سرزمین فراعنه همچنان ناآرام است؛

آمار تلفات درگیریهای اطراف گارد ریاست جمهوری

کنفرانس خبری سخنگویان ارتش و پلیس مصر و جدیدترین آمار کشته ها و زخمی شدگان درگیریهای اطراف گارد ریاست جمهوری از تازه ترین خبرهای مربوط به مصر است.
کد خبر: ۵۷۷۷۲۸
آمار تلفات درگیریهای اطراف گارد ریاست جمهوری

به گزارش پایگاه الیوم السابع، نیروهای گارد ریاست جمهوری همه ورودی ها و خروجی های اطراف باشگاه گارد را بستند به طوری که زره پوشها در خیابان الطیران، یوسف عباس که دو خیابان متهی به صلاح سالم از رابعه العدویه هستند مستقر شدند.

خبر دیگر اینکه افراد مسلح به سوی ایستگاه برق در شرق العریش و شیخ زوید حمله کردند که با واکنش نیروهای امنیتی موجود در آن پا به فرار گذاشتند.

از سوی دیگر محمد سلطان رئیس هیئت اورژانس مصری آمار کشته ها و زخمی های حوادث مقابل گارد ریاست جمهوری را 51 کشته و 435 زخمی اعلام کرد.

این در حالی است که احمد الطیب شیخ الازهر خواستار تشکیل کمیته آشتی ملی ظرف دو روز شد و گفت : دوره انتقالی از شش ماه نباید بیشتر شود.

شبکه المیادین از یورش به گمرک پورت سعید و تلاش نیروی دریای مصر برای کنترل منطقه خبر داد.

از سوی دیگر هانی عبداللطیف سخنگوی وزارت کشور مصر گفت: هدف پلیس حمایت شهروندان است و در موضوعات سیاسی مداخله نمی کند.

وی افزود: پلیس با وجود شرایط اقتصادی، اجتماعی و مشکلات سیاسی به وظایف خود عمل می کند.

سخنگوی پلیس گفت: ما از 25 ژوئن تدابیر پیشگیرانه امنیتی را اتخاذ کرده ایم و هیچ سرقتی در جریان تظاهرات سی ام ژوئن رخ نداده است.

وی افزود: از 28 ژوئن تا کنون، 12 پلیس کشته و در صحرای سینا هفت پلیس کشته شده اند. دستوراتی درباره خویشتنداری به پلیس داده شده است.

عبداللطیف ضمن تسلیت به خانواده قربانیان حوادث مقابل گارد ریاست جمهوری بیان کرد: حمله به گارد ریاست جمهوری ابتدا با سنگ و سپس با گلوله بوده است در جریان حوادث مقابل گارد ریاست جمهوری دو نیروی پلیس کشته شدند.

از سوی دیگر احمد علی سخنگوی ارتش مصر نیز گفت: هدف از استقرار نیروهای ارتش مصر حمایت از مردم است.

وی با بیان اینکه تظاهرات کنندگان برای حمله به مراکز نظامی تحریک شده اند، افزود: ما چندین هشدار درباره نزدیک شدن به مراکز نظامی دادیم ما با تظاهرات کنندگان با نهایت حکمت و عقل برخورد کردیم.

احمد علی بیان کرد: گروههای مسلح به گارد ریاست جمهوری و محافظان آن حمله کردند.مهاجمان با سنگ و گلوله به محافظان گارد ریاست جمهوری حمله کردند.

وی افزود: در درگیری های مقابل گارد ریاست جمهوری یک نظامی کشته و 142 نفر دیگر زخمی شدند و از بالای پشت بام برخی ساختمانها به نیروهای محافظ گارد ریاست جمهوری تیراندازی شد.

احمد علی با اشاره به خویشتنداری نیروهای مسلح بیان کرد: ارتش و پلیس اقدامی در راستای تحریک تظاهرات کنندگان انجام نداده است.نیروهای گارد ریاست جمهوری از خود و ساختمان گارد ریاست جمهوری دفاع کردند.

وی افزود: ارتش از 10 روز قبل در راستای حمایت از تظاهرات کنندگان در میدان حاضر شده است.حادثه انفجار خط لوله گاز ظرف یکسال گذشته برای اولین بار بوده است..

احمد علی بیان کرد: تحرکات از حالت مسالمت آمیز خود خارج شده است و به سوی خشونت رفته است ما از تظاهرات مسالمت آمیز حمایت می کنیم و هیچ اقدامات ویژه ای خارج از قانون وجود ندارد.

وی افزود: همه حملاتی که به ارتش می شود کذب و باطل است و نوعی جنگ روانی علیه ارتش وجود دارد.مصر با مشارکت همه گروهها و احزاب ساخته می شود نه جریان های دینی به تنهایی.

سخنگوی ارتش گفت: هیچ گروهی در دوره انتقالی کنار گذاشته نخواهد شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها