معاون نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: از 6 ماه دوم امسال خودروسازان موظف به پیاده کردن سیستم کنترل تطابق تولید هستند.
کد خبر: ۵۸۰۴۴۰
خودروسازان موظف به اجرای استاندارد تطابق تولید می شوند

بهادر کاظمی در مصاحبه با  واحد مرکزی خبر افزود: فرایند جدیدی که قرار است خودرو سازان ملزم به اجرای آن شوند ، ویرایش جدید سیستم کنترل تطابق تولید است که آن را که تضمین کننده استمرار کیفیت در خطوط تولید خودرو می دانیم.

وی با بیان اینکه این استاندارد هم اکنون با کمک خودروسازان در حال تدوین است ، گفت : از 6 ماه دوم امسال پس از ابلاغ آن به خودروسازان مهلتی هم برای استقرار این سیستم به آنان داده می شود و پس از آن از سوی سازمان ملی استاندارد ممیزی آن آغاز خواهد شد.

کاظمی با اشاره به اینکه هم اکنون از مرحله ابلاغ و نظارت بر استانداردهای 51 گانه خودرو عبور کرده ایم و کنترل های لازم انجام می شود ، افزود: در خصوص بحث کیسه هوا به جز یکی دو نوع خودرو در بقیه خودرو ها امکان نصب کیسه هوا ایجاد شده است و امیدواریم هر چه زودتر روی همه این خودروها نصب شود.

معاون نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد افزود: خانواده پژو 405 و پژو پارس هنوز در جلوی داشبورد خود امکان نصب کیسه هوا را ندارد و با طراحی هایی که انجام شده است به زودی این امکان ایجاد خواهد شد.

وی گفت : همه خودروهای تولیدی کشور تست تصادف را به خوبی پشت سر گذاشته و از استاندارد ملی بدنه برخوردار است.

کاظمی با اشاره به اینکه در زمینه استانداردسازی همه کالاهای مصرفی کشور برنامه جامعی تدوین کرده ایم ، افزود : این برنامه در قالب 5 ساله طراحی شده است.

وی گفت: این برنامه از ابتدای سال با 299 قلم کالا آغاز شده است که باید مشمول استاندارد اجباری باشد و در نیمه دوم امسال هم 800 قلم کالای دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد و امیدواریم تا پایان برنامه 5 ساله همه تولیدات صنعتی کشور به سطح استاندارد ملی برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها