اگر از آن دسته افراد روزه‌دارید که با شروع ماه رمضان، خواب را به خوردن وعده سحری ترجیح می‌دهید، باید بدانید نخوردن سحری نه تنها از عملکردتان طی روز می‌کاهد و به مرور منجر به تحلیل عضلانی و خستگی مفرطتان می‌شود بلکه با ایجاد و افزایش بوی بد دهانتان، دیگران و حتی خودتان را هم خواهد آزرد.
کد خبر: ۵۷۸۹۰۱

 

مینا کاویانی مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای وزارت بهداشت با بیان فواید خوردن سحری گفت: برخی روزه‌داران به وعده سحری اهمیت چندانی نمی‌دهند و در ساعات پایانی شب غذایی می‌خورند و می‌خوابند در حالی که نخوردن سحری سبب می‌شود نیازهای تغذیه‌ای افراد تأمین نشود. سوخت اصلی سلول‌های مغز، قند است و اگر بدن دچار کمبود این ماده مغذی شود برای جبران آن چربی‌های بدن را به صورت ناقص می‌سوزاند تا انرژی تولید کند.

به گفته این کارشناس ارشد تغذیه ناقص سوختن چربی منجر به ایجاد ترکیبات سمی به نام «ستونی» یا «کتونی» می‌شود که عوارضی مانند بوی بد دهان و سردرد ایجاد می‌کند.

کاویانی با تاکید بر اینکه اگر روند نخوردن سحری ادامه یابد ممکن است بدن برای جبران کمبود نیازهای خود رو به تجزیه پروتئین‌های بدن و تحلیل عضلانی برای فرد برود.

وی مشکل دیگری که ممکن است نخوردن وعده سحری برای افراد ایجاد کند را بی‌حوصلگی و خستگی عنوان کرد و گفت: این امر نیز ناشی از افت بیش از حد قند خون است که فرد قادر به انجام فعالیت‌های روزمره خودش به نحو مطلوب نیست و شاغلان ممکن است وظایف خود را نتوانند به خوبی انجام دهند و در ساعات پایانی روزه‌داری به حالت نیمه بیهوش درآیند.

>> فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها