تمرینات ملی‌پوشان تنیس در آکادمی استقلال پیگیری می‌شود

انوشا شاهقلی؛ بهترین تنیسور ایران

مرحله‌ای دیگر از اردوی ملی‌پوشان تنیس ایران با اعزام پنج تنیسور به رقابت‌های فیوچرز ترکیه به پایان می‌رسد. این رقابت‌ها قرار است از اول مرداد به مدت دو هفته برگزار شود و تنیسورهای ایرانی که برای مسابقه‌های دیویس کاپ آماده می‌شوند، دراین بازی‌ها در پی هماهنگی بیشتر هستند.
کد خبر: ۵۸۰۷۰۸

انوشا شاهقلی، اشکان شکوفی، شاهین خالدان، البرز اخوان، اشکان دبیری و فرشاد طلاور تنیسورهایی هستند که از میان آنها یک نفر کنار می‌ماند تا پنج نفر برای فیوچرز ترکیه انتخاب شوند؛ البته در نهایت تیم ایران با چهار بازیکن در ترکیه به میدان می‌رود، اما برای حفظ انگیزه ملی‌پوشان، هنوز ترکیب نهایی تیم ملی مشخص نشده است.

در مرحله قبلی اردوهای آماده‌سازی اعلام شده بود اشکان شکوفی از جمع ملی‌پوشان کنار گذاشته می‌شود، اما این بازیکن میان شش نفر تیم ملی قرار دارد. شکوفی که در بازی‌های جایزه بزرگ حاضر نشده بود، با تهدید مسئولان تیم ملی تا مرز خط خوردن پیش رفت، اما اعلام آمادگی او برای بازی‌های مرحله آخر ظاهرا مانع تصمیم کادر فنی شد تا آنها یک بار دیگر از تنیسور کهنه‌کار تیم ملی دعوت کنند.

تمرینات آماده‌سازی تیم ملی تنیس در آکادمی تنیس استقلال پیگیری می‌شود و البرز اخوان، تنیسور بیست و سه ساله ایرانی‌الاصل مقیم آلمان، چهره تازه این تمرینات به شمار می‌رود. مربیان تیم ملی به دلیل عملکرد قابل قبولی که در رقابت‌های فیوچرز قطر از او دیدند، تصمیم گرفتند اخوان را دعوت کنند. حتی در صورت قرار گرفتن در شرایط خوب تمرینی ممکن است وی در ترکیب اصلی قرار بگیرد. رقابت‌های جایزه بزرگ فرصت دیگری برای ملی‌پوشان تنیس ایران به وجود آورد تا سطح آمادگی خود را ارزیابی کنند.

این رقابت‌ها در شهرهای تهران، مشهد و آمل برگزار شد و طی آن تنیسورهای ملی‌پوش عرصه را بر دیگران تنگ کردند؛ هرچند شاهین خالدان در مرحله اول بازی‌های جایزه بزرگ عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، اما در رقابت‌های مشهد و آمل این انوشا شاهقلی بود که با دو دوره قهرمانی، خود را به عنوان بهترین تنیسور حال حاضر ایران معرفی کرد.

ملی‌پوشان تنیس علاوه بر رقابت‌های جایزه بزرگ و فیوچرز ترکیه، در جام رمضان هم به میدان می‌روند.

جام رمضان در گروه‌های سنی در چند شب اخیر برگزار شده است. با این حال برای رقابت‌های بزرگسالان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا اعضای تیم ملی پس از بازگشت از ترکیه، در این رقابت‌ها بازی کنند.

اساسنامه تنیس آسیا در تهران

اجلاس جهانی تنیس به مدت سه روز به میزبانی فرانسه برگزار شد که مجید شایسته به عنوان رئیس فدراسیون تنیس، علیرضا خروشی به عنوان عضو هیات رئیسه کنفدراسیون تنیس آسیا و شاهرخ کشاورز نیز به عنوان دبیر فدراسیون تنیس به نمایندگی از ایران در این اجلاس حضور پیدا کردند.

در نخستین روز این اجلاس که با حضور روسای فدراسیون‌ کشورهای مختلف برگزار شد، سرفصل‌های مورد تصویب در فدراسیون جهانی مورد بررسی قرار گرفت و در دومین روز این جلسه موارد مطرح شده مورد بحث قرار گرفت و نقطه نظرات هر گروه به تفکیک ارائه شد تا در آخرین روز اجلاس نیز تغییرات اساسنامه بند به بند رای‌گیری شود که عمده این تغییرات درخصوص رقابت‌های دیویس کاپ و فدکاپ بود که قرار شد این تغییرات پس از تصویب از سال 2014 اجرایی شود.

شاهرخ کشاورز درباره این اجلاس می‌گوید: یکی از روزهای برگزاری اجلاس مربوط به اجلاس قاره‌ای بود که ما در اجلاس آسیا شرکت کردیم. قرار است در اجلاس تهران که هفتم مهرماه برگزار می‌شود نیز درباره اساسنامه توسعه تنیس آسیا بحث و تبادل نظر شود. در حاشیه برگزاری این اجلاس، انتخابات هیات رئیسه جدید فدراسیون جهانی تنیس نیز برگزار شد و در نهایت از میان سه کاندیدا از کشورهای هند، تایلند و ژاپن، آنیل کانا رئیس کنفدراسیون تنیس آسیا از هند با کسب اکثریت آرا برای دو سال آینده به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی تنیس انتخاب شد.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها