در صورت کسب 3 امتیاز بازی امشب ، تیم والیبال کشورمان به رتبه سوم جدول صعود می​کند

آلمان هم زانو زد

در شبی به یاد ماندنی در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران ، تیم قدرتمند آلمان نیز در برابر عزم و اراده پولادین مردان شایسته والیبال ایران زانو زد تا شاگردان خولیو ولاسکو برای رسیدن به رتبه سومی گروه، خیز بردارند.
کد خبر: ۵۷۸۷۸۲

به گزارش خبرنگار جام جم ، در این بازی که به نوعی اوج هنرنمایی مردان والیبال ایران در این رقابت ها بود ، تیم ایران با هدایت اصولی خولیو ولاسکو ، برای تیم آلمان که تا پیش از این بازی با کسب نتایج خوب ، از شانس صعود برخوردار بود ، کوچک​ترین روزنه امیدی باقی نگذاشت تا مشخص شود که سرمربی بلژیکی تیم آلمان بی خود و بی جهت لب به ستایش از تیم ایران نگشوده بود.

در« ست اول» بازی تیم ایران با دفاع بی نقص خود روی تور و بویژه سرویس های جهشی، تیم بلند بالا و قدرتی آلمان را زمینگیر کردند تا با برتری 25بر19 ، کار خود را در این ست به پایان ببرند.

اوج هنر تیم ایران روی سرویس های قدرتمند و جهشی امیر غفور بود که با کسب پنج امتیاز پیاپی ، حریف را در راه گردن نهادن به برتری ایران مستاصل و درمانده کرد. در «ست دوم» نیز این برتری ادامه یافت تا شاگردان ولاسکو با بازی ترکیبی خود در زدن آبشارهای قدرتی و سرعتی محمد موسوی ، حریف را به تسلیم وا دارد.

در این ست ژرمن ها 28 بر 18 مغلوب شدند تا انبوه تماشاگری که به سالن 12 هزار نفری رفته بودند ، از بازی زیبا و قدرتمند تیم ایران حسابی به وجد آیند.

در «ست سوم» نیز ، تیم ایران همچنان به روند رو به جلوی خود ادامه داد تا آلمان​ها گیج و مبهوت بازی خوب ایران ، به شکست 3 بر صفر در این بازی تن در دهند .در «ست سوم» ایران به برتری 25بر20 رسید و با این پیروزی شیرین و کسب 3 امتیاز دیگر ، تیم والیبال ایران 15 امتیازی شد تا با یک پله صعود در جدول با 16 امتیاز بالاتر از آلمان 14 امتیازی قرار گیرد .

هم اکنون و با توجه به صعود تیم های ایتالیا و روسیه با 19 امتیاز از گروه ، ایران این بخت بلند را خواهد داشت که با کسب یک پیروزی دیگر در مقابل آلمان ها ، که امروز برگزار می شود صربستان 16 امتیازی را نیز پشت سر گذاشته و به رتبه سوم جدول صعود کند؛ نتیجه ای که در نخستین تجربه والیبال کشورمان در لیگ جهانی ، نتیجه ای عالی به حساب می آید.

حاشیه های بازی

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و آلمان با حاشیه‌های زیادی همچون پشت در ماندن تعداد زیادی از تماشاگران و همچنین حضور معاون اول رئیس‌جمهور و کاپیتان تیم ملی فوتبال در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی همراه بود.

- محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان، جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال، محمد ترکاشوند بازیکن پیشین تیم ملی والیبال، پورکاظمی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، محمود خوردبین و ... از تماشاگران ویژه این دیدار بودند.

- تعداد زیادی بلیت VIP به صورت کپی شده در دست برخی تماشاگران قرار داشت! حتی با آن که دو «ست» از شروع بازی گذشته بود، اما تعداد زیادی از تماشاگران که برخی از آنها بلیت بازی را در دست داشتند، پشت درهای ورزشگاه مانده بودند.

- حمید فرخ‌نژاد، بازیگر مطرح سینما نیز از جایگاه مخصوص مهمانان، بازی خوب والیبالیست‌های کشورش را تماشا می‌کرد.

- گوینده سالن اعلام کرد، یکشنبه قدردانی ویژه‌ای از اعضای تیم ملی والیبال از سوی هیات دولت انجام می‌پذیرد.

- بنر بزرگی با عنوان «ولاسکو دوستت داریم» در سالن 12 هزار نفری خودنمایی می‌کرد.

- اینترنت سالن 12 هزار نفری برای دقایقی قطع شد و خبرنگاران حاضر در این سالن برای ارسال خبر دچار مشکل شدند.

- پیش از شروع بازی تیم ملی والیبال آلمان بشدت تحت تاثیر حضور پرشمار تماشاگران ایرانی قرار گرفته بود.

امیر غفور، امتیازآورترین بازیکن دیدار ایران و آلمان شد

ملی پوش والیبال ایران عنوان امتیازآورترین بازیکن دیدار امشب ایران برابر آلمان را کسب کرد.

امیر غفور، ملی​پوش جوان ایران در این دیدار با کسب 15 امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان شناخته شد. سه بازیکن آلمان به نام های مارکوس بوهم، یوخن شاپس و کریستین فروم نیز با کسب 11 امتیاز بیشترین امتیاز را برای تیم خود کسب کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها