آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که در مجاورت شهر سپیدان و در مرز استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. بعد از جاده ماشین رو تا آبشار چند دقیقه پیاده روی لازم است که این راه هموارسازی و سیمانی شده است. اطراف این آبشار در فصل بهار بسیار سرسبز و دیدنی است.‌ مسیر این آبشار و روستاهای اطراف در فصل زمستان برفگیر بوده و گاهی راه‌های ارتباطی کاملا قطع می‌شود. این آبشار در حقیقت سرچشمه رودخانه است و در بالای کوه هیچ رودخانه‌ای نیست، بلکه در بدنه دیواره صخره‌ای کوه، بیش از چند هزار چشمه وجود دارد که آب از آنها به بیرون ریخته می‌شود. از این حیث این آبشار هم بزرگ‌ترین و هم مرتفع‌ترین آبشار چشمه‌ای در جهان است.
کد خبر: ۵۷۷۹۶۷

تصویر بالا فقط بخش قله آبشار است و آبشار بسیار عظیم‌تر از آنچه است که در تصویر دیده می شود ارتفاع آن بیش از 120 متر و عرض آن حدود 400 متر تخمین زده می‌شود. هر چند آبشار چشمه، ابعاد مشخصی ندارد زیرا هر روز چشمه‌ای جدید در حاشیه آبشار ایجاد شده و گاه نیز چشمه‌ای آبش کم یا قطع می‌شود.‌

آب این آبشار در گرم‌ترین فصل سال بسیار خنک و زیر ده درجه است، اما به علت جوشان بودن این آب، مانند آب چشمه، رفتن در آن یا نوشیدنش هیچ گونه عارضه‌ای مانند پادرد یا سرماخوردگی به دنبال ندارد.

این آبشار را زیباترین آبشار خاورمیانه می‌دانند و جزو پنج منطقه نمونه گردشگری ایران است.‌در تمام ایام هفته بخصوص روزهای تعطیل بالغ بر 1000 خودرو سواری از اقصی نقاط کشور بویژه استان فارس به این منطقه سفر می‌کنند.‌آبشار مارگون یکی از جاذبه‌های گردشگری زیبا در خاورمیانه و استان فارس به شمار می‌رود. اگر هوس سفر به سرتان زده است پیشنهاد تماشای آبشار مارگون را از دست ندهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها