چگونه در زندگی خود به خوشبختی برسیم؟

۷ عادت مخرب در زندگی مشترک

بعضی‌ها عادت دارند یا یک‌دفعه همه چیز را به دست بیاورند و احساس کنند در بهشتند یا این که به همه چیز پشت پا بزنند که وقتی وارد باتلاق اختلافات می‌شوند تا ته فرو بروند. ما هم نمی‌خواهیم بگوییم وضع روابط آنقدر خوب است که انگار در بهشت هستید، اما اگر بهشت نبود دلیلی ندارد حتما برای خود جهنم بسازید!
کد خبر: ۵۸۰۲۵۹

اگر بخواهید به ‌طور مداوم روی مشکلات زندگی زناشویی‌تان متمرکز شوید، باعث می‌شود رابطه‌تان حتی بدتر از آنچه که واقعا هست به نظر برسد.
اگر همیشه به اشتباهاتی که مرتکب شده‌اید و این که چقدر از همسرتان عصبانی و ناراحت هستید فکر کنید، عصبانیت‌تان بیشتر و بیشتر خواهد شد و خاطره‌های خوشی که با هم داشته‌اید را خراب می‌کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، دیگر نمی‌توانید یک تصویر متعادل از زندگی‌تان ببینید.
هر چه انرژی بیشتری را صرف پرداختن به مسائل منفی زندگی‌تان کنید، همه چیز بدتر و ناامیدانه‌تر به نظر خواهد رسید. وقتی به بخش منفی زندگی‌تان غذا می‌دهید، انرژی خلاقانه یخ‌زده و از بین می‌رود. در نتیجه، دیگر توانایی کشف راه‌حل‌های یاری‌رساننده یا داشتن دیدگاهی تازه و بکر را نخواهید داشت.  با افکارتان، اعتقادات‌تان، رفتار و اعمالتان روی دیدگاهتان از واقعیت تاثیر می‌گذارید.
برخی روان‌شناسان اعتقاد دارند برای تغییر رفتارمان، اگر به زندگی از یک دید متفاوت نگاه کنیم، زندگی هم متفاوت خواهد شد.
ظاهر زندگی به این دلیل متفاوت می‌شود و تغییر می‌کند که رفتارها و عملکردهای خود ما تغییر کرده است. در هر زمان، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید، در مورد اتفاقات و رویدادهای زندگی‌تان و انسان‌های درون آن، با چه دیدی نگاه کنید. این تعبیرها تجربه شما را از واقعیت شکل می‌دهد و بر ظرفیت شما، همچنین بر انتظارات و توقعات شما در زندگی اثر می‌کند. وقتی انتخاب کنید که خصوصیاتی مثل محبت، صداقت، آرامش و لذت را در خودتان ایجاد کنید، این خصوصیات خیلی راحت زندگی و ازدواجتان را از این‌رو به آن‌رو خواهد کرد.
وقتی تصمیم می‌گیرید که حس خشونت، دشمنی، عصبانیت، حقه و نیرنگ و ترس را در زندگیتان کم کنید و از بین ببرید، انرژی بیشتری برای تولید راه‌حل‌های خلاقانه برای مشکلات زناشویی‌تان پیدا می‌کنید.
هر چه مثبت‌تر شوید، انرژی مثبت بیشتری به درون رابطه‌تان با همسرتان می‌آورید و اتفاقات بسیار جالب و شگفت‌انگیز در زندگیتان روی خواهد داد. نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند که چطور به خودتان یاد بدهید که روی نقاط مثبت در ازدواج و زندگی‌تان تمرکز کنید:


هر روز وقت بگذارید و چیزهایی را که به خاطر آن در زندگی‌تان ممنون و شکرگذار هستید، لیست کنید. حتی چیزهای خیلی کوچکی که معمولا نادیده گرفته می‌شوند مثل 3 وعده غذایی که در روز می‌خورید، حمام داغ، گرما، یخچال و اجاق گاز، آب لوله‌کشی، امکانات پزشکی، و دوستانتان.
هر روز نقاط مثبت و ویژگی‌های مثبت همسرتان را به خودتان یادآور شوید. به خاطر بیاورید که اولین‌بار چه ویژگی همسرتان شما را به او جذب کرد. یادتان بیاورید که چطور همسرتان پایه‌های رشد و ترقی شما را بنا کرد و چقدر از این تجربه استفاده کردید.
در دفتر خاطرات روزانه‌تان در مورد ویژگی‌ها مثبتی که در خودتان وجود دارد که می‌خواهید آنها را رشد داده و ارتقاء بخشید، بنویسید. اینها رفتارها، باورها، و ارزش‌هایی را شامل می‌شود که می‌خواهید روی آنها متمرکز شوید.
کتاب‌های سودمندی مطالعه کنید که می‌تواند به شما ایده بدهد یا آرامش‌بخش باشد و در رسیدن به هدف کمکتان کند.
از امروز تصمیم بگیرید حرف کسانی که شما را وسوسه می‌کنند در مقابل همسرتان کوتاه نیایید، عذر نخواهید و فقط گردن‌کلفتی کنید را باور نکنید و برای تصمیمات خود به عقل سلیم رجوع کنید نه به این و آن.
دور منفی‌باف‌ها را خط بکشید. آنان جز حس ناامیدی و افسردگی چیزی به شما نمی‌دهند، در عوض سعی کنید دوستان جدیدی پیدا کنید که حمایت‌کننده و مثبت‌اندیش و شاکر باشند.
اگر مشکلات به شما خیلی فشار آورد و خواستید با کسی درددل کنید، سعی کنید آن یک نفر مشاور باشد نه کسی که به جانبداری از شما برمی‌خیزد.

>> جام جم/ چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها