کد خبر: ۵۷۸۸۰۳
فیلم «کشتار» از شبکه نمایش

 

فیلم سینمایی «کشتار» به تهیه کنندگی سعید بن سعید محصول سال ۲۰۱۱ کشورهای فرانسه، ایتالیا و اسپانیا است. کارگردانی این درام کمدی را رومن پولانسکی برعهده داشته است و فیلمنامه آن بر اساس نمایشنامه‌ای از یاسمنا رضا نگاشته است. جودی فاستر، کیت وینسلت، کریستوف والتز و جانی سی. رالی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

داستان فیلم «کشتار» از این قرار است که زَکری پسر نانسی و آلن در هنگام بازی، پسر زوج دیگری بنام‌های پنلوپه و مایکل را زخمی می‌کند. در نتیجه این دو زوج برای گفتگویی کاملاً منطقی دور هم در آپارتمان پنلومه و مایکل جمع می‌شوند. اما این مکالمه مودبانه در ادامه تبدیل به نزاعی تمام عیار می‌گردد و ...

رومن پولانسکی کارگردان فیلم «کشتار» در ۱۸ آگوست سال ۱۹۳۳در پاریس به دنیا آمد. پولانسکی از دوران نوجوانی به بازیگری در نمایشنامه‌های رادیویی و تئاتر و به طور کلی هنرهای نمایشی دلبستگی فراوانی پیدا کرد و در گروه‌های نمایشی مشغول به کار شد. وی ۳ ساله بود که نقش اول یک نمایش را بازی کرد و بعد از آن به بازیگری و گاهی کارگردانی تئاتر پرداخت. پولانسکی در سال ۱۹۵۰ به مدرسه بوزار کراکو وارد شد تا نقاشی و طراحی و مجسمه‌سازی را فرا گیرد، اما یک سال بعد، از آن جا اخراج شد. در سال ۱۹۵۴به مدرسهٔ سینمایی ایالتی شهر لودز وارد شد و تا پنج سال بعد در آن جا سینما و عکاسی آموخت. در طول پنج سالی که پولانسکی به تحصیل سینما مشغول بود در تعدادی فیلم سینمایی بازی کرد و ۷ فیلم کوتاه ساخت.

پولانسکی در سال ۱۹۵۸ یک فیلم تجربی ۲۰ دقیقه‌ای به نام «دو مرد و یک گنجه» بر اساس فیلمنامه‌ای از خودش ساخت که نقش کوتاهی نیز در آن بازی کرد. این فیلم پنج جایزهٔ بین‌المللی گرفت و نام پولانسکی را به سر زبان‌ها انداخت. پولانسکی پس از پایان تحصیل به فرانسه رفت و حدود یک سال در آن جا به عنوان دستیار کارگردانان فرانسوی، تجربه‌های زیادی کسب کرد. وی یک فیلم کوتاه نیز به نام «چاق و لاغر»، بر اساس اندیشه‌های ساموئل بکت ساخت که فیلمنامه‌اش را خودش نوشته بود.

در سال ۲۰۰۲ سرانجام پولانسکی تصمیم گرفت فیلمی درباره جنگ جهانی دوم بسازد. در آن سال پولانسکی پیانیست را بر اساس رمان مرگ یک شهر اثر ولادیسلاو اشپیلمن ساخت. این رمان بر اساس داستان واقعی زندگی اشپیلمن نوشته شده است. رومن پولانسکی در سال ۲۰۰۲ به خاطر فیلم پیانیست جایزه اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرد. «دروازه نهم»، «مرگ و دوشیزه»، «ماه تلخ»، «دزدان دریایی»، «مستاجر»، «محله چینی‌ها»،«بچه رزماری» و «قاتلین بی باک خون آشام» از دیگر فیلم‌های مطرح این فیلمساز شناخته شده هستند.

فیلم «کشتار» روز جمعه ساعت ۲۱ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱ از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها