آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از اول مرداد

نتایج نهایی آزمون دستیاری اعلام شد

معاون آموزشی وزیر بهداشت از افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری از ۲۱۰۰ دانشجو به ۲۵۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۰۱۹
افزایش ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری به ۲۵۰۰ نفر

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی گفت: امسال در دانشگاههای علوم پزشکی کشور 400 دانشجو بیشتر از سال گذشته در مقطع دستیاری تخصصی پزشکی پذیرش می‌کنیم.

وی افزود: خوشبختانه آزمون دستیاری امسال بسیار موفق بود و با رعایت کامل موازین علمی پیشرفته و امنیتی برگزار شده، در موعد مقرر نتایج اولیه نیز مشخص شد.

وی بیان داشت: البته افزایش ظرفیت‌ها شامل چند رشته شده است و در برخی رشته‌ها نیز کاهش ظرفیت داشته‌ایم. در برخی رشته‌ها مثل ارتوپدی و جراحی اعصاب 30 تا 40 درصد افزایش و در برخی رشته‌ها مثل اطفال نیز کاهش ظرفیت داشته‌ایم.

شوراهای قانونی دانشگاه علوم پزشکی ایران ابلاغ گرفته‌اند

معاون آموزشی وزیر بهداشت با ابراز خرسندی از دریافت ابلاغ تمام شوراهای قانونی دانشگاه علوم پزشکی ایران از جمله هیئت ممیزه‌ها، هیئتهای جذب، شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: این دانشگاه در سال آینده 900 دانشجو می‌گیرد و امسال نیز در مقاطع کارشناسی ارشد، دستیاری و فوق تخصصی دانشجو می‌پذیرد.

ایجاد دوره کارورزی پزشکی خانواده در مقطع پزشکی عمومی

عین اللهی در خصوص برنامه‌های احیای پزشکی عمومی گفت: دو برنامه برای پزشکی عمومی در نظر گرفته شده است، یکی ریفورم و اصلاحات که شامل ادغام علوم پایه و بالینی بوده و هم اکنون در 13 دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

وی افزود: این برنامه قرار است یکسان سازی شده و در تمام دانشگاهها انجام شود و برنامه دیگر برنامه سنتی پزشکی عمومی است.

وی بیان داشت: انجام دوره کارورزی 6 ماهه طب خانواده را نیز برای پزشکان عمومی تدارک دیده‌ایم که هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال انجام است و به بقیه دانشگاهها هم گفته‌ایم، انجام دهند.

وی با اشاره به دوره تخصصی پزشکی خانواده گفت: پزشکان عمومی که بعد از فارغ التحصیلی پزشک خانواده شوند و خوب فعالیت کنند این دوره تخصصی را به شکل پودمانی (کار و تحصیل با هم) خواهند گذراند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها