آیت‌الله امامی‌کاشانی در نمازجمعه تهران:

همه باید به دولت کمک کنیم تا مشکلات حل شود

آیت الله امامی کاشانی مطرح کرد:

انتخابات ایران الگویی برای جهان

امام جمعه موقت تهران همزمانی تنفیذ حکم ریاست جمهوری را با ماه مبارک رمضان به فال نیک گرفت و گفت: تنفیذ بدان معناست که ولی فقیه رای ملت را امضا می کند و این همان تضمین اسلامیت نظام است. وی افزود: حضور چشمگیر مردم ایران در انتخابات دنیا را شگفت زده کرد و می تواند به عنوان الگویی برای سایر کشورهای جهان مطرح باشد.
کد خبر: ۵۷۸۵۹۴
انتخابات ایران الگویی برای جهان

به گزارش واحد مرکزی خبر،آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه با سپاس و شکر به درگاه الهی به علت حضور حماسی ملت ایران در انتخابات افزود: این انتخابات با آزادی و برنامه های گسترده به بهترین نحو برگزار شد بگونه ایکه پایان آن در همان مرحله اول مردم را شاد کرد.

وی سپس با تبریک پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سوابق حوزوی و دانشگاهی و همچنین فعالیت های قبل و بعد از انتخابات ابراز امیدواری کرد وی با لطف و کمک خداوند بتواند به بهترین وجه امور اجرایی کشور را مدیریت کند.

خطیب جمعه تهران همچنین همزمانی تنفیذ حکم ریاست جمهوری را با ماه مبارک رمضان به فال نیک گرفت و گفت: امیدواریم تنفیذ حکم منتخب ملت در ماه رمضان که ماه فضیلت و رحمت است در پیشبرد اهداف نظام اثری عمیق بگذارد.

آیت الله امامی کاشانی در ادامه با اشاره به بند 9 اصل 110 قانون اساسی درباره تنفیذ آرای ملت به دست ولی امر افزود: تنفیذ بدان معناست که ولی فقیه رای ملت را امضا می کند و این همان تضمین اسلامیت نظام است.

وی تاکید کرد: اصل ولایت فقیه در قانون اساسی اصلی گرانبهاست که با مجاهدت و اندیشه الهی امام راحل و همچنین شهدای انقلاب اسلامی در قانون اساسی گنجانده شد تا جامعه به نحو احسن به جلو برود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسایل اخیر مصر ، گفت: مردم مصر به هوش باشند و مواظب دست های پشت پرده که آنان را به جان هم می اندازند باشند.

آیت الله امامی کاشانی افزود: با کمال تاسف امروز مصر به روز سیاه نشسته است و این جز با اقدامات دشمنان در پشت پرده این حوادث ممکن نیست.

وی مصر را یکی از متمدن ترین کشورها و همچنین پیشرو از نظر فرهنگی، معارف و علوم اسلامی، تولید، کشاورزی و هنر دانست و گفت: ملت مصر در دامن اسلام بزرگ شده است که امروز دشمنان آنان را به این روز سیاه نشانده اند.

خطیب موقت جمعه تهران افزود: در شرایط امروز ملت مصر باید به وحدت بیش از پیش توجه کند چرا که شرایط امروز یک مصیبت بزرگی است اگرچه رهبری عادل ، فقیه و ولایت را ندارند اما در عین حال ملت باید بر خود و وحدت بیش از پیش توجه کنند.

آیت الله امامی کاشانی خطاب به مردم مصر گفت: امروز اختلافات عزت شما را هدف گرفته و به هوش باشید و مراقب دست های پشت پرده باشید.

وی در ادامه با اشاره به سالروز قیام مردم در مسجد گوهرشاد مشهد علیه اقدامات رضاخان در کشف حجاب، افزود: در این قیام چند هزار نفر به دست عوامل رضاخان به شهادت رسیدند بگونه ایکه کامیون های زیادی شهدا را برای حمل از داخل مسجد به اطراف شهر مشهد برای دفن بردند.

خطیب موقت جمعه تهران اضافه کرد: در مجموع قیام های مختلف مردم ایران در طول یکصد سال گذشته کار را به انقلاب اسلامی کشاند که در آن رهبری فقیه و عادل با کمک ملت علیه استکبار جهانی ایستاد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه اول با تبریک فرارسیدن ماه مبارک و پرفیض رمضان، با دعوت خود و دیگران به رعایت تقوای الهی از خداوند درخواست این توفیق را به مومنان عنایت فرماید.

آیت الله امامی کاشانی، همچنین با اشاره به فیوضات ماه مبارک رمضان، استغفار را از اعمالی دانست که در زمان سحر اهمیت و تاثیر والایی را دارد.

وی با اشاره به اهمیت دعای سحر و نیز تاکید حضرت امام باقر(ع) بر قرائت آن گفت: این دعا بلندترین ادعیه با مضمونی رفیع در ماه مبارک رمضان است.

آیت الله امامی کاشانی در بخش دیگری از خطبه اول نماز به تاثیر دعا بر انسان و به ویژه در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: دعای سحر پیوند با خداوند و اسماء الحسنی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: این دعا ؛ عمل و کردار، صدق، کذب و حقوق مردم را در آسمان معنا می کند و زمانیکه انسان در آن نقطه رفیع قرار گرفت از هر چیز نادرستی پاک و منزه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها