این روزها دیگر کمتر خانه‌ای را می‌بینیم که در طراحی دکوراسیون آن از مبلمان به عنوان یکی از اجزای اصلی استفاده نشده باشد. اهمیت مبلمان در دکوراسیون منزل تا حدی پیش رفته است که اغلب متخصصان دکوراسیون تلاش می‌کنند سایر قسمت‌های منزل را هماهنگ با این وسیله انتخاب کنند.
کد خبر: ۵۷۹۶۰۴

اگر قصد دارید برای منزلتان مبلمان تهیه کنید، برای داشتن انتخابی مناسب ابتدا باید تکلیفتان را با کاربرد مبلمان مشخص کنید.

طرح‌های بسیاری وجود دارند که اگر چه زیبا و شیک هستند اما کاربردی به نظر نمی‌رسند. برای مثال مبلمانی را در نظر بگیرید که نشستن روی آن سخت است اما از‌ آنجایی که یک طراحی منحصربه‌فرد دارد، بسیار جذاب و چشم‌نواز است.
زمانی مجلل، چشمگیر، حتی بزرگ و جاگیر بودن از مهم‌ترین عوامل انتخاب مبلمان به شمار می‌رفت در حالی که امروزه علاوه بر زیبایی، جمع و جور بودن نیز از معیارهای یک مبلمان مناسب هستند. ویژگی‌هایی همچون چارچو‌ب‌های ظریف برای مبلمان استیل و نیز کنده‌کاری‌های باریک در صورت داشتن کمبود جا برای انتخاب مبلمان توصیه می‌شوند.
به‌طور کلی هر قدر ارتفاع مبل کوتاه‌تر باشد، ساده‌تر به نظر می‌رسد و با افزایش ارتفاع رسمیت بیشتری پیدا می‌کند.
شما می‌توانید انواع مختلف کلاسیک، مدرن یا سنتی (حصیری) را با توجه به سایر لوازم منزل انتخاب کنید.

رنگ مبلمان‌

رنگ مبلمان باید مکمل رنگ دیوارها باشد برای مثال اگر سردی رنگ دیوارها باعث ایجاد این حالت در فضای خانه هم شده است با انتخاب رنگ‌های گرم برای دیوارها می‌توانید این حالت را از بین ببرید.
علاوه براین باید رنگی را انتخاب کنید که یکی از مشتقات رنگ کف اتاق باشد.
گاهی نیز شما از مبلمانی استفاده می‌کنید که در چند رنگ متفاوت است. این تنوع رنگ‌بندی در یک دست مبلمان مساله‌ساز نخواهد بود؛ اگر سعی کنید این 3 رنگ را در یک طیف در نظر بگیرید.

جنس مبلمان‌

روکش مبلمان باید از نوع با دوام انتخاب شود. علاوه بر این بهتر است برای داخل تشک‌ها نیز به جای پر از «پلی فوم» استفاده شود. که به راحتی به حالت اولیه برمی‌گردد. اگر قصد دارید مبلمان چرمی تهیه کنید، دقت کنید که چرم آن طبیعی باشد. چرا که چرم مصنوعی بعد از مدتی به لباس می‌چسبد.

تفکیک از لحاظ کاربردی‌

هر فضا با توجه به کاربرد نیاز به مبلمان خاصی دارد. برای مثال هیچ‌گاه نمی‌توان مبل راحتی را که برای استفاده در یک فضای صمیمی نظیر خانه طراحی شده در یک فضای رسمی و اداری به کار برد.

اتاق نشیمن: از آنجایی که مبلمان به لحاظ حجمی که اشغال می‌کند معمولا نخستین قسمتی است که به چشم می‌آید. بنابر این در القای احساسات افراد ساکن در منزل نقش زیادی دارد. از نکاتی که باید در طراحی مبلمان این قسمت در نظر گرفت راحتی آن است چرا که در اکثر ساعات روز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ارتفاع در نظر گرفته شده برای مبلمان نشیمن باید متناسب با میز تلویزیون باشد. چرا که اغلب مکان تلویزیون در اتاق نشیمن قرار دارد.

اتاق مدیریت: اتاق مدیریت معمولا رسمی‌ترین فضا را دارد. به همین دلیل باید مبلمان آن را طوری انتخاب کنید که این احساس را به مراجعین منتقل کند.
به طور کلی مبلمان‌های اداری نقش زیادی در تفکیک فضا دارند. از این رو باید طوری انتخاب شوند که در جهت این هدف کمک کننده باشند. سبک غالب در طراحی دکوراسیون‌های اداری، سبک مدرن و کلاسیک است.

اتاق پذیرایی: مبلمان مورد استفاده در این قسمت باید مجلل‌تر و شیک‌تر باشد. کنده‌کاری‌های روی قسمت‌های چوبی می‌تواند به شیک‌‌تر جلوه دادن مبلمان این بخش کمک کند.

نکاتی کوتاه درباره چینش مبلمان‌

هر دست مبل به تناسب تعداد صندلی‌ها روش چینش خاصی را طلب می‌کند. اما به طور کلی مبلمان باید به مرکزیت میز چیده شوند.
اگر بزرگی فضا باعث می‌شود به راحتی به میز دسترسی نداشته باشید باید از عسلی استفاده کنید، می‌توانید بین هر دو مبل یک عسلی قرار دهید.
هیچ‌گاه مبل‌های دو نفره یا سه نفره را کنار هم قرار ندهید. سعی کنید با مبل‌های تک نفره بین آنها فاصله ایجاد کنید. در صورت استفاده از گلدان رنگ گل‌ها را حتما با رنگ مبل‌ها هماهنگ کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها