کلاهبرداری از طریق پیامک پیشینه کمی ندارد. سال‌هاست که دستگاه‌های مختلف درباره رواج پیامک‌هایی که با هدف و انگیزه کلاهبرداری به تلفن‌های همراه ارسال می‌شود، هشدار داده و می‌دهند. اما تا همین اواخر تاثیر این پیامک‌ها محدود به کلاهبرداری‌های کوچک بود.
کد خبر: ۵۸۰۴۲۲

مثلا سقف ضرر این بود که به قبض تلفن همراه اشخاص مبلغی اضافه می شد که ناشی از دریافت پیامک های پولی (به حساب دریافت کننده پیامک) بود اما از حدود یک ماه پیش مسیر این پیامک های مخرب تغییر یافته و به سیستم بانکی و تعاملات مالی مردم که اصل و اساس زندگی آنان را تشکیل می دهد، کشیده شده است، تا جایی که بانک مرکزی و بانک های بزرگ کشور چون ملی، ملت، سپه، مسکن و صادرات با انتشار اطلاعیه های هشداری مردم را از افتادن در دام این پیامک ها برحذر داشته اند.
روش معمولی که در تمام این کلاهبرداری ها استفاده می شود، بر به طمع انداختن افراد با وعده هایی شیرین چون برنده شدن در قرعه کشی، مشمول شناخته شدن برای دریافت وام بانکی و ارسال با تخفیف اجناس گرانقیمت چون لوازم خانگی استوار است؛ زیرا این پیامک ها به طور تصادفی به تلفن های همراه ارسال می شود و مشترک با دیدن آن غافلگیر و گاه جوگیر شده و اقدام به پاسخ دادن به آن می کند، اما با هرگونه پاسخ دادنی به این پیامک ها تازه ترفند زدن ها آغاز می شود.
مجموع این ترفندها این هدف را دنبال می کند که به هر ترتیب شماره کارت بانکی، رمز و دیگر مشخصات حیاتی آن را به دست آورده و به طریقی بتوانند به موجودی آن دست پیدا کرده و آن را خارج کنند.
در موارد دیگری هم دیده شده که به ترفندهای مختلف از شخص خواسته شده مبلغی پول به فلان حساب بریزد که صدالبته آن پول برگشتی نخواهد داشت.

در کنار اینها ارسال کنندگان برخی از این پیامک ها برای این که نسبت به دسترسی افراد به اطلاعات کارت بانکی شان حساسیت ایجاد نکنند، دست به ترفندهای پیچیده تری می زنند، از جمله این که از شخص می خواهند از طریق برخی سایت های اینترنتی ثبت نام کند، غافل از آن که ورود مشخصات ابتدایی کارت های بانکی امکان هک کردن حساب متصل به کارت شخص و به سرقت بردن موجودی آن را میسر می کند لذا باید به مردم هشدار داد که فریب اخبار عجیب و غریب پیامکی را از تقدیم تسهیلاتی دور از دسترس خبر می دهند، نخورده و در آن طمع نکنند که طمع همان و به سرقت رفتن موجودی که گاه باعث ضربه خوردن به زندگی ها می شود، همان.

>> جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها