رئیس سازمان بهزیستی در نشست خبری:

20 درصد سالمندان تحت پوشش بیمه‌ای نیستند

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این که جمعیت سالمند ایران رو به افزایش است، گفت: از سال ۸۵ تا ۹۰، یک‌ میلیون نفر به جمعیت سالمند کشور اضافه شده است که این افزایش، رشد تصاعدی دارد.
کد خبر: ۵۸۰۱۳۱

حسین نحوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هم‌اکنون شش‌میلیون سالمند در کشور وجود دارند که ۱۸ هزار نفر از آنان در سرای سالمندان هستند.

وی با اشاره به این که 8.2 درصد جامعه سالمند ایران بالای ۶۰ سال هستند، ادامه داد: ۲۵ درصد سالمندان کشور زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند که استان همدان با ۱۶ درصد پایین‌تر از متوسط کشوری است.

وی اظهار کرد: براساس شاخص سلامت عمومی کشور ۳۷‌درصد سالمندان پس از انجام آزمایش‌ها دچار اختلالات سلامت روان بودند که این مشکلات با انجام مشاوره قابل درمان است.

وی درباره ایجاد بنیاد فرزانگان و اهداف آن گفت: ایجاد بنیاد فرزانگان یکی از اهداف مهم تشکیل شورای ملی سالمندان است و این بنیاد یک موسسه مردمی، فرهنگی، هنری و ورزشی است که امکانات زیادی را در اختیار سالمندان قرار می‌دهد.

نحوی‌نژاد اضافه کرد: این بنیاد با هدف ایجاد روحیه شاداب و پرنشاط و پرکردن اوقات فراغت و ارتقای سلامت جسمی سالمندان تشکیل می‌شود. رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با بیان این که شش مرکز بنیاد فرزانگان امسال در کشور ایجاد می‌شود، گفت: تکریم سالمندان در دستگاه‌ها و مراکز دولتی که پیش نیاز آن صدور کارت منزلت بوده از دیگر اهداف تشکیل شورای ملی سالمندان است.

نحوی‌نژاد افزود: طرح شهرهای دوستدار سالمند، بسته بیمه مراقبتی و برگزاری دوره طب سالمندان برای پزشکان با هدف ارتقای سلامت سالمندان از دیگر اهداف تشکیل این شوراست.

نحوی‌نژاد افزود: بودجه بهزیستی برای محرومیت‌زدایی از سال ۸۴ تاکنون شش برابر شده است که این بودجه در زمینه شغل و مسکن مددجویان نیز هزینه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها