مرد تبهکار که با جعل هویت فردی که اسناد و مدارکش را گم کرده بود، از فروشندگان کلاهبرداری می‌کرد تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفت.
کد خبر: ۵۷۸۰۹۵

به گزارش پلیس آگاهی تهران، با مراجعه تعدادی از فروشندگان و کسبه بازار به دادسرای ناحیه 14 و شکایت از فردی به نام احد، پرونده‌ای تشکیل و به دستور شعبه پنجم بازپرسی، به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد.

مالباختگان پس از حضور در پایگاه ششم عنوان کردند، فردی با مراجعه به محل کار آنها و به بهانه‌های مختلف با پرداخت چک کالا خریده، اما با وصول چک در بانک شعبه کیانشهر متوجه شده‌اند حساب بانکی متعلق به وی موجودی ندارد.

یکی از مالباختگان که در زمینه خرید و فروش کیف در میدان خراسان فعالیت می‌کند، گفت: شخصی که خود را احد معرفی می‌کرد از مغازه‌ام با چک 197 هزار تومان کیف خرید اما هنگام وصول چک متوجه شدم حسابش خالی است.

مالباخته دیگری که در زمینه فروش موادغذایی فعالیت دارد نیز در اظهارات مشابه عنوان کرد، صاحب حساب در قبال پرداخت چک 930 هزار تومانی 500 کیلوگرم برنج از وی خریده که در زمان وصول چک از سوی بانک اعلام شده پولی در حساب وجود ندارد.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با مراجعه به شعبه بانک و بررسی مدارک شناسایی، به محل سکونت احد در خیابان وحدت اسلامی اعزام و متوجه شدند متهم اصلی پرونده فرد دیگری است که با جعل هویت و سوءاستفاده از مدارک شناسایی احد حساب باز کرده و دسته چک گرفته است.

این فرد بااطلاع از موضوع کلاهبرداری گفت: سال 88 مدارک شناسایی‌ام گم شد و مدارک المثنی گرفتم و اطلاعی از حساب بانکی و کلاهبرداری ندارم.

در ادامه با بررسی سوابق احتمالی و صحت اظهارات احد، معلوم شد نامبرده سابقه‌ای در مراجع قضایی و انتظامی نداشته و اظهاراتش در ارتباط با گم شدن مدارک شناسایی و تهیه المثنی صحت دارد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: با توجه به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان که با این شیوه از آنها کلاهبرداری شده است، دستور انتشار تصویر به دست آمده از متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است. از شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی درباره هویت واقعی، مخفیگاه یا محل تردد وی دارند، درخواست می‌شود اطلاعات خود را با تلفن‌های 21868240 و 33190004 به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ گزارش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها