اولین نطق رسمی و انتقادی علیه رئیس جمهور منتخب را دیروز علی‌اصغر زارعی، نماینده تهران و عضو ارشد جبهه پایداری انجام داد تا این رکورد برای جبهه پایداری ثبت شود.
کد خبر: ۵۸۰۱۰۹

زارعی در نطق دیروز خود با انتقاد از برخی اظهارات رئیس‌جمهور منتخب در مجلس، آن را «سیاه‌نمایی» خواند و به روحانی توصیه کرد دولت جدید را بر مبنای واقعیات جامعه قرار دهد نه تحلیل‌های غیرواقعی و غرض‌ورزانه.

خداحافظی «وطن‌امروز»

روزنامه «وطن امروز» دیروز در یک یادداشت از تعطیلی قریب‌الوقوع این روزنامه به دلیل مشکلات مالی خبر داد. روزنامه وطن امروز که از سال 87 منتشر می‌شود، متعلق به مهرداد بذرپاش نماینده تهران در مجلس، مدیرعامل سایپا در دولت نهم است.

در یادداشتی که حسین قدیانی از نویسندگان این روزنامه نوشته، آمده است: روزنامه‌های نورچشمی، دولتی و حزبی هر جور شده گلیم خود را از آب بیرون می‌کشند، ولی ما با این حال و روز، دیگر نمی‌توانیم ادامه دهیم. اعتراف می‌کنیم.

آخرین شماره «وطن امروز» اول مرداد منتشر می‌شود.

نمایش عبای پیامبراکرم (ص) در استانبول

هر سال به مناسبت ماه مبارک رمضان، عبای پیامبر اکرم(ص) در استانبول به نمایش گذاشته می‌شود. خبرگزاری مذهبی شبستان با اعلام این خبر نوشت: امسال نیز عبای پیامبر اکرم(ص) از آغاز ماه مبارک رمضان در مسجدی به همین نام برای بازدیدکنندگان در منطقه فاتح به نمایش گذاشته شده است.

در دوران امپراتوری عثمانی بسیاری از یادگاری‌ها و اشیای منتسب به پیامبر اکرم(ص) از مکه و مدینه جمع‌آوری و به عنوان هدیه به پادشاهان عثمانی تقدیم می‌شد.

عبای پیامبر اکرم(ص) به وصیت ایشان به اویس قرنی اهدا شد و تا یک سال در مسجدی به نام اویس بود و بعدها به استانبول آورده شد. عصا، شمشیر و عمامه منتسب به پیامبر(ص) از جمله اشیایی است که از آن زمان در استانبول قرار دارد.

خیز اصلاح‌طلبان برای فعالیت تشکیلاتی؟

به نظر می‌رسد در فضای بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، تمایل اصلاح‌طلبان هم به فعالیت حزبی و تشکیلاتی افزایش یافته باشد. دیروز دو خبر جداگانه درباره از سرگیری فعالیت‌های حزب اعتماد ملی در رسانه‌ها منتشر شد.

رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگویی درباره آغاز به کار دوباره حزب اعتماد ملی اظهار کرد: بزودی تکلیف دبیرکل حزب اعتماد ملی(کروبی) مشخص خواهد شد و این حزب با اعضای شورای مرکزی خود آغاز به کار خواهد کرد.

از سوی دیگر، محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی این حزب نیز به تسنیم گفت: قرار بر این شده تا پایان سال جلسات به‌صورت فصلی برگزار شود و جلسه تابستان نیز در شهریورماه برگزار خواهد شد.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفته است: آخرین مصوبه نیز این بود که شورای مرکزی جلسات خود را به دفتر سیاسی حزب محول کند و دفتر سیاسی با هماهنگی قائم‌مقام حزب بتواند در غیاب شورای مرکزی، تصمیم‌گیری و امور را دنبال کند.

خاطره حسن روحانی از غرضی در نوفل لوشاتو

در کتاب خاطرات حجت‌الاسلام حسن روحانی که مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است، خاطره‌ای از برخورد رئیس‌جمهور منتخب و مهندس غرضی در ایام تبعید امام خمینی(ره) در پاریس بیان شده است.

به گزارش جام‌جم، روحانی این خاطره را چنین روایت کرده است: در ایام تاسوعا و عاشورای سال 1357 عصر حدود دو بعدازظهر دیدم یک آقایی تلاش می‌کند که بلندگو را در پشت‌بام ساختمان باغ نوفل لوشاتو نصب کند. به او گفتم این کار را نکنید، صدای بلندگو همسایه‌ها را اذیت می‌کند. هرچه گفتم، طرف زیر بار نرفت، پرسیدم: این آقا کیست؟ گفتند مهندس حیدری (مهندس غرضی) است. به محض اینکه بلندگو روشن شد و برای امتحان گفتند 1، 2، 3 فوری از منزل امام یک نفر با عجله آمد و گفت: امام فرمودند فورا بلندگو را قطع کنید. بعد از چند دقیقه هم حاج احمدآقا آمد و با عصبانیت گفت چه کسی این کار را کرده، فورا بلندگو را بیاورید پایین!

افطاری با خاویار 150 هزار تومانی!

بعد از ماجرای فروش بستنی حاوی طلا در رستوران برج میلاد و حاشیه‌های فراوان رسانه‌ای در این خصوص، به نظر می‌رسد این حاشیه‌ها در مورد برج میلاد پایان نداشته باشد. دیروز سایت مشرق، منوی افطاری مخصوص برج میلاد را منتشر کرد؛ فهرستی که در آن خاویار 150 هزار تومانی ارائه شده است.

مشرق نوشته است: این روزها که بسیاری از مردم بشدت درگیر مشکلات اقتصادی هستند، جا دارد مسئولان در شهرداری تهران همراه با مردم و رسانه‌ها با نهضت تحریم «افطاری اشرافی» همراه شوند.

اشتباه استراتژیک احمدی‌نژاد به روایت یک شخصیت روحانی

حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده، معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، داشتن رویکرد مردمی، به‌کارگیری استعدادها و عناصر از طیف جوان جامعه و توجه به نقاط محروم و کم‌برخوردار را از مهم‌ترین نقاط قوت دولت احمدی‌نژاد دانست و فاصله گرفتن از حوزه، روحانیت و مراجع را اشتباه استراتژیک وی عنوان کرد.

وی گفت: آقای احمدی‌نژاد به‌عنوان یک عنصر اصولگرا معروف بود و شناخته می‌شد؛ کسی که با اقبال جریان اصولگرایی روی کار آمد، انتظار می‌رفت که در تقویت اصولگرایی و انسجام‌بخشی در حوزه اصولگرایی قدم بردارد، اما دیدیم ثمره مواضع ایشان ایجاد شکاف بین اصولگرایان شد و یکی از علت‌های اصلی ناکامی اصولگرایان را در انتخاب اخیر می‌توان عملکرد سال‌های اخیر دولت دهم و خود آقای احمدی‌نژاد دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها