رئیس‌جمهور منتخب با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در بیست و چهارم خرداد ماه گذشته اظهار کرد: در روزهای اول انتخابات، برخی بدگمانی‌ها، تردیدها و شک‌ها وجود داشت، اما دیدیم که خدا با دل‌ها چه کرد و رهبر معظم انقلاب با تدبیرشان، قدم به قدم جامـــعه را هدایت کردند.
کد خبر: ۵۸۰۴۹۲

به‌ گزارش فارس، حسن روحانی که سه‌شنبه شب در بیست و یکمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت در مسجد ولیعصر(عج) تهران سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: هیچ جناح و فردی احساس نکرد در این انتخابات شکست خورده است و آن خادمی که رای آورد، آن‌قدر با معتدلان دو جناح نزدیک بود که هر دو احساس پیروزی کردند.

وی ادامه داد: پیام انتخابات یازدهم این بود که افراط‌گری ما را به جایی نمی‌رساند و این تعقل است که ما را به هدف نهایی می‌رساند.

روحانی با بیان این‌که «شکاف و اختلاف ما را به جایی نمی‌رساند»، افزود: چرا اشتباه چند نفر یا یک حزب را اینقدر کش می‌دهیم؟ ممکن است همه اشتباهی داشته باشیم، اما باید از پیغمبر اسلام(ص) بیاموزیم و گذشت داشته باشیم و راه را برای آنهایی که آماده بازگشتند، تسهیل کنیم.

رئیس‌جمهور منتخب ملت اظهار کرد: دشمن فکر می‌کرد یک شکاف دائم بین حاکمیت و مردم به وجود آورده و هیچ‌وقت این شکاف پر نمی‌شود و خیلی‌ها تصور می‌کردند یک انتخابات بی‌روح، سرد، بی‌رمق و حداقلی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: حتی برخی دوستان در برخی جاها می‌گفتند که انتخابات حداقلی خواهد بود و شاید بهتر هم باشد که حداقلی شود، اما دیدیم که این انتخابات رشد فکری، خرد جمعی،‌ بیعت مجدد با امام، انقلاب، آرمان‌های بلند، اهداف ملی و منافع ملی نظام با حضور همه در صحنه بود.

وی با اشاره به مشارکت 73 درصدی در انتخابات بیست و چهارم خرداد گفت:‌ دیدیم که همه پای صندوق‌های رای آمدند و چه انتخابات زیبایی بود و همه گلایه‌ها و شکایت‌ها را کنار گذاشتند و حماسه آفریدند.روحانی تاکید کرد: در دیدارهایی که بعد از انتخابات با دیگر نامزدها داشته‌ام، دیدم که آنها نیز به دل احساس پیروزی می‌کردند و در واقع همه افرادی که به صحنه آمده بودند، پیروز انتخابات شدند.

پیروزی‌های دفاع مقدس متعلق به همه مردم است

رئیس‌جمهور منتخب در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: این‌که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند ملت ایران را به صورت واقعی تهدید کند و قدم نظامی علیه ما بردارد، به دلیل سابقه هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان این‌که پیروزی‌های دوران هشت سال دفاع مقدس متعلق به همه ملت است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، عملیات‌های بزرگی داشتیم که همه با هم در آن بودیم و کسی نمی‌تواند بگوید که من تنها بودم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها