رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح پنج طرح صنعتی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۷۸۹۶
افتتاح 5 طرح صنعتی در استان سمنان

نشست خبری ویژه گرامیداشت دهه تولید ملی با حضور علی پور نبوی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا صادقی رئیس شرکت شهرک های صنعتی و علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان برگزار شد.

در این نشست، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح پنج طرح صنعتی با سرمایه ‌گذاری 24.7 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 305 نفر طی دهه تولید ملی امسال در استان خبر داد.

وی همچنین به رشد 23 درصدی صادرات کالای استان سمنان در مقایسه با سال قبل اشاره کرد و افزود: پهنه بندی استان در اجرا از اولویت خاصی برخوردار است و در حال حاضر 426 فقره پروانه بهره برداری در حوزه معدن و 206 پروانه اکتشاف و 67 فقره گواهی کشف صادر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان از سیاستگذاران خواست تا عزم خود را جزم کرده و تولید ملی را در ابعاد مختلف حمایت کرده و مزیت ها را در اولویت قرار داده تا بتوانیم در این بخش به تولید کافی رسیده و پا به عرصه ملی و جهانی بگذاریم.

پورنبوی افزود: با توجه به اینکه نزدیکی به پایتخت بعضا مزیت شناخته می شود اما باعث آسیب به استان شده و سیاستگذاری های ناصواب در کشور باعث عدم توازن و تعادل صنعت و معدن گردیده است.

صادقی رئیس شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان نیز ضمن عرض تبریک، اساس کار شرکت شهرک های صنعتی را فراهم آوردن بستر و زیر ساخت جهت استقرار واحدهای صنعتی عنوان کرد و افزود: شرکت های شهرک صنعتی به عنوان بازو در کنار سازمان صنعت، معدن و تجارت فعالیت می کند.

وی اظهارداشت: استان سمنان به دلیل وجود بسترهای مناسب دارای قابلیت در جهت جذب سرمایه گذار را داشته و هم اکنون 20 شهرک و ناحیه صنعتی را تحت پوشش خود دارد و پتانسیل های موجود باعث شده تا در ارزیابی سازمان، شرکت شهرک های صنعتی به عنوان واحد نمونه کشوری معرفی گردیده و رتبه اول را به دست آورده است.

سمنان - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها