شکست 3 بر صفر کره جنوبی در فینال

ایران در قله والیبال آسیا

تیم ملی والیبال ایران در رقابت های لیگ جهانی والیبال در نخستین دیدار خود با تیم ملی والیبال آلمان قاطعانه با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید و ژرمن ها را نیز مانند ایتالیایی ها شوکه کرد.دو تیم ایران و آلمان دیدار خود در چارچوب هفته هفتم لیگ جهانی والیبال را از ساعت 21 در سالن 12 هزارنفری آزادی تهران آغاز کردند.
کد خبر: ۵۷۸۷۷۴
برتری مطلق والیبال ایران بر ژرمن ها

به گزارش جام جم آنلاین، بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در دیدار برابر تیم ملی  آلمان درمرحله گروهی لیگ جهانی والیبال در استادیوم 12 هزار نفری آزادی توانستند با پیروزی در هر سه گیم بازی برتری خود را بر ژرمن ها دیکته کنند.

گیم اول:25 بر 19 به سود ایران

آلمانی‌ها که شانس صعود به مرحله نهایی را داشتند خیلی محکم کار را شروع کردند و در چهار پنج امتیاز نخست پایاپای با ایران پیش رفتند.

خولیو ولاسکو از ترکیب رحمان داوودی ، فرهاد ظریف، علیرضا مباشری، محمد موسوی ، عادل غلامی، سعید معروف و امیر غفور در گیم نخست بازی استفاده کرد. وقت استراحت اول این گیم نیز 8 بر 7 به سود ایران شد.

ملی پوشان والیبال کشورمان در ادامه این گیم با ارائه بازی منطقی و هماهنگ وقت استراحت دوم را نیز 16 بر 13 به سود خود کردند. هر چند آلمان ها از نظر میانگین قد بلندتر از ملی پوشان کشورمان بودند اما دفاع ایران در بسیاری از حمله های آلمان موفق عمل کرد.

در پایان گیم نخست امیر غفور سه امتیاز پیاپی به دست آورد و در نهایت تیم ملی والیبال ایران در گیم نخست 25 بر 19 به پیروزی رسید.

گیم دوم: 25 بر18 به سود ایران

تیم ملی والیبال ایران در گیم دوم نیز با ترکیب گیم اول رحمان داوودی ، فرهاد ظریف، علیرضا مباشری، محمد موسوی ، عادل غلامی، سعید معروف و امیر غفور بازی را آغاز کرد و وقت استراحت اول را نیز 8 بر 3 به سود خود خاتمه داد.

سرمربی تیم ملی والیبال آلمان در امتیاز 10 بر 4 وقت فنی درخواست کرد تا از تحقیر شدن شاگردانش در برابر بیش از 12 هزار تماشاگر خونگرم ایرانی جلوگیری کند. ملی پوشان ایران وقت استراحت دوم این گیم را نیز 16 بر 11 از آن خود کردند.

ولاسکو در ادامه این گیم شهرام محمودی و مهدی مهدوی را نیز به بازی آورد تا جای غفور و معروف بازی کنند. ملی پوشان ایران در نهایت نتیجه این گیم را 25 بر 18 به سود خود خاتمه داد تا دو بر صفر از حریف پیش بیافتد.

گیم سوم: 25 بر 20 به سود ایران

ژرمن‌ها در گیم سوم چیزی برای از دست دادن نداشتند. آنها با تمام توان آمده بودند تا  3 بر صفر در برابر ایران نبازند.

در این گیم سعید معروف بهترین پاسور آسیا یک تنه ساختار دفاعی حریف را بهم ‌می ریخت. خولیو ولاسکو بارضایت کار شاگردانش را زیر نظر داشت. ایران مانند دو گیم قبل چهار امتیاز پیش افتاده بود و با حاشیه امنیت کار را دنبال می‌کرد. امیرغفور با هوشمندی بالای خود گاهی با دست دفاع کار می کرد و گاهی هم اسپک های طلایی خود را به قلب زمین آلمان می کوبید. بازیکنان ایران از همه جای زمین توپ را جمع می کردند و اجازه نمی دادند حریف به آسانی امتیاز بگیرد.این گیم با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران به پایان رسید و والیبالیست های کشورمان پنجمین پیروزی خود را در لیگ جهانی جشن گرفتند.

خولیو ولاسکو در سه گیم  این بازی از ترکیب رحمان داوودی ، فرهاد ظریف، علیرضا مباشری، محمد موسوی ، عادل غلامی، سعید معروف و امیر غفور استفاده کرد. در گیم دوم نیز مهدی مهدوی و شهرام محمودی به بازی آمدند.

ملی پوشان ایران در این بازی در سه گیم پیاپی با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 18 و 25 بر 20 به پیروزی رسیدند تا موفق به کسب هر سه امتیاز این دیدار شوند. امیر غفور با کسب 15 به عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار شناخته شد.

تیم ملی والیبال ایران با کسب 3 امتیاز این دیدار 15 امتیازه شد و در مکان چهارم جدول گروه دوم لیگ جهانی قرار گرفت و آلمان به رتبه پنجم سقوط کرد.

"لو ون شن" از چین به عنوان داور اول و "توفیق بودایا" از تونس به عنوان داور دوم قضاوت بازی نخست ایران و آلمان را بر عهده داشتند و کوئین تانا از کشور اسپانیا نیز به عنوان ناظر فدراسیون بین المللی والیبال (FIVB) نظارت بر این دیدار را بر عهده داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
اسداله
United States
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
۰
۰
آفرین بر بچه های والیبالیست دست مریزاد تمام ایرانیان را خوشحال كردید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
۰
۰
درود . كاش صدا و سیما هم ، قدری كیفیت كار خود را بالا می برد و اینگونه نمی شد كه به دلیل عدم درج نتیجه بازی در گوشه تصویر ، آنهم به مدت طولانی و به دلیل عدم پخش آهسته صحنه های مربوط به برخورد توپ بر روی خط و در كل ، به دلیل عدم تصویربرداری مناسب ، اعصاب مردم را ویران كند .

نیازمندی ها