ده ها هزار تن از هواداران محمد مرسی رئیس جمهور معزول مصر، در چند میدان قاهره تظاهرات کردند و بازگرداندن او به منصب ریاست جمهوری را خواستار شدند.
کد خبر: ۵۸۰۷۱۱
تظاهرات هواداران مرسی برای بازگرداندن وی به قدرت

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ده ها هزار تن از هواداران مرسی بعد از ظهر امروز (جمعه) در راه پیمایی هایی از مقابل مساجد قاهره، راهی چندین میدان اصلی این شهر شدند و در تظاهراتی بزرگ، بازگرداندن مرسی به قدرت را خواستار شدند و مخالفت خود را با «کودتا» بر ضد مشروعیت و رئیس جمهور منتخب اعلام کردند.

در این میان نیروهای ارتش و پلیس، در ورودی های قاهره و اطراف ساختمان های دولتی، مجلس، گارد ریاست جمهوری، پایگاه های نظامی، کاخ های ریاستی، شماری از وزارتخانه های اساسی، ساختمان رادیو و تلویزیون و همچنین بانک مرکزی مستقر شدند.

نیروهای امنیتی بیم آن دارند که میان هواداران مرسی با مخالفان نظام مرسی و گروه اخوان المسلمین درگیری صورت گیرد، زیرا هواداران مرسی به مناسبت چهلمین سالروز جنگ 10 اکتبر، برای برگزاری تظاهرات سراسری تحت عنوان "تظاهرات میلیونی پیروزی و عبور" فراخوان داده و تاکید کرده اند که بر موضع خود در مخالفت با عزل مرسی پایبند هستند.

این در حالی است که سرتیپ ستاد احمد محمد علی به نمایندگی از نظامیان مصر بار دیگر بر قانونی بودن حق تظاهرات مسالمت آمیز برای همه شهروندان تاکید کرد و در عین حال هشدار داد: هر کس به خشونت و خروج از رویکرد مسالمت آمیز مبادرت کند، جان خود را در معرض خطر قرار می دهد و با برخوردی قاطع مواجه خواهد شد زیرا ما در پی حفظ امنیت کشور و شهروندان هستیم.

هواداران مرسی، از 28 ژوئن گذشته تاکنون، تحصنی نامحدود را در حمایت از مشروعیت وی به عنوان رئیس جمهور مصر برگزار کرده اند که این تحصن همچنان ادامه دارد و پس از عزل رسمی مرسی در روز سوم ماه جاری میلادی، شمار تحصن کنندگان در اطراف مسجد رابعه عدویه افزایش یافته است. در این میان نیروهای ملی و مذهبی بر سر "نقشه آینده" به توافق دست یافتند که بر اساس آن رئیس دادگاه عالی قانون اساسی به عنوان رئیس جمهور موقت سوگند یاد می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها