته دولت روحانی باشد. اشتراک معنایی با ترکیب دولتی همچون یک شرکت سهامی متشکل از افرادی به عنوان سهم هر جناح و جریان سیاسی ندارد. انتخابات اخیر شکست گفتمان حاکم بر رفتار و گفتار تندروهای اصولگرا و عملکرد دولت ایشان بود بنابراین دولت جدید باید از وحدت گفتمانی و وحدت رویه در مرزبندی شفاف با دولت احمدی‌نژاد برخوردار باشد.

وی افزود: تعلل و انفعال روحانی در برابر مطالبات مردم قبل از اینکه او را به دامن امن اصولگرایی بغلتاند، به ماه عسل جنبش اجتماعی با او پایان خواهد داد و نه‌تنها موجب تقویت اصولگراها نمی‌شود که به ضعف اندیشه‌های اعتدالی و عقلانی خواهد انجامید.

این دانشجوی پیرو خط امام که در تسخیر لانه جاسوسی نقش داشت در مورد  تشکیل دولت در سایه از سوی منتقدان دولت افزود:اول از همه بگویم اصلاح‌طلبان نباید دچار نشئه پیروزی شوند و تصور کنند کار تمام است.

وی افزود: بسیاری خوشبینند که ایران می‌تواند از شرایط نامناسب اقتصادی که دچار آن است خارج شود. آنچه دولت فعلی قرار است به دولت روحانی تحویل دهد بنا به‌گفته متناقض دولتمردان و مشاوران روحانی به‌شدت در پرده ابهام و عدم شفافیت باند پیچی شده است و گویا خیلی‌ها تمایلی به کنار زدن پرده ندارند، در عین حال اولویت همه جناح‌ها و حاکمیت در مهار سریع تورم و کنترل نقدینگی است ولی کیست نداند که چنین مهاری جز با افزایش تولید و بالا بردن عرضه کالا و خدمات ممکن نیست البته بدون ابتکار عمل در سیاست خارجی و گام‌های بلند و مستحکم برداشتن در تعامل با دیگر کشورها این امر ناممکن است.

اصغر زاده همچنین گفت: برخی دولتمردان بسان بچه پولدار بی‌مسئولیتی می‌مانند که هر شب سر گاوصندوق پدر رفته موجودی آن‌ را خالی می‌کنند وقتی هم که می‌گوییم حساب و کتاب چه می‌شود ننه من غریبم در می‌آورد.

وی افزود:تورم بالای 40 درصد فعلی و بیکاری دو رقمی به همراه رکود و نرخ رشد اقتصادی منفی چه حاصلی جز تضعیف سرمایه اجتماعی خواهد داشت. اینکه ایران سرزمین بزرگی است و ملت متمدن و بزرگتری در آن زندگی می‌کند مشکل ما را حل نمی‌کند بلکه مسئولیت ما را دوچندان می‌سازد. اقتصاد ایران، اقتصادی است که نقدینگی آن در کمتر از یک دهه بیش از هشت یا نه برابر شده است که نیاز به توقف دارد.(به نقل از روزنامه آرمان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها