کاپیتان تیم ملی والیبال آلمان، بازی با ایران را در سالن 12 هزار نفری بسیار سخت دانست

یزدانی‌خرم: پاسخ تحقیر کاسترو را پس از 30 سال دادیم

محمدرضا یزدانی‌خرم، رئیس سابق فدراسیون والیبال با اشاره به موفقیت ملی‌پوشان در لیگ جهانی بویژه شکست دادن کوبا در هاوانا، ایـن پیروزی را پاسخی قاطع به تمسخر 30 سال پیش رهبر سابق این کشور دانست.
کد خبر: ۵۷۸۰۸۴

یزدانی‌خرم که سابقه هفده ساله ریاست بر فدراسیون والیبال را در کارنامه خود دارد، با بیان این‌که والیبال ایران نباید به پیروزی برابر چند تیم قدرتمند اکتفا کند، تصریح کرد:باید پشتوانه‌سازی کنیم تا این روند ادامه داشته باشد، چرا که ماندن در این سطح بسیار سخت‌تر از رسیدن به این جایگاه است.

وی به خاطره‌ای از دوره ریاست حسن غفوری فرد بر سازمان وقت تربیت بدنی اشاره کرد و به فارس گفت: غفور‌ی‌فرد در سفری که به کوبا داشت از کاسترو (رهبر سابق این کشور) برای کمک به والیبال ایران درخواست کمک کرد، اما کاسترو به وی گفت: باید به مسئولان جهانی بگوییم که قد والیبالیست‌ها را کوتاه کنند تا ایران هم بتواند در این رشته حضور داشته باشد. در واقع او با این حرفش می‌خواست والیبــال ایران را مورد تمسخر قرار دهد، اما ما پس از حدود 30 سال جواب خوبی به آنها دادیم.

هراس ژرمن‌ها از ایران

اما در شرایطی که طی روزهای بیستم و بیست و یکم تیر در سالن 12 هزار نفری آزادی تیم‌های ملی والیبال ایران و آلمان در ادامه لیگ جهانی به مصاف هم می‌روند، از هم‌اکنون هراس آلمان‌ها برای رویارویی با ایران نمایان شده است. در این باره یوخن شوپس، کاپیتان تیم ملی آلمان که تیمش در صورت کسب شش امتیاز از ایران به مرحله بعدی این رقابت‌ها راه خواهد یافت به ایرنا گفت: والیبال ایران در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و مسیر رشد را با موفقیت خیره‌کننده‌ای طی کرده است.کاپیتان تیم ملی والیبال آلمان نقش، وعملکرد خولیو ولاسکو مربی آرژانتینی والیبال ایران را در این موفقیت‌ها تعیین‌کننده دانست و گفت: نتایج تیم ایران در لیگ جهانی که با هدایت ولاسکو بدست آمده، بسیار دور از انتظار و شاید بتوان گفت شگفتی‌آفرین بوده است.کاپیتان والیبال آلمان تماشاگران مشتاق ایرانی را دیگر نقطه قوت والیبال ایران دانست و افزود: آنچه در تماشای فیلم دو دیدار داخلی این تیم مقابل صربستان توجه ما را به خود جلب کرده است، حضور بی‌شمار تماشاگران پرشور ایرانی است که سالن مسابقه را به یک تنور سوزان برای حریفان تبدیل کرده و کار را برای آنان بسیار سخت و طاقت‌فرسا می‌کنند.

بلیت تمام شد

فدراسیون والیبال در حالی همچون دیدار ایران ـ صربستان برای بازی ایران ـ آلمان هم اقدام به فروش اینترنتی بلیت‌های این مسابقه کرد که دیروز سایت این فدراسیون از تکمیل ظرفیت فروش بلیت دیدار اول ایران با آلمان خبر داد و این‌که همچون دو بازی گذشته بانوان نمی‌توانند در این دو بازی حضور داشته باشند.

دیدار نخست ایران و آلمان ساعت 21 روز پنجشنبه بیستم تیرماه در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها