بسیاری هنوز بر این باورند که زنان دچار بیمار قلبی امکان زایمان طبیعی را به دلیل فشاری که به قلب وارد می‌شود، ندارند، اما برای ۹۰ درصد این مادران بجز ‌آنهایی که آئورت بزرگ و فشار ریه دارند، این امکان وجود دارد.
کد خبر: ۵۷۹۴۲۴

نیلوفر سمیعی، متخصص قلب و عروق در گفت‌وگو با فارس با بیان این مطالب افزود: اگر بیماری قلبی ناشی از عوامل مادرزادی، روماتیسم قلبی، اختلالات هدایتی و عضله قلب باشد، زایمان طبیعی در بیشتر موارد منعی نخواهد داشت. وی ادامه داد: این روش‌ها در کشور ما مرسوم نیست و حتی آموزش در دوران دستیاری برای استفاده از این تجهیزات به پزشکان متخصص به حد کافی داده نمی‌شود تا مراحل زایمانی مادر را کوتاه کند و اگر قرار است زایمان طبیعی به روش سنتی و دوازده ساعته انجام شود، بهتر است زایمان با روش سزارین صورت گیرد.

ریفلاکس معده را حتما درمان کنید

یک فوق‌تخصص گوارش ایجاد تغییر مخاطی و سلولی مری را که در نتیجه بازگشت اسید معده به مری رخ می‌دهد، یکی از علت‌های ابتلا به سرطان مری دانست و گفت: بیماری ریفلاکس معده که با سوزش سردل و ترش کردن تشخیص داده می‌شود، یکی از شایع‌ترین علت‌های سرفه مزمن در افراد به شمار می‌رود. این بیماران ممکن است از سرفه مزمن و شبانه، خلط پشت حلق یا تک‌سرفه شکایت کنند.دکتر محمدجعفر فره‌وش در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بیماری برگشت اسید معده به مری که به ریفلاکس معده به مری شهرت دارد، در صورت نداشتن تحرک، اضافه وزن و مصرف غذاهای فست‌فود تشدید می‌یابد.البته مصرف داروهای کاهنده اسید معده یا آنتی‌اسید برای درمان این دسته از بیماران بنا به تشخیص پزشک متخصص کفایت می‌کند​.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها